راهنمای جامع خرید متر لیزری

معرفی مشخصات و ویژگی های انواع متر لیزری و انتخاب متر لیزری مناسب

 

متر لیزری

اگر برای شما پیش آمده که هنگام اندازه گیری با متر نواری معمولی نیاز به کمک فرد دیگری داشته اید یا دسترسی به محل اندازه گیری برای نگه داشتن ابتدای متر محل دور از دسترسی بوده یا یادداشت کردن و به خاطر سپردن تمام اندازه هایی که گرفتید دشوار بوده است یا متر نواری دقت لازم برای اندازه گیری را نداشته در این مقاله بهترین جایگزین متر نواری را به شما معرفی خواهیم کرد.

متر لیزری یکی از ابزارهای اندازه گیری دقیق است که در حال حاضر بهترین جایگزین برای انواع متر های نواری فلزی، متر پارچه ایی و انواع چرخ متر ها است که راحتی استفاده از آن، آن را به یکی از پرفروش ترین محصولات و ابزار های اندازه گیری دقیق تبدیل کرده است.
متر لیزری توسط نور لیزر که در جلوی دستگاه تعبیه شده است کار اندازه گیری را انجام میدهد و با نشانه رفتن دستگاه به سمت محل اندازه و فشار دادن دکمه آن کار اندازه گیری را انجام می دهد و از دقت بسیار بالایی در اندازه گیری برخوردار است. متر لیزری امروزه در صنایع مختلفی کاربرد دارد و در انجام بسیاری از کارها یکی از ابزارهای پرکاربرد مهندسان و استادکاران است.

 

 

ویژگی های مهم متر لیزری

متر لیزری در انواع گوناگونی ساخته می شود که هرکدام ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند ما به شما در این مقاله کمک ویژگی های مهم متر لیزری را خواهیم گفت تا بتوانید بر اساس نوع نیاز خود متر لیزری مناسب را انتخاب نمایید.

برد متر لیزری

اولین مشخصه هر متر لیزری برد آن یا میزان فاصله ایی است که میتواند اندازه گیری کند. و به طور معمول از 20 یا 30 متر شروع شده و تا 150 متر به بالا هم وجود دارند که قابلیت اندازه گیری این فواصل با دقت زیاد را دارند. به عنوان مثال برای یک استادکار دکوراسیون داخلی یا کابینت ساز نیاز به متر لیزری با برد زیادی نیست و یک متر لیزری با برد 20 تا 30 متر میتواند برای اندازه گیری فواصل مورد نیاز این کار کافی باشد ولی برای یک مهندس عمران یا مهندس معمار متر لیزری با برد بیشتر مورد نیاز است و چون فواصل مورد اندازه گیری در یک ساختمان شاید تا 80 متر هم برسد پس بهتر است متر لیزری با حداقل برد 60 یا 80 متر را انتخاب و خریداری نمایند.

دقت متر لیزری

دقت نیز یکی دیگر از پارامتر های اساسی در انتخاب متر لیزری است که باید به آن توجه کرد که البته با وجود تکنولوژی های پیشرفته تولید حال حاظر در دنیا این دقت به حداکثر رسیده است و تفاوت متر های لیزری با یکدیگر در دقت بسیار محدود بوده و از ±1 میلیمتر تا ±2 میلیمتر متغیر است که البته یک میلیمتر اختلاف در اندازه گیری های دقیق می تواند بسیار مهم نیز باشد و در برخی از متر های لیزری دقت حداکثر یک میلیمتر است و در برخی دیگر این دقت ممکن است 1.5 یا 2 میلمیتر در حداکثر برد متر باشد.

 

ذخیره داده ها و مقادیر اندازه

یکی دیگر از ویژگی های بسیار کاربردی مترهای لیزری ذخیره داده ها و مقادیر اندازه گیری شده است که این نیز یکی از مشخصه های تفاوت متر های لیزری با یکدیگر است که مقدار ذخیره مقادیر ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و در برخی از مترهای لیزری این ویژگی وجود ندارد و در برخی ممکن است قابلیت ذخیره 10 مقدار اندازه باشند و در برخی بسیار بیشتر از این میزان است که این ویژگی باعث میشود هنگام اندازه گیری های متعدد در یک کارگاه ساختمانی یا هر مورد دیگری که تعداد اندازه گیری ها بیش از یک اندازه است بسیار کارآمد بوده و برای تسریع و دقت در اندازه گیری به کمک کاربر خواهد آمد.

 

 

انجام محاسبات با متر لیزری

برخی از مترهای لیزری توان انجام محاسبات بسیار پیچیده را دارند و میتوان با آنها مساحت، حجم، وتر مثلث (فیثاغورث) ، محاسبه مساحت ذوزنقه ، شیب و زاویه و بسیاری دیگر از محاسباتی که انجام آنها به صورت دستی وقت بسیار زیادی را می گیرد و متر لیزری در این زمینه به کمک کاربر آمده و با محاسبه دقیق این محاسبات انجام کارهای اندازه گیری را بسیار آسان می کند. در انتخاب متر لیزری مناسب باید به ویژگی های محاسبه هرکدام توجه کرد و ممکن است هر متر لیزری توان انجام تعدادی از این محاسبات را داشته باشد یا نداشته باشد یا در برخی از مترهای لیزری قابلیت انجام کلیه این محاسبات وجود دارد.

اتصال به تلفن همراه

اتصال متر لیزری به گوشی تلفن همراه از طریق اپلیکیشن نیز یکی از امکانات قابل توجه در برخی از متر های لیزری است که از این طریق میتوان داده ها و مقدار اندازه را با فرمت های مختلف خارج کرد و برخی از محاسبات را روی تلفن همراه انجام داد. 

در برخی از مدلهای متر لیزری قابلیت های بسیار کاربردی و مناسبی قرار داده شده که از این طریق میتواند شیب و زاویه های سطوح و مقاطع مختلف را اندازه گیری کرد و با قرار دادن متر لیزری روی قطعه کار میتوان شیب قطعه را با واحد درجه یا برحسب زاویه تعیین کرد و اندازه گیری کرد و البته در برخی از مترهای لیزری این قابلیت بدون قرار گرفتن روی قطعه کار وجود دارد و با نور لیزر میتواند زاویه سطح را اندازه گیری کرد و حتی بدون اینکه کاربر مستقیما در مقابل سطح ایستاده باشد میتواند اندازه را بدست آورده و محاسبه کند.

بهترین مارک متر لیزری

شرکت های مختلفی به تولید انواع متر لیزری اقدام کرده اند که همگی از مشخصات ویژه و مختص به خود برخوردارند. به طور کلی متر لیزری در محصولات دو دسته از تولید کنندگان قرار میگیرد که اول شرکت های تولید کننده ابزار آلات هستند مانند متر لیزری متابو، متر لیزری AEG، متر لیزری دیوالت و متر لیزری بوش که همگی از برترین تولیدکنندگان ابزار در سراسر دنیا هستند و دوم شرکت های تولید کننده ابزار دقیق و تجهیزات اندازه گیری دقیق مانند متر لیزری آکاد که در واقع یکی از قدرتمند ترین شرکت های تولید کننده ابزار دقیق می باشد و در تولید انواع ابزار دقیق مانند کولیس و میکرومتر و ابزارهای اندازه گیری دیجیتال شهرت فراوانی دارد و همچنان که گفته شد متر لیزری نیز یکی از انواع ابزار های اندازه گیری می باشد. در مقایسه بین این دو نوع شرکت در انتخاب متر لیزری تفاوت چندانی دیده نمی شود و هر کدام از این شرکت ها متر های لیزری بسیار دقیق و با کیفیتی تولید می کنند.

از بین تمام تولید کنندگان متر لیزری که در بالا به برخی از آنها اشاره شد شرکت های دیگری نیز هستند که انواع متر دیجیتال لیزری یا متر لیزری های با کیفیتی تولید میکنند و برای انتخاب و مقایسه بین آنها، شرکت هایی که در بالا به آنها اشاره شد از بهترین و برترین تولید کنندگان ابزار و البته متر لیزری هستند و شرکت های دیگری مانند متر لیزری هیوندای، متر لیزری رونیکس، متر لیزری توسن، متر لیزری DCA هستند که انواع گوناگون متر لیزری با مشخصات متنوع تولید میکنند که با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت قابل قبول در بازار وجود دارند و میتوانید از ابزار مارکت فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق تمام این مدل ها و برندهای متر لیزری را مشاهده بفرمایید، مشخصات و ویژگی های هر کدام را بررسی نمایید و به صورت آنلاین خریداری نمایید و با ارسال رایگان در سراسر ایران تحویل نمایید و از مزایای خرید از ابزار مارکت مانند ضمانت اصل بودن محصول و ضمانت بازگشت 7 روزه بهره مند شوید همچنین میتوانید به مقاله 15 مدل پرفروش از بهترین متر لیزری های سال 2023 در بخش آموزه های ابزار وبسایت ابزارمارکت مراجعه نموده و اطلاعات کافی از بهترین متر لیزری های موجود در بازار کسب کنید.
در مقالات بعدی می توانید نحوه کار با متر لیزری را مطالعه نمایید و ویدئوی آموزشی مربوط به این مطلب را مشاهده کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید