15 مدل پرفروش از بهترین متر لیزری های سال 2023

برای یافتن پرفروش ترین متر لیزری در گروه ابزار دقیق و رسیدن به پاسخ این سوال که بهترین متر لیزری چی بخرم؟ ابتدا باید مورد کاری و نیاز خود را بدانید. برخی فاکتورهای مهم در انتخاب یک متر لیزری مثل برد متر، دقت اندازه گیری، اندازه صفحه نمایش، انجام محاسبات فرمولی، امکان خوانش در نور بیرونی و یا هوای تاریک، پاسخگویی و انجام محاسبات سریع، داشتن برخی امکانات مثل دوربین، تداوم کار در زمان های طولانی و... باعث می‌شوند تا این مترها برای یک کاری مناسب و برای کاری دیگر نامناسب شوند. اما در کنار نیاز کاربر، این ویژگی‌ها بر روی کیفیت و پر فروش شدن یک متر لیزری هم تاثیر می‌گذارد. بسیار محتمل است که دو متر لیزری با دو برد و متراژ یکسان و حتی ظاهری شبیه هم، در کارکرد راندمان های مختلفی از خود نشان دهند و تنها یکی از آنها باب میل کاربر باشد.

 

بهترین متر های لیزری بازار

همانطور که گفته شد، عوامل زیادی بر روی رسیدن به یک متر لیزری درجه یک و عالی موثر است و با توجه به تنوع و تعداد زیاد این محصولات در بازار، امکان تشخیص و مقایسه همه آنها باهم برای یک متقاضی و شخص فنی کار وجود ندارد و بسیار سخت خواهد بود. برای همین در این مطلب تخصصی و به عنوان راهنمای خرید بهترین متر لیزری های موجود در سال جاری، چند مورد و عناوین پرفروش این گروه ابزار را معرفی می‌کنیم.

1 - متر لیزری رونیکس 50 متری مدل RH-9351

اولین مورد این لیست و یکی از پر محبوب ترین مترهای لیزری که کاربرد و تقاضای زیادی از آن در بازار وجود دارد، ساخت شرکت Ronix با نام متر لیزری رونیکس 50 متری مدل 9351 است. این مدل نمونه یک ابزار کاملا استاندارد و روزمره برای تمام کسانی است که می‌خواهند در استفاده محیط بسته و داخلی از یک متر لیزری استفاده کنند. برد 0.5 تا 50 متری در کنار صفحه کلید دکمه ای بدون پیچیدگی در کار و امکان استفاده آسان برای تمام تکنیسین های حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای باعث شده تا رضایت خاطر بیشتر کاربران فراهم شود. برادر بزرگتر این مدل به نام متر لیزری رونیکس 100 متری RH-9353 نیز ظاهر و فانکشن کاملا مشابه به قبلی داشته و تا برد 100 متر را پشتیبانی می‌کند.

مزایا:

- مناسب برای تمام کارهای داخل ساختمان با اندازه گیری طول و شیب

- دارای حافظه 99 تایی و صفحه نمایش با نور پس زمینه

- مصرف انرژی پایین و امکان استفاده تا 5000 بار با باتری های فول شارژ

معایب:

- نامناسب برای فضاهای بیرونی

 

2 - متر لیزری آروا 40 متری مدل 4664

شرکت آروا هم با معرفی چند مدل از این گروه کالا نقشی در بین پر فروش ترین مترهای لیزری داشته که متر لیزری 40 متری آروا مدل 4664 با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. مشخصات فنی، راندمان کاری و البته شکل و طراحی این ابزار مشابه با برند آنکور Anchor بوده و مثل بسیاری از متر لیزری های میان رده استاندارد با دقت 2 میلی متر در 10 متر ارائه می‌شود. کمپانی Arva در این سری، دو مدل دیگر به نام های متر لیزری آروا 60 متری مدل 4665 و متر لیزری آروا 80 متری مدل 4666 ارائه کرده که هر سه آنها با یک نوع ساختار و طراحی به بازار عرضه شده‌اند و تفاوت و آنها در متراژ اندازه گیری است. امکان تبدیل واحد، سنجش مساحت، حجم و ارتفاع به علاوه انجام محاسبات جمع و تفریق و فیثاغورث از امکانات مشترک آنهاست.

مزایا:

- قیمت پایین تر نسبت به دستگاه های مشابه دیگر

- مجهز به کپسول و تراز آبی جهت رسیدن به نقطه تعادل متر

- به همراه گارانتی یکساله و لوازم جانبی و کیف حمل

معایب:

- دقت نه چندان عالی در متراژ های بالا و نامناسب برای استفاده خارجی

 

3 - متر لیزری هیوندای 60 متری غلطکی مدل 624-DM

از جمله عناوین خارجی معتبر و با کیفیت در این ابزارآلات، محصولی از برند Hyundai کره جنوبی و ساخت کشور چین است که با نام متر لیزری هیوندای غلطکی 60 متری 624DM به فروش می‌رسد. متری دیجیتال و 3 کاره با صفحه نمایش بزرگ رنگی و امکان نشان دادن گراف و مود اندازه گیری به همراه غلطک محاسبه فواصل زمینی و خمیده، سنسور شیب و تراز خطی دیجیتال از جمله ویژگی های منحصر بفرد آن است. برد 0.2 تا 60 متری با دقت 2 میلی متر در 10 متر می‌تواند برای تمام مصارف داخلی و خارجی مناسب باشد.

مزایا:

- 3 کاره با بدنه کاملا ضد آب و ضد نفوذ گرد و خاک عایق IP65

- دارای غلطک اندازه گیری گرد برای مسافت های زمینی و منحنی

- محاسبه طول، حجم، ارتفاع، ذوزنقه، نقطه ای، فیثاغورث و...

- مانیتور بزرگ رنگی با اندازه 2.4 اینچ و نمایش گراف و حالت کار

معایب:

- قیمت بالا و گرانتر نسبت به محصولات دیگر

 

4 - متر لیزری یونیتی 50 متری مدل LM50A

مورد بعدی به یک نام حرفه ای در تولید ابزارهای اندازه گیری صنعتی و مهندسی دقیق یعنی Uni-T از کشور چین می‌رسد. برند یونی-تی بدون تردید از بهترین برند های متر لیزری با تنوع بالا در بازار بوده و متر لیزری 50 متری یونیتی مدل LM50A نیز جزو سری جدید و باز طراحی شده این شرکت به شمار می‌آید. نمایشگر دیجیتال 4 خط با اعداد بزرگ و نشان دادن آیکن حالت کار به علاوه نور پس زمینه و بدنه جمع و جور خوش دست و البته مستحکم نشان از کیفیت بالای این متر دارد. امکان سنجش نقطه جدید و تداوم فاصله و ذخیره 99 مورد اطلاعات و محاسبه انجام گرفته این ابزار را برای هر کاربری آماده می‌کند.

مزایا:

- قیمت مناسب و پایین با توجه به خارجی بودن برند و دقت بالا

- مصرف کم انرژی و تغذیه با دو باتری نیم قلمی AAA

- داشتن دو کپسول آب و تراز تعادل عرضی و طولی

معایب:

- سایز عادی مانیتور با توجه به تعداد اعداد و علایم نمایشی

 

5 - متر لیزری بوش 150 متری مدل GLM 150

کمپانی Bosch نیز از جمله سازنده هایی است که چند مدل معروف و پرفروش از این مترها را به خود اختصاص داده است. متر لیزری بوش مدل GLM 150 با برد 150 یکی از نام های حرفه ای است که با ارائه ابعاد بزرگ و نمایشگر عریض چهار خطی کیفیتی بالا را در کار با متر لیزری ارائه می‌دهد. این ابزار با ظرفیت بالای برد دیود و البته فناوری اهرم دار جهت اندازه گیری گوشه ها، برای مصارف بزرگ و معماری و محاسبه فواصل زیاد و دور ایده آل است. تغذیه با 4 عدد باتری نیم قلمی، دقت 1 میلی متر و البته وزن پایین و زیر 100 گرم که با توجه به سایز بزرگ بدنه جالب توجه است از مهمترین ویژگی های فنی این دستگاه بوش به حساب می‌آید.

مزایا:

- برد بسیار بالا و 150 متری جهت کارهای صنعتی، وسیع و حجیم داخلی

- دارای پین و اهرم گوشه بدنه برای اندازه گیری گوشه ها و نقاط با دسترسی سخت

- امکان ذخیره 30 مورد محاسبه و نمایشگر بزرگ 4 خطی با خوانش آسان

معایب:

- قیمت بالا با توجه به کارایی و صفحه نمایش سیاه و سفید

 

6 - متر لیزری آنکور 40 متری مدل TM40

جواب بسیاری از علاقمندان و استادان با تجربه این گروه ابزار به این سوال که بهترین مارک متر لیزری چیست؟ احتمالا متر لیزری آنکور 40 متری مدل TM40 خواهد بود. برند Anchor نامی قدیمی و ساخت کشور چین است که با ارائه ابزارآلات اندازه گیری دقیق و مهندسی و سری TM در مترهای لیزری با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. یکی از نخستین مترهای لیزری با قیمت مناسب که به دلیل کارکرد راحت و تنظیمات آسان، استفاده از آن برای هر نیروی کار حرفه ای و مبتدی میسر می‌گردد. کمپانی آنکور با ارائه این سری موفق، زمینه ساز ساخت بسیاری از متر لیزری های امروز با این فناوری و الگوی ساختاری در بازار شد.

مزایا:

- قیمت پایین و فوق العاده نسبت به کالاهای همرده

- بدنه مقاوم در برابر ضربه با طراحی زیبا و مانیتور 4 خطه

- عمر مفید طولانی و مناسب برای کارهای ممتد و مداوم

معایب:

- نامناسب برای استفاده در محیط خارجی و نور آفتاب

- وجود ورژن های متفاوت در بازار و فرق کارآیی و طراحی پنل

 

7 - متر لیزری ماکیتا 50 متری مدل LD050P

غول ابزارساز ژاپنی یعنی Makita که محصولات معدودی در ابزار دقیق دارد نیز چند عنوان در این کتگوری ارائه کرده که یکی از بهترین های آنها با نام متر لیزری ماکیتا 50 متری مدل LD050P شناخته می‌شود. برد بالا و دقت عالی در محیط های داخلی بزرگترین نقطه قوت این متر است. در کنار آن، طراحی زیبای بدنه و خوش دست بودن کالا علاوه بر دقت عالی و البته همراه بودن با کیف و بند مچی از دیگر حسن های متر لیزری ماکیتا محسوب می‌شود.

مزایا:

- تغذیه با دو باتری نیم قلمی و مصرف پایین تا 3000 بار اندازه گیری

- دقت بالا در سنجش + خاموش شدن خودکار لیزر و صفحه نمایش

- پنل کاربر پسند و کار آسان و راحت بدون پیچیدگی خاص

معایب:

- نداشتن نور پس زمینه نمایشگر

- عدم کارایی در فضای باز زیر نور محیط

- قیمت بالا با توجه به امکانات

 

8 - متر لیزری توسن 100 متری مدل M1100LDM

از موفق ترین کالاهای گروه ابزار اندازه گیری لیزری برندهای داخلی و البته ساخت چین متر لیزری توسن 100 متری مدل M1100LDM نام می‌گیرد. به دلیل کارآیی سریع و پنل کاربرد پسند و استفاده آسان در کنار نمایشگر بزرگ چهار خطی دارای نور پس زمینه، برد بالا و دقت 0.2 میلی متر در هر متر، این متر لیزری Tosan توانسته رتبه بالایی را در میزان رضایت خریداران کسب کند. پاسخگویی سریع جهت انجام محاسبات فرمولی، عایق استاندارد کلاس IP54 مقاوم در برابر رطوبت، حافظه داخلی زیاد و امکان نصب روی انواع سه پایه از دیگر نکات مثبت این دستگاه است.

مزایا:

- امکان دخیره کردن 100 عدد محاسبه و بازخوانی سریع

- بدنه ضد ضربه پلیمری و ترکیبی از جنس ABS و TPR

- دارای 6 روش انجام سنجش طول، ارتفاع، حجم، زاویه، عمل فیثاغورث، فرمول و...

معایب:

- قیمت بالاتر در مقایسه با متر لیزری های همرده ایرانی

 

9 - متر لیزری رونیکس 50 متری مدل RH-9150T

دو محصول دیگر از شرکت Ronix در بین لیست بهترین مارک متر لیزری جای گرفته که با عناوین متر لیزری رونیکس 50 متری مدل RH-9150T و متر لیزری رونیکس 80 متری مدل RH-9180 عرضه می‌شوند. هر دوی این ابزارها در یک سری طراحی شده که اولی با برد 0.05 تا 50 متر و دومی از 0.2 تا 80 متر را اندازه می‌گیرد. مجهز بودن به نمایشگر 3 خطی و امکان نشان دادن آیکن ها، بدنه رابری و لاستیکی سخت کاری شده ضد ضربه و امکان خاموش شدن دستگاه بعد از 180 ثانیه عدم استفاده و مصرف فوق العاده کم باتری با 10000 بار اندازه گیری در طول یکبار شارژ کامل، از جمله ویژگی های مشترک هر دو مدل است.

مزایا:

- محاسبه طول، ارتفاع، حجم، جمع و تفریق، نقطه متوالی، فیثاغورث با حالت کلاسیک و یا تایمر

- قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند به کمک فناوری بلوتوث (مدل RH-9180)

- تکنولوژی Stake Out برای نمایش فاصله واقعی و استاندارد (مدل RH-9180)

معایب:

- عدم کارایی در نور بیرونی با توجه به قیمت بالاتر و امکانات بیشتر متر

 

10 - متر لیزری هیوندای 40 متری غلطکی مدل 402-DM

عنوان دوم شرکت Hyundai کره که در این فهرست جای می‌گیرد به جرات یکی از هوشمندانه ترین، سبک ترین و شاید جواب نهایی برای این سوال که بهترین متر لیزری کدام است؟ باشد. متر لیزری هیوندای 40 متری غلطکی مدل 402DM با طراحی جالب خود تنها دو دکمه روی پنل دارد! اما مجهز به بسیاری از آپشن ها و امکانات دیگر داخلی شده که بسیاری از مترهای لیزری از آن بهره نبرده اند. ابتدا اینکه این محصول با باتری لیتیومی داخلی و شارژی کار می‌کند. دوم اینکه نمایشگر بزرگ با زمینه مشکی رنگ و اعداد و خطوط سفید رنگ به خوبی در شرایط کم نور دیده می‌شوند. در کنار این ها، وجود غلطک اندازه گیری امکان سنجش خطوط زمینی و منحنی روی سطوح را هم فراهم می‌کند.

مزایا:

- پنل دو دکمه با راحت ترین کارکرد

- دارای پورت میکرو USB برای شارژ باتری لیتیومی داخلی دستگاه

- وزن فوق العاده سبک 63 گرمی و کاملا جمع جور با طول تنها 10 سانتی متر و عرض 4 سانتی متر

- مجهز به غلطکی اندازه گیری فواصل روی زمین و خمیده

معایب:

- عدم دیده شدن درست و عالی اعداد زیر نور زیاد

 

11 - متر لیزری اکتیو 100 متری مدل AC-76100L

هر چند که بیشتر ساخته های کمپانی Active در زمینه متر لیزری شبیه به بسیاری دیگر از این محصولات چینی در بازار بوده اما متر لیزری اکتیو 100 متری مدل 76100L با برد بالا و دقت عالی امکان کار آن را در بسیاری از پروژه های داخلی و ساختمانی فراهم می‌کند. مهمترین نکته در این مدل، شارژی بودن و استفاده از باتری 3.7 ولت لیتیومی داخلی است که نیاز کاربر به تعویض باتری را مرتفع می‌کند. مانیتور بزرگ 4 خطی با نور پس زمینه و LED در کنار پنل فول 6 دکمه از جمله ویژگی های این متر است.

مزایا:

- داشتن دو کپسول آب تراز افقی و عمودی جهت استفاده در موقعیت های مختلف

- برد بالا و بدنه مقاوم در برابر ضربه و نفوذ رطوبت و آب

- پاسخگویی سریع و امکان تبدیل آسان واحدهای سنجش

معایب:

- نامناسب جهت کار در نور محیط بیرونی

 

12 - متر لیزری توسن پلاس 50 متری مدل M0050LDM

کمپانی Tosan چند سری از محصولات درجه یک و ممتازش را با نام و شناسه توسن پلاس عرضه کرد که یکی از آنها یعنی متر لیزری توسن پلاس 50 متری مدل M0050LDM با برد 0.05 تا 50 متر فروش و استقبال خوبی در بازار دارد. بدنه کاملا محکم ضد ضربه از جنس ABS به اضافه پنل خوش چند دکمه ای و دیود لیزر 650 نانومتری و انجام سریع انواع محاسبات استاندارد مترهای لیزری مثل فیثاغورث، حجم، مساحت و... این متر را به یکی از ابزارهای راضی کننده مهندسی ساختمان و راه بدل کرده است.

مزایا:

- دقت واقعی 0.2 میلی متر و ساخت طبق استاندارد TUV اروپا

- بدنه از ترکیب پلاستیک ABS و رابری TPR با مقاومت عالی در برابر ضربات و آسیب احتمالی

- داشتن جای رزوه برای اتصال به پایه

معایب:

- مصرف باتری بالاتر از محصولات همرده

 

13 - متر لیزری دی سی ای 80 متری مدل ADF03-80

از برند DCA هم دستگاهی در بین متر لیزرهای های پر مصرف و شناخته شده قرار دارد که هر چند شاید حالا کمی قدیمی شده و به سختی یافت شود، اما یکی از خوش فروش ترین محصولات بازار به حساب می‌آید. متر لیزری دی سی ای 80 متری مدل ADF03-80 با یک بدنه ساده و نمایشگر معمولی دارای پنل 9 دکمه است. البته که تعداد بیشتر این دکمه ها نشان از آپشن ها و امکانات بیشتر نیست و تنها چند فانکشن اندازه گیری بجای قرار گرفتن در یک دکمه یا داخل منوها، با شستی های جداگانه در اختیار کاربر هستند. امکان ذخیره کردن 99 عدد محاسبه و داشتن تمام وسایل جانبی مثل کیف، بند و باتری ها ازجمه ویژگی های این دستگاه است.

مزایا:

- داشتن نور پس زمینه نمایشگر برای کار در شرایط مختلف

- دارای آلارم صوتی و بوق هشدار اندازه گیری

- دقت مناسب در متراژ بالا در فضاهای داخلی

معایب:

- صفحه نمایش کوچکتر و 3 خطی

-مصرف باتری بالاتر از دستگاه های مشابه

 

14 - متر لیزری محک 40 متری مدل LDM-40

یکی دیگر از برندهای ایرانی ارائه کننده متر لیزری به نام Mahak که محصولاتش به سفارش کشور چین تولید شده، سهم کوچکی در پر فروش های این ابزار دارد. متر لیزری محک 40 متری مدل LDM-40 با مصرف و تغذیه توسط دو باتری نیم قلمی و با نور لیزر 635 نانومتر کلاس 2 بسیار شبیه به دیگر مترهای همرده بازار است و نکته خاصی در کارایی و طراحی ندارد. سنجش فاصله مینیمم و ماکزیمم، حجم، مساحت و ارتفاع با امکان انجام عملیات جمع و تفریق و فیثاغورث با سرعت بالا و قابلیت ذخیره کردن 99 مورد اطلاعات و محاسبات نکات مثبت و فنی این ابزار است.

مزایا:

- قطع کن خودکار لیزر در 20 ثانیه و خاموش کردن صفحه نمایش بعد از 150 ثانیه

- فروش با بند مچی و کیف حمل برزنتی

- بدنه دارای یک کپسول تراز جهت تعادل و صافی متر

معایب:

- نامناسب برای استفاده در نور خارجی

 

15 - متر لیزری کنزاکس 80 متری مدل KLM-180

آخرین عنوان این لیست به برند Kenzax می‌رسد که در سری جدید مترهای لیزری خود، طراحی جالب و کاربردی را برگزیده است. متر لیزری کنزاکس 80 متری مدل KLM-180 با بدنه کاملا مستحکم و روکش لاستیکی ضد ضربه، شاید اولین متر لیزری است که نه تنها در قسمت جلو و پنل 10 دکمه‌ای آن، که در قسمت کناری نیز دارای یک شستی Meas یا همان دکمه اصلی اندازه گیری در مترهای لیزری است. این آپشن سبب می‌شود تا در شرایط سخت و تمام مواقع امکان کار سریعتر توسط کاربر وجود داشته باشد.

مزایا:

- اولین متر لیزری با دو دکمه ثبت فاصله در پنل اصلی اصلی و قسمت جانبی

- نمایشگر بزرگ چهار خطی با خوانش بسیار راحت

- سنسور کاملا حساس و پاسخگویی سریع محاسبه و انجام عملیات

معایب:

- دقت نه چندان مطلوب و ایده آل در فواصل طولانی

 

 

در این مطلب به مروری بر پر فروش ترین مترهای لیزری پرداختیم و به فهرستی از راهنمای خرید بهترین متر لیزری در کاربری های مختلف اشاره کردیم. توجه داشته باشید که اکثر متر لیزرهای پر فروش و با قیمت مناسب بازار دارای لیزر نور قرمز هستند و مخصوص استفاده در محیط خارجی نیستند! برای این منظور بهتر است از متر لیزری نور سبز و تخصصی این کار استفاده گردد.

 

 

شما می‌توانید برای خرید متر لیزری در انواع مختلف با بردهای متنوع از برندهای خارجی و داخلی با ضمانت اصالت و سلامت کالا، مستقیم از سازنده و با مشاوره و راهنمایی فنی به فروشگاه آنلاین ابزار مارکت مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید