15 مدل از بهترین پروفیل برهای پرفروش بازار

برای پیدا کردن و خرید بهترین پروفیل بر به دو نکته و پارامتر نیاز است. یک اینکه ابتدا باید کاربرد و انواع پروفیل بر را بشناسید. دوم اینکه باید از حجم کار، جنس قطعه کاری و خلاصه مواردی از میزان و نوع استفاده دستگاه پروفیل بر در آن پروژه کاری مطلع باشید. تقریبا اکثر پروفیل برها در در برش دادن بسیاری از قطعات مشترک بوده و می‌توانند قطعات حجیم و تو خالی آهنی مثل لوله، پروفیل مکعبی، نبشی، میله و میلگرد و... را برای کاربری چون جوشکاری، آهنگری و... برش دهند؛ برای همین اره پروفیل به انگلیسی Chop Saw معروف شده‌ است. بیشتر این گروه ابزارهای برقی از یک بدنه، یک کفی و بیس، یک موتور و یک صفحه برش فیبری بزرگ تشکیل شده و برای خرید بهترین مدل پروفیل بر باید به چند مشخصه اصلی مثل توان خروجی، ماکزیمم دور موتور، سایز صفحه و امکان برش در زاویه دقت کرد. از آنجا که انتخاب یک مدل خوب و مناسب پروفیل بر با این تنوع محصولات آسان نخواهد بود، در ادامه مطلب چند عنوان از پرفروش ترین اره پروفیل برهای بازار را ارائه کرده‌ایم.

 

 

بهترین پروفیل بر

هر چند که بیشتر این گروه ماشین آلات برشی شامل مکانیزم اتصال موتور و صفحه برش فیبری بصورت مستقیم به یکدیگر است اما در بین پروفیل برها انواع اره پروفیل بر تسمه ای و فلزی هم وجود دارد. مدل تسمه‌ای بجای سیستم اتصال مستقیم موتور و صفحه، از یک تسمه رابط استفاده می‌کند. در نوع اره پروفیل بر فلز بر نیز، جای صفحه برش فیبری معروف و آشنا، یک تیغه فولادی دندانه دار قرار می‌گیرد که به آنها اره سرد بر یا اره پروفیل بر بدون جرقه می‌گویند. ولی در هر صورت در میان لیست بهترین دستگاه پروفیل بر های بازار کشور اکثرا همان پروفیل بر کلاسیک مستقیم با دیسک و صفحه از جنس فیبر دیده می‌شود.

 

 

1 - پروفیل بر رونیکس 2300 وات مدل 5901

اولین عنوان پیشنهادی از برند آشنای رونیکس است. اره پروفیل بر مدل Ronix 5901 از جمله دستگاه های سربلند در بین ابزارهای برقی برشی فلزات شناخته می‌شود که یک صفحه با قطر 355 میلی متر و توان خروجی 2300 وات دارد و ساخت کشور چین است. دیسک برش در اره پروفیل بر رونیکس مدل 5901 از نوع فیبری بوده و به دلیل کیفیت ساخت مناسب و راندمان بالا جزو انتخاب های برتر مشتریان است.

مزایا:

- امکان تنظیم زاویه برش 45 درجه و تغییر موقعیت گونیا برای برشکاری متنوع

- ایده آل برای برش تمام قطعات فلزی آهنی حجمی و پروفیلی تو خالی

- دور و سرعت بالا به همراه ثبات در کار و بدون لرزش اضافه حین استفاده

معایب:

- وزن سنگین برای جابجایی با دست و بلند کردن از روی زمین

 

 

2 - پروفیل بر توسن 1280 وات مدل 5180C

مدل بعدی یکی دیگر از محصولات برندهای ایرانی است که البته به نام مینی پروفیل بر شناخته شده و ساخت چین است. شکل بسیار زیبا با رنگ تیره و البته طراحی کامپکت با ابعاد جمع و جور و کوچک اولین چیزی است که در این ماشین برش جلب توجه می‌کند. کمپانی Tosan این مینی اره پروفیل بر را با توان 1280 وات و سایز صفحه برش 180 میلی متری ارائه داده که به همین دلیل کوچک بودنش، از نگاهی دیگر شبیه به یک اره گردبر و اره دیسکی بیس دار است. بزرگترین مزیت اره پروفیل بر توسن مدل 5180 قابلیت نصب صفحه استیل بر بوده که امکان برش دقیق را فراهم می‌آورد.

مزایا:

- مخصوص کاربری و کارگاه های کوچک با نگهداری کم جا به دلیل جمع و جور بودن

- کار دقیق با برشکاری عالی و امکان نصب صفحات 180 میلی متری فرزهای آهنگری

- قابلیت برشکاری استیل و اجسام مشابه

معایب:

- نامناسب برای برش های بزرگ و پروفیل های حجیم

- عملکرد متوسط و کم دقت برش در زاویه

 

 

3 - پروفیل بر اکتیو 2600 وات مدل AC-21600

شرکت Active نیز یکی دیگر از ارائه کنندگان دستگاه های برش پروفیل با کیفیت مناسب نام گرفته است. محصول پروفیل بر اکتیو مدل 21600 این برند که ساخت چین بوده با صفحه 355 میلی متری ارائه می‌شود و موتور آن تا 3800 دور در دقیقه می‌تواند بچرخد. این اره برقی امکان کار و برشکاری در زاویه از هر دو سمت را دارد و با ضامن ایمنی سوییچ برای جلوگیری از روشن شدن ناخواسته ارائه می‌شود.

مزایا:

- امکان تنظیم زاویه 90 و 45 درجه دوطرفه چپ و راست

- دارای گیره قابل تنظیم سریع

- امکان تنظیم عمق برش با توقف برای برش های سری کاری و متوالی

معایب:

- کیفیت متوسط مواد ساخت بدنه و سینی برش

 

 

4 - اره فلز بر بوش 2000 وات مدل GCD 12 JL

مگر می‌شود از بهترین مارک اره پروفیل بر گفت و به محصولی از Bosch اشاره نکرد!... این برند آلمانی که پروفیل برهایش در چین ساخته می‌شود عنوان اره پروفیل بر بوش مدل GCD 12 JL را با کاربری فلز بر و به همراه صفحه دیسکی الماسه فلزی (غیر فیبری) ارائه کرده است. مدلی که از نوع اره پروفیل سرد بر با مکانیزم بدون جرقه بوده و با کیفیت بالای برش قطعات تو خالی و تو پر بدون هیچگونه پلیسه برای کاربر بسیار مفید خواهد بود. صدای کم در کنار استارت و راه اندازی نرم موتور، ساختمان بسیار عالی و بیس و کفی آلومینیومی از جمله نکات قابل توجهی بوده که این مدل اره فلز بر بوش را به یکی از پرفروش ترین پروفیل برهای بازار تبدیل کرده است.

مزایا:

- امکان نصب صفحه برش الماسه فلزی با قطر 305 میلی متر و کار روی قطعات فلزی تو پر

- درجه حرارت پایین مسیر برش و سرعت بالاتر 50 برابری کاتینگ صفحه فلزی نسبت به صفحه فیبری

- کم صدا و دقت و تمیزی فوق العاده برش به کمک لیزر راهنما و بدون نیاز به اصلاح و پلیسه گیری

معایب:

- سختی در پیدا کردن و تهیه صفحه برش الماسه فابریک بوش

 

 

5 - پروفیل بر آروا 2400 وات مدل 5630

مورد بعدی نیز دو مرتبه به یک گروه صنعتی ایرانی برمیگردد. شرکت Arva این دستگاه برشی برقی ساخت چین یعنی پروفیل بر آروا مدل 5630 را با یک صفحه برش سایز استاندارد 355 میلی متر و بصورت فیبری ارائه کرده که موتور آن می‌تواند تا 3800 دور بچرخد. وجود محافظ ثابت و متحرک به همراه جرقه گیر و انواع پیچ های تنظیم عمق برش و قفل بازو باعث تکامل این اره با کیفیت شده است.

مزایا:

- کیفیت بدنه و سینی مناسب و با دوام

- امکان باز شدن فک تا 16 سانتی متر و حداکثر عمق برش تا 12 سانتی متر

- مجهز به دسته هندلی و چرخان تنظیم گیره به همراه ضامن و قفل بازو

معایب:

- وزن نه چندان سبک برای حمل و نیاز به آچار برای تغییر زاویه برش

 

 

 

6 - پروفیل بر آاگ 2300 وات مدل SMT355

برند AEG هم سهمی در بین گزینه های پرفروش ترین دستگاه پروفیل بر دارد. از سایز استاندارد 355 میلی متر صفحه فیبری آن که بگذریم، ماکزیمم گردش بدون بار موتور این مدل که برابر 3800 دور دقیقه است حکایت از برشکاری با سرعت بالا دارد. کارکرد کم صدا، گیره و سینی روان و قابل تنظیم زاویه تا 45 درجه بدون نیاز به آچار و همراه شده با دسته کمکی ارگونومیک از مهمترین نقاط قوت این کالاست. اره پروفیل بر آاگ مدل SMT355 تحت لیسانس آلمان و ساخت چین به دلیل کیفیت ساخت و راندمان بسیار عالی جزو بهترین پروفیل بر های بازار ایران محسوب می‌شود.

مزایا:

- امکان برشکاری در زاویه 45 / 0 / 45 درجه دو طرفه

- گیره تنظیم و بست و رها کردن قطعه سریع

- گارد دو پارچه با جرقه گیر اضافه جهت ایمنی بیشتر کاربر

- کیفیت بالای استحکام بدنه و فاصله سرعت 0 تا ماکزیمم در زمان کوتاه

معایب:

- آلودگی سریع قسمت رنگ روشن بدنه به دلیل جنس مواد بکار رفته

 

 

 

7 - پروفیل بر محک 3000 وات مدل CCM-400A

گروه تولیدی محک در بین دستگاه های برشی برقی بازار عنوانی به اسم اره پروفیل بر تسمه ای محک مدل CCM-400A دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید مکانیزم این مدل از نوع تسمه ای و غیر مستقیم است. یعنی اینکه انتقال نیرو از موتور به صفحه با یک تسمه مستحکم و قوی صورت می‌گیرد. این مدل محک از یک موتور دینامی با قدرت 4 اسب بخار بهره می‌برد و به دلیل داشتن سینی چرخ دار، دسته فوق بلند تمام فلزی میله ای، سایز صفحه 400 میلی متری بزرگ و البته داشتن گارانتی رسمی گروه محک به پروفیل بر خاصی تبدیل شده و از رضایت بالایی بین خریداران برخوردار است.

مزایا:

- دامنه و گستردگی برش وسیع تر با قدرت بالا به دلیل مکانیزم انتقال نیروی تسمه ای

- مجهز به دسته میله ای روکش دار فوق بلند برای اعمال فشار کنترل شده

- سینی و بیس چرخ دار و قابل حمل و جابجایی راحت به نقاط مختلف

معایب:

- وزن سنگین و دشواری برای حمل در صورت نیاز به بلند کردن از زمین

 

 

8 - پروفیل بر هیوندای 2300 وات مدل HP2535-MC

مورد بعدی دستگاه اره پروفیل بر هیوندای مدل HP2535-MC است که ساخت چین بوده و تحت لیسانس مارک کره ای Hyundai قرار دارد. عمق برش 120 میلی متری با صفحه فیبری سایز 355 میلی متر استاندارد در کنار دور بالا و روان موتور تا حداکثر 4000 دور در دقیقه از جمله نقاط قوت این پروفیل بر به حساب می‌آید. امکان مهار کردن و برش قطعات فولادی و استیل در شکل های هندسی متنوع گرد، مربع، مستطیل و سه گوش نبشی به قابلیت‌های این پروفیل بر هیوندای اضافه می‌کند.

مزایا:

- کیفیت ساخت درجه یک و قدرت بالا در برش

- توانایی برش پروفیل فولادی و استیل تا ضخامت 140 میلی متر

- طراحی ارگونومیک با دسته و بازوی روان و خوش دست

معایب:

- صدای نسبتا بالا حین کار در مقایسه با محصولات مشابه

 

 

9 - پروفیل بر دی سی ای 2000 وات مدل AJG04-355

از دیگر ابزارهای کارگاهی پر فروش برشی می‌توان به محصولی از کمپانی DCA با نام پروفیل بر دی سی ای مدل AJG04-355 اشاره کرد. این ماشین هم ساخت چین بوده و با صفحه فیبری 355 میلی متر و سرعت 3400 دور در دقیقه کار می‌کند. حداکثر عمق برش آن به مقدار عالی 130 میلی متر می‌رسد و کفی و سینی مشکی رنگ این دستگاه از کیفیت ساخت و مواد اولیه مرغوبی برخوردار است. به دلیل وزن سبک و ابعاد مناسب و امکان جابجایی آسان، قابلیت استفاده در انواع مصارف خانگی و کارگاه های کوچک را دارد.

مزایا:

- وزن سبکتر نسبت به دستگاه های با سایز مشابه

- عمر مفید طولانی و کیفیت ساخت و مونتاژ خوب

- ابعاد مناسب و طراحی ارگونومیک دسته D شکل برای جابجایی و کار راحت

معایب:

- توان و قدرت خروجی کمتر در مقایسه با محصولات دیگر

 

 

10 - پروفیل بر متابو 2300 وات مدل CS23-355

مارک آلمانی Metabo در برخی محصولات مظهر استحکام و بالا بودن عمر دستگاه‌هایش است. در لیست بهترین پروفیل بر بازار نیز یکی از محصولات این شرکت به همین دلیل جا خوش کرده که با نام اره پروفیل بر متابو مدل CS 23-355 شناخته می‌شود. سرعت بالا و برابر 4000 دور در دقیقه با سایز صفحه 355 میلی متر فیبری و استاندارد در کنار کیفیت ساخت عالی این برند در کشور چین، همگی باعث شده تا مشتریان و کاربران این مدل از راندمان کاری آن رضایت خاطر داشته باشند.

مزایا:

- عمر مفید طولانی و استهلاک کم در مدت کار زیاد

- سرعت بالا با توجه به توان مصرفی دستگاه

- گارد محافظ تیغه و جرقه بزرگ و گیره تنظیم روان هندلی

معایب:

- شاسی با استحکام متوسط و قیمت بالا در مقایسه با محصولات داخلی

 

 

 

11 - پروفیل بر کرون 2200 وات مدل CT15232

سازنده برتر دیگری که نامی در بین پرفروش ترین پروفیل برها دارد شرکت Crown بوده که محصولاتش در چین تولید می‌شود. اره پروفیل بر کرون مدل CT15232 با کیفیت درجه یک ساخت و با ترکیب دو رنگ بدنه خاکستری و سینی و محافظ تیغه مشکی ارائه می‌شود. سایز صفحه برش فیبری استاندارد برابر 355 میلی متر با سرعت 3900 دور در دقیقه اکثر نیازهای کاربر را برطرف می‌کند. عمق برش زیاد تا 130 میلی متر در 90 درجه و تا 110 میلی متر در زاویه 45 درجه از جمله نقاط قوت این دستگاه برش پروفیل است.

مزایا:

- دور بالا با توجه به قدرت خروجی 2200 وات

- امکان برش عمیق در هر 2 زاویه 90 و 45 درجه قابل تنظیم

- قفل کن سوییچ کار ممتد و ضامن جلوگیری از روشن شدن ناخواسته

معایب:

- وزن بیشتر از حد معمول با توجه به توان دستگاه

 

 

 

12 - پروفیل بر پوکا 1800 وات مدل CM3503

از جمله مواردی که جایگاه جدیدی در محصولات پر فروش بازار و بین خریداران باز کرده، دستگاه اره پروفیل بر پوکا مدل CM3503 است. تولیدات چینی شرکت Pukka به داشتن قیمت هایی مناسب در بازار ایران معروف هستند و این کالا نیز همین خصوصیت را دارد. به غیر از نرخ قیمت عالی، داشتن صفحه برش 350 میلی متری فیبری به همراه برش دقیق و کار راه انداز در تمام مصارف شخصی و عمومی می‌تواند نیازهای هر کاربری را برطرف کند.

مزایا:

- قیمت مناسب و پایین تر نسبت به محصولات رقبا

- استهلاک پایین در استفاده و دارای عمر مفید طولانی مدت

- بدنه و بازوی تمام فلزی با حرکت روان

معایب:

- توان خروجی کم با توجه سایز صفحه و ابعاد دستگاه

 

 

13 - پروفیل بر رونیکس 2200 وات مدل 5935

محصول دیگری از شرکت Ronix که بین لیست پیشنهادی بهترین مارک دستگاه پروفیل بر قرار گرفته اره پروفیل بر رونیکس مدل 5935 است. موتور 2200 وات با صفحه 355 میلی متر و گیره قابل تنظیم برش تا زاویه 45 درجه یکطرفه از جمله مشخصات فنی این دستگاه به حساب می‌آید. گارد محافظ بزرگ و پایه و بدنه تمام فلزی در کنار طراحی کامپکت و جمع جور جهت حمل و نگهداری آسان نیز دیگر نکات مثبت مدل 5935 محسوب می‌شود.

مزایا:

- بدنه تمام فلزی با استحکام بالا و طراحی ارگونومیک

- دارای کلیدها و قطعات ضد نفوذ گرد و غبار

- گارد محافظ جرقه و تیغه با حرکت اتوماتیک تنظیم شونده

معایب:

- قیمت بالا و همراستا با برندهای خارجی

 

 

14 - پروفیل بر توسن 2200 وات مدل 5198C

دومین مدل از شرکت صنعتی Tosan در بین بهترین دستگاه پروفیل بر بازار محصولی با کیفیت با نام اره پروفیل بر توسن مدل 5198C است. بدنه این مدل هم مثل فرزند دیگر خانوده توسن با طراحی زیبایی ارائه شده و صفحه 355 میلی متری آن تا ماکزیمم سرعت بی باری و آزاد 3800 دور بر دقیقه می‌چرخد. توانایی برش انواع فلز و استیل در کنار بازوی روان از جمله دیگر نکات مثبت این پروفیل بر است. هر چند که در برش قطعات ضخیم، ضعیف بودن موتور 2200 واتی و لرزش دستگاه بیشتر خود را نشان می‌دهد.

مزایا:

- طراحی جمع و جور و ارگونومیک

- جابجایی راحت و سریع به دلیل وزن سبک

- حداکثر سرعت بالا و دور گرفتن سریع بعد از راه اندازی

معایب:

- پخش جرقه زیاد و دقت متوسط در برش با زاویه 45 درجه

- زور زدن دستگاه در قطعات حجیم و ایجاد لرزش حین برش

 

 

15 - پروفیل بر بوش 2400 وات مدل GCO 14-24 J

آخرین مورد پیشنهادی در میان بهترین پروفیل بر های کشور به کالایی دیگر از برند Bosch آلمان برمیگردد. اره پروفیل بر بوش مدل GCO 14-24J ساخت چین بوده و دارای صفحه فیبری 355 میلی متر است. راه اندازی نرم و بدون برق کشی و آمپر زیاد از شبکه، در کنار امکان نصب صفحه برش آلومینیوم بدون پلیسه از دیگر نقاط قوت این پروفیل بر بوش است. کیفیت ساخت عالی با بیس مستحکم و کفی پایه دار بدون لرزش اضافه، دقت در برشکاری استادکار آهنگری را افزایش می‌دهد.

مزایا:

- دور بالا و مناسب تمام پروفیل های فلزی و مصرفی

- مجهز به سیستم Soft Start و عدم برق کشی با آمپر زیاد حین راه اندازی

- قابلیت نصب صفحه برش آلومینیوم برای کاتینگ بدون پلیسه

- طراحی حرفه ای و عالی آلمانی با محافظ صفحه و جرقه گیر با پوشش کامل

معایب:

- قیمت بالا در مقایسه با محصولات داخلی

 

 

بهترین پروفیل بر بازار کدام است؟

با بررسی این چند مدل می‌توانید نتیجه بگیرید که تشخیص بهترین پروفیل بر در ایران به خیلی از عوامل بستگی دارد. اما چند ویژگی اصلی مثل سرعت برش، توان خروجی و دقت بالا در برشکاری با زاویه، نقاط قوت مشترک تمام اره پروفیل برهای با کیفیت است. ضمن اینکه در هنگام خرید پروفیل بر حتما باید به میزان بودجه، پشتیبانی فنی و داشتن گارانتی و سایز صفحه برش این گروه ماشین های برشی هم دقت کرد.

 

 

شما می‌توانید برای خرید پروفیل بر در سایزهای مختلف با مشاوره و راهنمایی فنی و تخصصی و ارسال فوری و رایگان به همراه گارانتی از برندهای معتبر ایران و جهان به فروشگاه ابزار مارکت مراجعه کنید همچنین برای اینکه بخواهید در مورد پروفیل بر و کاربرد های آن بدانید به مقاله اره پروفیل بر چیست و چه کاربردی دارد؟ رجوع نمایید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید