آشنایی با انواع کارواش رونیکس و قابلیت های هر کدام

قبل از آشنایی با انواع کارواش رونیکس و معرفی قابلیت‌های هر کدام ممکن است این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که دستگاه کارواش چیست؟ به طور کلی کارواش دستگاهی است که آب شهری را به عنوان ورودی دریافت می‌کند، سپس با طی کردن یک فرآیند مشخص، آب را با فشار بسیار بالا خارج می‌کند. البته باید بگوییم که اکنون این مدل از دستگاه‌ها، دیگر به شکل ساده تولید نمی‌شوند. بلکه در حال حاضر کارواش‌ها در شکل‌ها، قدرت‌ها و امکانات مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

کمپانی رونیکس Ronix هم چند سالی است که تمرکز ویژه‌ای بر روی طراحی و ساخت کارواش های خانگی و صنعتی در مدل های جدید گذاشته و امروزه به جرات متنوع ترین واتر جت ها و دستگاه های شستشو با آب را می‌تواند بین این گروه محصولات رونیکس پیدا کرد. اگر شما هم قصد خرید یک کارواش برای خانه یا استفاده در مشاغل خود را دارید، خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا با انواع مدل‌های کارواش رونیکس آشنا شوید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در انتخاب و خرید بهترین کارواش رونیکس شما را راهنمایی کنیم.

 

کارواش رونیکس چیست؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تمیزکاری و نظافت محیط اطراف خود اهمیت می‌دهید، مطمئنا با انواع کارواش‌ صنعتی و خانگی آشنا هستید. کاربرد این دستگاه‌ شستشو بسیار زیاد بوده و میزان استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از برندها از جمله رونیکس، انواع کارواش‌ صنعتی و خانگی را در مدل‌های مختلف تولید کنند. کاربرد کارواش رونیکس بسیار گسترده است. مدل‌های مختلف این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان نظافت محیط در کمترین زمان ممکن با کمترین میزان مصرف آب را برای شما فراهم می‌کنند؛ بنابراین دیگر نیاز نیست تا با شستشوی سنتی، خودتان را خسته کنید. چرا که این دستگاه کمک می‌کند تا کارهای سخت و غیرممکن برای شما راحت شوند.

امروزه انواع کارواش Ronix در چندین نوع طراحی و کاربری مثل کارواش خانگی، کارواش صنعتی، کارواش شارژی، کارواش و جاروبرقی چند کاره، کارواش دینامی و ذغالی و... تولید می‌شوند. ضمن اینکه طراحی بدنه آنها به صورت ایستاده، چرخ دار، کامپکت Compact، تفنگی بوده که جهت استفاده کاربر در هر وضعیت و موقعیت های مختلف آزادی عمل دارد.

 

کاربردهای کارواش

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، اصلی‌ترین و مهمترین کارایی کارواش رونیکس در شستشوی خودرو و نظافت محیط است؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به سایز و توان این دستگاه شستشو، از آن در مکان‌های مختلف استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه‌ها، خروج آب با فشار بالا از تفنگی و قابلیت کنترل و مدیریت آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید در موارد مختلف از جمله موارد خانگی و مصارف نیمه صنعتی از کارواش استفاده کنید. از جمله کاربردهای انواع کارواش رونیکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی ماشین، موتور و دوچرخه در خانه
  • شستشوی نمای ساختمان از آلودگی‌ها و گرد و غبار
  • رنگ‌برداری از سطوح مختلف
  • جرم‌گیری استخرها، حوض و حوضچه ها
  • شستشوی کف حیاط، پارکینگ آپارتمان‌ها و پشت بام
  • چربی‌زدایی از انواع ابزارآلات مختلف
  • شستشوی انواع اسباب و اثاثیه مانند میز، صندلی و...

 

انواع کارواش رونیکس

کیفیت بالای قطعات و قدرت زیاد موتور کارواش‌های رونیکس باعث شده است تا کارواش‌های این شرکت از فروش قابل قبولی برخوردار باشند. هر مدل کارواش Ronix بر اساس قدرت موتور، طراحی و شکل بدنه، توان پرتاب آب و میزان حجم آب خروجی، داشتن و نداشتن پمپ مکش در دسته‌بندی‌ مختلف صنعتی و خانگی قرار می‌گیرد. شناخت این دسته‌بندی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدل دستگاه شستشوی مناسب خود را خریداری کنید. به همین جهت در ادامه قصد داریم تا به معرفی تمامی انواع کارواش رونیکس و قابلیت های هر کدام از آن‌ها بپردازیم:

 

 

کارواش خانگی رونیکس

به طور کلی پر فروش ترین نوع این دستگاه ها به کارواش خانگی معروف شده و کاربرد بسیار زیادی برای مصرف کنندگان عمومی و ساده دارد. معمولا کارواش های 100 تا 140 بار در گروه خانگی قرار می‌گیرند و بیشتر از این قدرت به سمت کاربری نیمه صنعتی و صنعتی میل می‌کند. در حال حاضر کارواش‌های خانگی رونیکس در اندازه‌ها و طراحی های مختفی مثل چرخ دار و کامپکت به بازار عرضه می‌شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، کار نظافت و شستشو منازل و وسایل خود را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهید.

انواع کارواش رونیکس مدل خانگی تنها برای استفاده در محیط‌های خانگی مثل حیاط، ماشین سواری، دوچرخه موتور، اسباب و اثاثیه، ویلا و پارکینگ طراحی شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید به کمک این دستگاه‌ها تنها کارهای نظافت و شستشوی روزمره و عادی را انجام دهید. این دستگاه‌ها سبک و کم حجم هستند و اغلب با شلنگ های ضخیم به طول 5 متری عرضه می‌شوند و به همین خاطر برای جابه‌جایی و حمل آن‌ها نگرانی نخواهید داشت.

 

کارواش صنعتی رونیکس

برادر بزرگتر در این خانواده واترجت ها، به انواع مدل‌های صنعتی کارواش رونیکس می‌رسد. تفاوت اصلی کارواش‌ صنعتی با دیگر کارواش‌ها، در میزان قدرت و فشار خروجی دستگاه است. کارواش‌های صنعتی معمولا با قدرت 140 بار به بالا تا حتی کارواش فوق صنعتی 230 بار وجود دارند و هر چه این عدد بالاتر برود، آب با فشار بیشتری به بیرون منتقل می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توجه به قدرت این این مدل ها، علاوه بر رفع هرگونه آلودگی سطحی، آلودگی‌های زیرسطحی و ضخیم را هم از بین ببرید.

اما تفاوت کارواش صنعتی با سایر کارواش‌ها تنها به این مورد ختم نمی‌شود. بلکه قطعات به کار رفته در کارواش صنعتی مانند موتور، شلنگ، شاسی و بدنه و... غیره امکان تمیز کردن و شستشو را در کاربردهای گسترده و طولانی‌مدت برای شما فراهم می‌کنند. مثلا در بیشتر کارواش های صنعتی طول شلنگ بلندتر و معمولا 8 متر است و وجود پمپ مکش می‌تواند برای کشیدن آب از منابع راکد و ثابت هم به کار برده شود. بیشترین مورد استفاده از کارواش‌های صنعتی رونیکس در کارواش‌های شستشوی خودرو، ماشین سنگین، شستشوی معابر، نظافت کارخانه ها و کارگاه ها، نماشویی ساختمان، آبیاری درختان باغ و باغچه ها، شستشوی تجهیزات صنعتی و روغنی، شستشوی تجهیزات و امکان ورزشی، استخرهای شنا، پارک‌ها، استادیوم ها و... استفاده کرد.

 

 

کارواش چهار کاره رونیکس

یکی دیگر از انواع کارواش‌های رونیکس، کارواش چهار کاره یا کارواش دستگاه تمیزکاری مولتی فانکشن این برند است که علاوه بر شستشو و نظافت، کارکردهای دیگری از جمله جاروبرقی خشک و تر و دمنده را نیز دارد. این مدل دستگاه‌ هم برای استفاده‌های صنعتی و هم خانگی بسیار مناسب بوده جاروبرقی و بلوور (دمنده و مکنده باد) آن می‌تواند برای جمع کردن زباله ها و گرد و غبار گیری استفاده گردد.

 

 

کارواش موتور ذغالی رونیکس

کارواش‌های خانگی و صنعتی اغلب به صورت برقی طراحی شده‌اند. یعنی باید به صورت مستقیم به برق شهر متصل باشند تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. اما در زمان انتخاب هر کدام از آنها در بازار با دو نوع موتور کارواش روبه‌رو می‌شوید:

  • کارواش موتور دینامی Induction Motor
  • کارواش موتور ذغالی Universal Motor

موتور برقی هر کدام از این دو نوع توانایی و قابلیت‌های ویژه خود را داراست. کارواش‌های ذغالی رونیکس در مقایسه با نوع دینامی و قدرت همرده وزن کمتری دارند، بنابراین برای حمل و جابجایی آن‌ها بسیار راحت خواهید بود. کاربرد کارواش رونیکس با موتور ذغالی تنها برای مصارف خانگی و کارهای معمولی است. چرا که این دستگاه توانایی و قدرت پایین‌تری نسبت به نوع دینامی داشته و میزان صدا و لرزش دستگاه در حالت کاری با ماکزیمم فشار و خروجی آب، در کارواش ذغالی بیشتر است. برای همین این مدل کارواش ها به مراقبت و سرویس دوره ای نیاز مبرمی دارند.

با این حال اگر قصد خرید کارواش رونیکس با موتور ذغالی را دارید، بهتر است که قبل از خرید به چند سوال پاسخ دهید. به عنوان مثال آیا صدای دستگاه و میزان استفاده از آن برای شما اهمیت دارد؟ گستردگی استفاده شما چقدر است؟ به چه میزان پرتاب و قدرت خروجی آب نیاز دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات در حد استفاده ساده و خانگی و خودروی سواری است، یک کارواش موتور ذغالی جوابگوی نیازهای شما خواهد بود؛ در غیر این صورت بهتر است به سایر مدل‌های کارواش رونیکس فکر کنید.

 

 

کارواش موتور دینامی رونیکس

یکی دیگر از انواع کارواش‌ رونیکس مدل دینامی یا Induction است. این نوع کارواش هم با جریان برق کار می‌کند اما موتور آن به صورت القایی انرژی برق را به محور دستگاه منتقل می‌کند. به این صورت که موتور کارواش‌ دینامی جریان الکتریسیته را به نیروی الکترومغناطیس تبدیل کرده و در نهایت به دلیل بی واسطه بودن این انتقال، حرکت مکانیکی دستگاه بسیار نرم‌تر و پر قدرت انجام می‌شود. کارواش دینامی رونیکس با قدرت های 100 بار به بالا و با طراحی Compact و یا چرخ دار برای مصارف صنعتی و خانگی بسیار مناسب است. طول عمر و دوام این دستگاه در مقایسه با مدل ذغالی بسیار بیشتر بوده و قدرت خروجی آب بالاتری دارد. همچنین صدای کمتری نسبت به کارواش ذغالی تولید می‌کند و لرزش آنها حین کار کمتر است.

اما کاروش های دینامی وزن بیشتری دارند و کمی جابجایی را با مشکل مواجه می‌کنند. برای همین انتخاب از میان کارواش دینامی و ذغالی کار آسانی نیست؛ چرا که هر کدام از این دو مدل بسته به نوع کاربرد خود می‌توانند برخی از نیازهای شما را رفع کنند؛ بنابراین بهتر است با توجه به نوع شستشو و اولویت‌های تان مثل قدرت یا وزن، یکی از این دو نوع موتور کارواش را انتخاب کنید.

 

 

کارواش شارژی رونیکس

این مدل یکی از جدیدترین کارواش‌های خانگی رونیکس به شمار می‌آید که با باتری کار می‌کند؛ بنابراین در شرایطی که دسترسی به برق وجود ندارد، کارواش شارژی رونیکس می‌تواند کار نظافت و شستشو را در کمترین زمان و حداقل آب مصرفی برای شما انجام دهد. با توجه به کاربرد کارواش رونیکس مدل شارژی می‌توانید از آن برای مصارف خانگی و سبک استفاده کنید.

کارواش شارژی به دلیل وزن بسیار سبک خود، به راحتی جابه‌جا می‌شود. این ویژگی به خصوص برای کسانی که تمیزی ماشین برای آن‌ها اهمیت دارد، بسیار کاربردی است. چرا که می‌توانند این کارواش را همیشه داخل ماشین خود قرار دهند تا در صورت نیاز بتوانند از آن در هر زمان و هر مکان استفاده کنند. کارواش شارژی رونیکس باتری لیتیوم - یونی دارد و قدرت خروجی آن به مراتب از کارواش های برقی کمتر است. این مدل ها برای شستشوی وسایل کوچک و محدود طراحی شده و می‌توانند در زمان های اضطراری به کمک کاربر بیایند.

 

سخن نهایی درباره انواع کارواش‌ رونیکس

با توجه به آنچه که در این مقاله گفته شد، انتخاب و خرید انواع کارواش‌ رونیکس مستقیما بستگی به نوع کاربری شما دارد. هر کدام از مدل‌های کارواش رونیکس، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که باید در موقعیت‌های مناسب خود به کار گرفته شوند. برای شستن ماشین شخصی و خودروی سواری و برای کارهای ساده خانگی می‌توان از انواع کارواش ذغالی رونیکس یا کارواش دینامی تا خروجی 140 بار بهره برد. برای شستشوی صنعتی و ماشین سنگین نیز کارواش صنعتی رونیکس با قدرت 150 بار به بالا برای رفع نیازهای گوناگون توصیه می‌شود.

 

 

فروشگاه تخصصی و آنلاین ابزار مارکت به عنوان یکی از بهترین ارائه کننده ابزار و یراق آلات در کشور، امکان خرید کارواش رونیکس را با امکاناتی نظیر ارسال رایگان و فوری، ضمانت اصل بودن کالا به همراه گارانتی رسمی به کل شهرهای ایران و مستقیم از کارخانه و شرکت رونیکس برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و مشاهده مدل‌های مختلف، دستگاه مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید