بهترین برند ابزار دستی موجود در بازار ابزار ایران

به جرات می‌توان گفت ابزارآلات دستی تنها گروه ابزار هستند که در تمام پروژه‌های کاری در سراسر دنیا یافت می‌شوند! ممکن است در یک جایی، مکانی و حین انجام یک کار، ابزارهای برقی و بادی و... وجود نداشته باشد؛ اما ابزار دستی بدون شک در تمام آن مواقع و شرایط مختلف وجود دارد. به همین دلیل است که ابزارآلات دستی، از جمله پرکاربردترین ها در انجام هر عملیات و پروژه ساخت و تعمیر خانگی، کارگاهی یا صنعتی و... به شمار می‌روند.

با توجه به این اهمیت بالا، کیفیت و قدرت محصول خریداری شده باید در بالاترین اولویت باشد. مهمترین و اولین نکته برای رسیدن به این کیفیت، توجه به نام سازنده، کمپانی ارائه کننده و مارک آن ابزار دستی است. اعتبار، سابقه درخشان و مورد تایید بودن یک برند سازنده ابزار از سوی کاربران و کارشناسان، تاثیر مستقیمی بر روی دوام، کیفیت، قدرت، قیمت و ویژگی‌های محصولات تولید شده توسط آن برند دارد. در این مقاله از ابزارمارکت قصد داریم تا بهترین برند ابزارآلات دستی موجود در بازار ایران را معرفی کنیم.

ابزارآلات دستی چیست و شامل چه ابزارهایی می‌شوند؟

به طور کلی به هر ابزاری که نیرو محرکه آن توسط نیروی عضلانی انسان و بدون نیاز به منابع برق، باد، باتری و... تامین می‌شود، یک ابزار دستی است. این گروه ابزارآلات برای کاربردهای بسیار متنوع و مختلفی مانند باز و بسته کردن یک جسم و وسیله، اندازه‌گیری، بریدن، اصلاح و پرداخت، ضربه زدن، نگهداری و مهار یک جسم و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که دوست دارید بیشتر در مورد ابزارآلات دستی بدانید، خواندن مقاله معرفی انواع ابزار دستی پیشنهاد می‌شود. از جمله ابزارآلات دستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آچارها
  • انبرها
  • پیچ‌گوشتی ها و فازمتر
  • چکش و پتک و ابزارهای کوبشی
  • متر
  • جعبه ابزار و کیف ابزار
  • قیچی
  • اره ها
  • و...

استنلی (Stanley)

اولین برندی که قصد معرفی آن را داریم، برند استنلی است که در برخی موارد جزو بهترین مارک ابزارآلات دستی به شمار می‌رود. کمپانی Stanley نامی معتبر در جهان در تولید ابزارآلات مختلف، خصوصا محصولات کارگاهی و خانگی است که با بیش از 175 سال سابقه، از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین‌های این عرصه محسوب می‌شود. از موارد پرفروش و پیشنهادی این برند می‌توان به انواع متر، آچار و چکش استنلی اشاره کرد که به لطف کیفیت بالا و ویژگی‌های متعددشان طرفداران پر و پا قرص زیادی دارند.

جانزوی (Jonnesway)

اعتبار بیش از 41 سال یعنی از سال 1983 میلادی و داشتن چندین خط تولید موفق در 108 کشور مختلف، از مواردی است که برند جانزوی کشور تایوان را به یکی از بزرگترین و موفق ترین غول های تولید ابزار در دنیا تبدیل می‌کند. این برند خصوصا در حوزه ابزارهای گاراژی و مکانیکی مثل سوکت بکس، ترکمتر، آچار جغجغه ای و... به طور خلاصه متعلقات جعبه بکس و لوازم تعمیر خودرویی فعال است. علاوه بر اعتبار و کیفیت، کمپانی Jonnesway به ساخت ابزارهای جذاب و جدید با طراحی خلاقانه که شاید نمونه‌های آن در برندهای دیگر یافت نمی‌شود هم معروف است. از نمونه‌های آنها می‌توان به آچار آلن بازویی (مفصلی) و آچار اهرمی سوکت بکس اشاره کرد.

تاپ تول (Toptul)

مورد بعدی این لیست که از رقیب‌های اصلی جانزوی و اتفاقا هموطن آن به شمار می‌رود، برند تاپ تول است. نامی معتبر از تایوان که مشابه برند جانزوی، تمرکز خود را بر روی انواع آچارها، سوکت ها، دنیای بکس و متعلقات آن گذاشته و حالا تجربه نزدیک به 35 سال دارد. ابزارآلات این برند در بین مشاغل مختلف از جمله خودروسازان، نیروهای صنایع هوایی، مکانیک ها و... بسیار هوادار داشته و کیفیت ساخت در محصولات این کمپانی حرف اول را می‌زند. مدیر برند TopTul همواره علاوه بر استحکام، تاکید زیادی روی ظاهر زیبای تولیدات داشته و به همین علت، ابزارهای تاپ تول علاوه بر قدرت و کیفیت، از زیبایی خاصی هم برخوردارند.

توسن (Tosan)

اگر تصور می‌کنید که در بین بهترین مارک ابزارآلات دستی فقط برندهای خارجی می‌درخشند، در اشتباه هستید! برند توسن Tosan از جمله سازندگان و ارائه کنندگان ایرانی است که در کنار محصولات برقی، شارژی و بدی، انوع ابزارآلات دستی را هم تولید یا از کشور چین، هند، تایوان و... وارد کشور می‌کند. پیچ‌گوشتی، چکش، بکس، سوکت بکس، انبر و... از عناوین تولیدی این شرکت هستند اما به جرات می‌توان گفت که پرفروش ترین و با کیفیت ترین ابزارهای دستی توسن، خانواده بزرگ و متنوع آچار تکی توسن مثل آچارهای تخت و رینگی آن است که عمر مفید طولانی و دوم زیادی دارند.

استارمکس (StarMax)

یکی از جدیدترین نام‌هایی که به تدریج در بازار ایران در حال رسیدن به پله‌های بیشتر موفقیت در حوزه ابزار دستی است کمپانی استارمکس است. تمرکز اصلی Star Max در زمینه تولید ابزارآلات دستی است و از همان حدود سال 1394 که وارد بازار ایران شده، توانسته به خوبی خود را در بین کاربران و خریداران جا بیندازد. از ابزارآلات دستی متنوع و پرفروش این برند می‌توان به انبر پرچ های آن اشاره کرد که علاوه بر کیفیت، دارای مدل‌های ساده، صنعتی و فشار قوی است. علاوه بر انبر پرچ کن دستی، باید گفت که خانواده متر نواری و مترهای مهندسی و فایبرگلاس استارمکس نیز بخاطر تنوع و کیفیت بالا، جایگاه خوبی در بین بازار دارد.

ایران پتک (Iran Potk)

شاید بتوان گفت قدیمی ترین و بهترین برند ابزارالات دستی در حیطه محصولات خاص معماری، بنایی، نجاری، آهنگری و... کمپانی محبوب ایرانی برند ایران پتک است. یکی از با سابقه‌ترین برندهای داخلی ابزارآلات دستی که در زمینه‌های متعددی از جمله جوشکاری، ابزارسازی، ماشین‌کاری، پرس‌کاری، آبکاری، نقاشی صنعتی و رنگ‌کاری و... ابزار دستی پر کاربرد و با کیفیت تولید می‌کند. ایران پتک در سال 1363 در ایران تاسیس شد و امروزه با تولید بیش از 1100 سایز و گونه ابزارآلات به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ابزار ایران تبدیل شده است. از معروف ترین و پرفروش ترین تولیدات این برند می‌توان به انواع گیره، سنبه های نشان و علامت گذاری، قاپک، چکش های عمومی و چکش های خاص مثل چکش درودگری و صافکاری، پتک چوبی و نجاری، دیلم و... اشاره کرد.

واستر (Vaster)

برند واستر از دیگر برندهای مقرون به صرفه و معتبری است که توانسته چندین نوع ابزارهای دستی را با کیفیت و البته قیمت‌هایی مناسب ارائه دهد. ابزارهای باغبانی مثل اره سامورایی و اره های غلاف دار، انواع آچارهای تکی و تخت، آچار فرانسه قیچی ورق بر و... از جمله موارد پرفروش از برند واستر است. ابزارآلات واستر در کشور چین، هند و یا تایوان تولید می‌شود و به علت کیفیت ساخت مرغوب و قیمت پایین محصولاتش، طرافداران زیادی در ایران پیدا کرده است.

آلتونا (Altuna)

اگر در عرصه باغبانی و کشاورزی مشغول به کار هستید، قطعا تا الان نام برند آلتونا به گوشتان خورده است. برند آلتونا ساخت کشور اسپانیا است و از سال 1921 میلادی به صورت خاص و انجصاری مشغول تولید ابزارآلات باغبانی می‌باشد. لوازم باغبانی این کمپانی مثل قیچی شاخه بر و هرس، اره شاخه‌زن، قیچی میوه‌چین، شمشاد زن و... که با کیفیت کلاس جهانی تولید می‌شوند، از جمله موارد محبوب برای کاربران حوزه کشاورزی و باغبانی به حساب می‌آیند.

ایت (Eight)

اگر به دنبال آچار آلن با کیفیت و مقاومی هستید، قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها شما برند ایت Eight است. این کمپانی ژاپنی با بیش از 50 سال سابقه کار به عنوان یکی از موفق‌ترین و درخشان‌ترین نام‌ها در بین ابزارآلات دستی شناخته می‌شود. انواع آچار آلن شش گوش و آچار ستاره ای کوتاه، بلند و فوق بلند ساخت Eight به صورت تکی و یا ست های کیفی و جعبه ای و کارتی طرفداران زیادی در ایران و سراسر دنیا دارد. تولیدات شرکت ایت از جنس فولاد آلیاژی ویژه و با آبکاری کروم ساخته می‌شود تا مقاومت بی‌نظیری داشته باشد و تجربه‌ای لذت بخش به ارمغان بیاورد.

جمع‌بندی مقاله بهترین برند ابزارآلات دستی

همانطور که مشاهده می‌کنید در خرید ابزارآلات دستی، قبل از نگاه به کیفیت ساخت و پیشنهاد فروشنده، حرف اول را شرکت سازنده آن می‌زند! به عنوان یک خریدار حرفه‌ای و باهوش، همیشه باید به دنبال بهترین برند ابزار دستی با توجه به نیاز خود باشید؛ پس توجه کنید که هر برند فقط در برخی حوزه‌ها و گروه‌های ابزار دستی، جایگاه بالاتر را نسبت به رقبای خود دارد و نمی‌توان گفت یک برند خاص در تمام گروه‌های ابزار دستی موفق است.

در صورتی که قصد خرید ابزارآلات دستی را دارید، می‌توانید به فروشگاه آنلاین ابزارمارکت مراجعه کنید و براحتی ابزار مورد نیاز خود را با کمک مشاوره تخصصی توسط کارشناسان، به صورت اورجینال خریداری کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید