بهترین مارک سمپاش دستی (معرفی پرفروش ترین سمپاش ها)

شاید یک روز تصمیم گرفته‌اید برای نگهداری بهتر از گل و گیاه خود یک آبپاش پمپی یا سمپاش دستی بخرید. اما بهترین مدل سمپاش دستی چیست؟ سم پاش شارژی و دستی در کار چه تفاوتی باهم دارد؟ آیا ظرفیت مخزن و میزان سمپاشی در این دستگاه ها مهم است؟ چگونه باید یک سمپاش دستی مناسب برای استفاده در باغچه، گلخانه و دفع حشرات تهیه کرد؟... برخی مشخصات فنی و پارامترها باعث می‌شوند تا در بازار ابزارها و بین خریداران، یک یا چند اسم به عنوان بهترین برند سمپاش دستی نام بگیرد؛ اما با توجه به نوع گل و گیاه، هر کسی باید با توجه به نیاز خود، عالی ترین سمپاش را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی و مقایسه پرفروش ترین سمپاش دستی و شارژی در بازار پرداخته‌ایم.

 

پرفروش ترین و بهترین مدل سمپاش دستی کدام است؟

برخی ویژگی ها و پارامترهای فنی مثل ظرفیت مخزن، جنس نازل، طول شلنگ و لانس، جنس بدنه و میزان خروجی مایع و سم در انواع سمپاش دستی و سمپاش شارژی مهم است. غیر از این موارد، طراحی و ساختار هر مدل باعث می‌شود تا هنگام خرید سمپاش دستی به فاکتورهای متفاوت و طبق نیاز خود نیز توجه کنید. اما به طور کلی بهترین سمپاش دستی و شارژی در بازار شامل موارد زیر است.

 

1 - سمپاش دستی کنزاکس 2 لیتری مدل KPS-102

یکی از ساده ترین سمپاش ها ساخت کمپانی Kenzax که با ظرفیت مخزن 2 لیتری ارائه شده است. بدنه طراحی تخم مرغی سمپاش دستی کنزاکس مدل KPS-102 با دسته ارگونومیک و استفاده آسان باعث شده تا هر کاربری بتواند با این سمپاش کوچک کار کند. پرتاب مایع با میزان و قدرت مناسب، ابعاد جمع و جور، جنس با کیفیت بدنه و قیمت ارزان با توجه به کاربری از نکات قوت این مدل سمپاش کنزاکس است باعث شده برای کار خانگی و ساده بسیار مفید باشد.

  • مزایا:

- جنس مخزن پلی اتیلن PE با مقاومت بالا

- امکان استفاده به عنوان سم پاش و آب پاش

- امکان تغییر پاشش بین دو حالت اسپری و مستقیم

- استفاده آسان و وزن سبک با ابعاد کوچک

- قابلیت کار با نصف حجم مخزن و بدون نیاز به پر بودن

  • معایب:

- نازل پلاستیکی و احتمال چکه کردن از قسمت خروجی

 

2 - سمپاش دستی اکتیو 5 لیتری مدل AC-1005LS

شرکت Active سهم بزرگی در بین لیست بهترین سمپاش دستی بازار دارد. از جمله این دستگاه ها می‌توان به سمپاش دستی اکتیو مدل AC-1005LS اشاره کرد که با ظرفیت مخزن 5 لیتری ارائه می‌شود و ساخت کشور چین است. قدرت پمپاژ بالای این محصول، در زمان و انرژی کاربر صرفه جویی می‌کند و دسته ارگونومیک آن به پمپ راحت تر مواد و حمل آسان تر آن کمک می‌کند. جنس مخزن از پلاستیک مرغوب و ضخیم و روش حمل آن به صورت دستی است. ابعاد دستگاه با ارتفاع 25 سانتی متر و قطر دستگاه برابر 20 سانتی متر است.

  • مزایا:

- مناسب برای کاربری باغچه و گلخانه های داخلی

- لنس فلزی بلند جهت دسترسی به نقاط سخت

- شلنگ 50 سانتی متری با مواد اولیه مناسب

- وزن سبک جهت استفاده طولانی مدت

 

  • معایب:

- قدرت پرتاب مایعات متوسط و پاشش معمولی

 

3 - سمپاش دستی رونیکس 8 لیتری مدل RH-6003

اولین مدل از بین محصولات شرکت Ronix در میان سمپاش های دستی پرفروش، دستگاه سمپاش دستی رونیکس مدل RH-6003 است. این ابزار ماکزیمم گنجایش مخزن 10 لیتری و حجم کاری 8 لیتری می‌تواند تا حداکثر فشار 2.5 بار مایعات و سم را از نازل خود خارج کند. با توجه به جنس بدنه و نازل فلزی، طراحی خوش دست محصول و حمل آسان، از این سمپاش دستی رونیکس می‌توان برای تمام گلخانه های کوچک و متوسط خانگی و باغچه ها بهره برد.

  • مزایا:

- دارای شیر اطمینان و عدم فشار اضافه به نازل و پمپ

- قابلیت استفاده چندکاره به عنوان آب پاش، سم پاش، استحمام حیوانات خانگی و...

- جنس مخزن از پلی اتیلن PE از مواد اولیه درجه یک

- نازل فلزی جنس برنجی با امکان تغییر پاشش 2 حالته

- دارای کلید قفل کن دار برای پاشیدن مواد دائمی و ادامه دار

- شلنگ بلند 1.2 متری جهت دسترسی به نقاط مرتفع و سخت

  • معایب:

 - عایق بندی معمولی و میله لنس نه چندان بلند

 

4 - سمپاش دستی کنزاکس 9 لیتری مدل KPS-109

در بین محصولات برتر در گروه ابزار پاشنده های دستی سم و آب با مخزن 9 لیتری و قابلیت کار چندین حالته،  دستگاه سمپاش دستی کنزاکس مدل KPS-109 وجود دارد. کمپانی KENZAX از محصول خود را برای استفاده در باغ و باغچه، مصرف سموم و علف کش، حشره کش و دفع آفات در گلخانه و مصارف خارجی، آبیاری گل و گیاه و حتی خواباندن گرد و خاک ساخته است. ضمن اینکه با این سمپاش دستی کنزاکس می‌توان انواع مواد و محلول شوینده غیر حلال را اسپری کرد. وزن سبک با ابعاد مناسب و قدرت پمپاژ بالا از نقاط قوت این دستگاه است.

  • مزایا:

- دارای بند دوشی جهت حمل راحت تر

- لنس فلزی از جنس استیل با امکان انتخاب حالت پاشش

- فشار کاری خروجی بین 0.2 تا 0.4 مگا پاسکال

- مخزن مدرج از جنس مواد پلی اتیلن مرغوب

- مجهز به کفی مخزن جهت عدم آسیب و حفظ تعادل بهتر

  • معایب:

- مونتاژ معمولی و احتمال چکه کردن از اتصالات

 

5 - سمپاش دستی هیوندای 16 لیتری مدل HP1670

کمپانی Hyundai کره جنوبی که اکثر ابزارهای آن در کشور چین تولید می‌شود نیز نقشی در بین فهرست بهترین برند سمپاش دستی دارد. این شرکت با ارائه دستگاه سمپاش دستی هیوندای مدل HP1670 توانسته کاربران زیادی را به خود جلب کند. مخزن متوسط با گنجایش 16 لیتر و امکان حمل رودوشی، می‌تواند تا ساعت ها با قدرت پمپ بالا هر نوع مایع سمی و آب را برای گلخانه، باغ و باغچه و... بپاشد. مکانیزم آسان و راه ندازی و پر کردن راحت بدون پیچیدگی از ویژگی های این سمپاش هیوندای است.

  • مزایا:

- میانگین فشار خروجی بین 2.5 تا 3.5 بار

- دارای فیلتر جهت عدم اجازه به عبور مواد زائد

- جنس مخزن از متریال پلی اتیلن با استحکام بالا

- لنس تلسکوپی با تنظیم طول و از جنس استنلس استیل

  • معایب:

- بند رودوشی نه چندان بلند و سختی در حمل دوشی

 

6 - سمپاش شارژی هیوندای 16 لیتری مدل HP1690

دومین محصول برند هیوندای در بین پرفروش ترین سمپاش های بازار ابزاری به نام سمپاش شارژی هیوندای مدل HP1690 است. این ابزار با یک موتور با تغذیه باتری اسیدی 12 ولتی 8 آمپری کار می‌کند و مجهز به مخزن 16 لیتری است. به همراه آن یک شارژر 1 آمپری و می‌تواند تا ماکزیمم فشار خروجی 5.5 بار انواع مایع و سم را به بیرون هدایت کند. امکان حمل دوشی با بند و داشتن لنس فلزی برای کار طولانی مدت و بدون خستگی از جمله نکات این دستگاه است.

  • مزایا:

- خروجی مایع تا 3.1 لیتر در دقیقه

- دارای پمپ دیافراگمی با تولید فشار 80 PSI

- نازل فلزی از جنس برنجی و لنس از استیل ضد زنگ

- امکان کار به عنوان سمپاش و آب پاش در تمام مصارف خانگی و...

- قدرت بالا و پرتاب مایعات بین 5 تا 8 متر

  • معایب:

- نداشتن دفترچه راهنمای راه اندازی و نشان ندادن میزان شارژ

 

7 - سمپاش دستی رونیکس 20 لیتری مدل RH-6005

اولین پیشنهاد بین عناوین بهترین مدل سمپاش دستی را می‌توان به یک محصول تولیدی با کیفیت از برند RONIX اختصاص داد. دستگاه سمپاش دستی رونیکس مدل RH-6005 با مخزن پلاستیکی سفید رنگ 20 لیتری و امکان حمل با دست و رودوشی یا کوله پشتی با بدنه ارگونومیک و وزن مناسب در کنار لانس و شلنگ بلند و خروجی پر توان و قدرتمند، یکی از پرفروش ترین سمپاش های دستی در بازار است. از این سمپاش رونیکس می‌توان برای استفاده چندگانه خانگی و عمومی بهره برد.

  • مزایا:

- قابلیت پاشش آب و سم برای باغ، باغچه و گلخانه کوچک و بزرگ

- امکان انتخاب حالت پاشش مستقیم و اسپری در کاربری متفاوت

- دارای قفل کن پاشش جهت کار طولانی و مداوم

- فشار خروجی 1.5 بار تا 4.5 بار و شلنگ بلند 1.2 متری

  • معایب:

- استفاده از جنس معمولی در ساخت اتصالات

 

8 - سمپاش دستی اکتیو 20 لیتری مدل AC-1020LS

همانطور که بالاتر گفته شد، کمپانی ACTIVE با چندین سمپاش پرفروش در انواع مختلف، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی دیگر از محصولات این شرکت به نام سمپاش دستی اکتیو مدل AC-1020LS که به صورت حمل کوله پشتی با مخزن 20 لیتری ارائه شده، به دلیل داشتن سیلندر با فشار کنترل شده و ایمنی بالا، توانسته کیفیت و قدرت بالایی در پمپاژ مایعات ارائه کند. راه اندازی و مونتاژ آسان بدون نیاز به ابزار خاص و دانش فنی پیچیده از جمله مشخصات این دستگاه است.

  • مزایا:

- تولید شده طبق استاندارد کیفی CE روز اروپا

- لنس بلند از جنس فلزی با روکش ضد زنگ

- سازگار با محیط زیست با کابری چندگانه سمپاش و آب پاش

- بدنه از جنس پلی اتیلن و دارای بند دوشی

  • معایب:

- وزن کمی سنگین در مواقع پر کردن کامل مخزن

 

9 - سمپاش شارژی وینکس 20 لیتری مدل EH3330

یکی از برترین سمپاش ها در میان لیست بهترین برند سمپاش بازار بدون شک محصولی از کمپانی Winex است که با نام سمپاش شارژی مدل EH3330 ساخته شده است. این ابزار یک پک کامل برای آب پاشی و سم پاشی در تمام گلخانه ها و باغ های بزرگ و متوسط بوده که با حمل رودوشی و قدرت خروجی 80 PSI می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر در حیطه نگهداری گل و گیاه را برطرف کند. مخزن 20 لیتری با تغذیه باتری 12 ولتی 8 آمپری و شارژر 220 ولت سریع، این سمپاش وینکس را برای کارهای طولانی مدت و بدون خستگی کاربر آماده می‌کند.

  • مزایا:

- پرتاب مایعات و آب پر قدرت

- دارای انواع لوازم جانبی جهت پاشش های مختلف

- کیفیت بالای ساخت دستگاه اصلی و متعلقات

- عایق بدنی عالی و بدون نشتی در فشار بالا

- لنس فلزی ضد زنگ و شلنگ بلند

  • معایب:

- عدم داشتن دفترچه راهنمای راه اندازی اولیه و کاربری

 

10 - سمپاش شارژی ای پی ان 20 لیتری مدل SP20C

آخرین مورد پیشنهادی فهرست پر فروش ترین سمپاش های بازار به برند APN می‌رسد که ساخت کشور چین است. این دستگاه با عنوان سمپاش شارژی APN مدل SP20C ارائه شده که با ظرفیت مخزن 20 لیتری و از پلاستیکی پلی اتیلن ساخته می‌شود. وزن سبک و ابعاد مناسب این محصول این سمپاش ای پی ان را برای مصارف مختلفی مثل باغ و مزارع، باغچه و گلخانه های بزرگ آماده می‌کند.

  • مزایا:

- ماکزیمم فشار پرتاب و خروجی مایع تا 4.5 بار

- تغذیه با باتری 12 ولت و شارژ سریع

- دارای پد راحتی پشت کمری برای حمل در زمان طولانی

- لنس بلند فلزی و شلنگ بلند ضخیم

  • معایب:

- جنس معمولی مواد اولیه بدنه

 

بهترین مارک سمپاش دستی چی بخرم؟

با توجه به بررسی بهترین برند سمپاش دستی در مدل های مختلف اشاره شده در بالا، می‌توان دید که انتخاب یک بهترین سمپاش دستی یا شارژی به طور مستقیم به نیاز کاربر و نحوه استفاده او مربوط است. متراژ باغچه و گلخانه، مقدار ارتفاع گیاه و درخت، استفاده داخلی یا بیرونی، مصرف دستگاه به عنوان آب پاش، ضد عفونی کننده سطوح یا سم پاشی روی مدل هر محصول تاثیرگذار است. ضمن اینکه حجم مخزن و طول لنس و قدرت خروجی مایعات و توان پرتاب تا ارتفاع های خاص باید در هنگام انتخاب سمپاش در نظر گرفته شود.

شما می‌توانید برای خرید سمپاش دستی یا سمپاش شارژی و... در انواع مختلف و از مدل های پرفروش بازار به فروشگاه آنلاین ابزار مارکت مراجعه کرده و با پشتیبانی و مشاوره رایگان پیش از خرید و ارسال فوری درب محل، از یک انتخاب صحیح اطمینان حاصل کنید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید