انتخاب بهترین کیف ابزار و مقایسه با جعبه ابزار

سوال مطرح شده برای بسیاری از افراد این است که بهترین کیف ابزار و بهترین جعبه ابزار کدام است؟ چه فرق بین این 2 گروه محصول وجود دارد و در مقایسه کیف ابزار و جعبه ابزار چه نکات و تفاوت هایی دیده می‌شود؟... بدون شک فرقی ندارد که بخواهید یک شیر آب خراب شده را تعمیر کنید یا پنچری ماشین خودتان را بگیرید یا اینکه کار کارگاهی انجام دهید. به هر حال بدون داشتن ابزارآلات مناسب، نمی‌توانید از پس این کارها به خوبی بر بیایید. برای همین لازم است تا همیشه بخشی از این ابزارآلات را در بهترین کیف ابزار همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید دسترسی راحت‌تری به آن‌ها داشته باشید. از آنجا که تنوع جعبه و کیف ابزار در بازار کشور بسیار بالاست، هر کاربری باید تفاوت کیف ابزار و جعبه ابزار را بداند. با ما در ادامه همراه باشید تا با جزییات کامل تمام تفاوت کیف ابزار و جعبه ابزار را بررسی کنیم.

 

بررسی مورد به مورد بهترین کیف ابزار در مقایسه با جعبه ابزار

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یک راهکار ساده اما کاربردی برای مدیریت و نگهداری ابزارآلات، استفاده از کیف مخصوص ابزار است. داشتن کیف مناسب کمک می‌کند تا علاوه بر محافظت از ابزارآلات در برابر ضربه و عوامل محیطی، دسترسی راحت‌تری به آن‌ها داشته باشید. چرا که این ابزارها به طور منظم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و کمک می‌کنند تا در مواقع ضروری بتوانید به آسانی ابزار مورد نیاز خود را پیدا کنید. علاوه بر این، داشتن کیف مناسب کمک می‌کند تا دیگر نگرانی بابت حمل ابزارها در محیط‌های مختلف نداشته باشید.

تنوع کیف‌های ابزار از لحاظ ابعاد، اندازه، کیفیت، جنس و غیره بسیار زیاد است! بنابراین قبل از خرید بهترین کیف ابزار باید برخی از نکات را مد نظر قرار دهید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

مواد و متریال بدنه

اگرچه ممکن است اینطور به نظر برسد که جعبه ابزارها به دلیل جنس فلزی و پلاستیکی خود، از دوام و طول عمر بالاتری نسبت به کیف برخوردار هستند، اما باید بگوییم که جعبه ابزارهای فلزی فولادی و استیل وزن بسیار سنگینی دارند، در نتیجه حمل و نقل ابزارآلات را کمی سخت می‌کنند. از طرفی دیگر جعبه ابزارهای پلاستیکی مقاومت بسیار پایینی در برابر ضربه دارند و به راحتی خراب می‌شوند.

کیف ابزارها نیز به دلیل پارچه ای بودن لزوما از جنس ضعیف تری نسبت جعبه ابزارها برخوردار نیستند. دوام و طول عمر کیف ابزار، بستگی به نوع مواد، متریال و پارچه به کار رفته در آن دارد. رایج‌ترین جنس کیف، پارچه‌ای بوده و از جنس برزنت و نایلون دوطرفه است که مقاومت خوبی در برابر خرابی و پارگی داشته و حتی گاهی ضد آب و رطوبت ساخته می‎‌شود؛ بنابراین تصمیم با شماست که کدام نوع جعبه یا کیف را برای ابزارآلات خود خریداری کنید.

 

 

ساختار و استحکام

به صورت کلی انعطاف‌پذیری ساختار کیف‌ نسبت به جعبه ابزار بسیار بیشتر است. این ویژگی باعث شده است تا بسیاری از افراد، کیف را جایگزین بهتری نسبت به جعبه ابزار بدانند. کیف ابزار پارچه ای با کیفیت، استحکام بسیار بالایی داشته و به دلیل ساختار بسیار محکم خود، مانع از بیرون ریختن ابزارها می‌شود. همچنین برخی از کیف‌های ابزار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در قسمت بالای آن‌ها، یک زبانه فلزی وجود دارد. این زبانه فلزی کمک می‌کند تا با باز نگه داشتن درب کیف بتوانید کارهای خود را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید. ضمن اینکه در کف برخی از کیف ابزارها، کفی پلاستیک سخت و فشرده برای ایستایی و روی فرم ایستادن ابزار وجود دارد. اما به صورت کلی ساختار و فرم جعبه ابزار پلاستیکی و جعبه ابزار فلزی به دلیل روش ساخت آنها، شیک تر و دارای هندسی مناسب تری است.

 

 

ضد آب بودن

از دیگر تفاوت‌های مهم بین کیف و جعبه ابزار، طراحی ضد آب این دو وسیله است. اگرچه اکثر جعبه ابزارها به صورت ضد آب طراحی شده‌اند، اما وزن بسیار بالای جعبه‌ می‌تواند کارایی آن‌ها را پایین بیاورد. به خصوص اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دائما بیرون از خانه کار می‌کنید، داشتن یک کیف ویژه ابزار سبک و در عین حال ضد آب برای شما ضروری است.

همچنین اگر از ابزارهای گرانقیمت استفاده می‌کنید، باید به ویژگی ضد آب بودن کیف هنگام خرید توجه کنید. در صورت ضد آب بودن کیف می‌توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی بابت خیس شدن وسایل، از آن در فضای باز استفاده کنید و آن روی سطوح مرطوب قرار دهید.

 

 

زیپ‌ و قفل

از مقایسه قفل جعبه ابزار با بهترین کیف ابزار متوجه خواهید شد که قفل جعبه ابزارها نسبت به کیف‌ها بسیار محکم‌تر هستند و مانند یک گاو صندوق می‌توانند از ابزارآلات ارزشمند شما نگهداری کنند. با این حال اگر سنگینی و ابعاد برای شما اهمیت دارد، بهتر است به دنبال کیف ابزاری باشید که قفل مناسب و محکمی داشته باشد.

اکثر کیف ابزارها برخلاف جعبه ابزار، دارای زیپ هستند که این زیپ باید از بهترین جنس و با روان و نرمی خاصی ساخته شود. زیپ کیف به دلیل استفاده زیاد روزانه، به اندازه جنس بدنه کیف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیپ‌های بی‌کیفیت بعد از مدتی خراب می‌شوند؛ در نتیجه دیگر نمی‌توانید روی ضد آب بودن کیف حساب باز کنید. پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید کیف‌ها به دنبال مدلی باشید که زیپ آن مقاومت بالایی در برابر خرابی داشته باشد و دارای دندانه های درشت و با استحکام و مقاومت بالایی باشد.

 

 

جیب‌های کیف‌های ابزار

شاید شما نیز اینگونه فکر کنید که تعداد جیب‌های کیف‌های ابزار، موضوع کم اهمیتی هنگام خرید این محصول باشد. اما باید بگوییم که اصلا این طور نیست!... چرا که در بازار کیف ابزارهایی با تعداد زیاد جیب وجود داشته و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید ابزارهای مختلف خود را داخل آن دسته‌بندی کنید. برخی از این جیب‌ها بسیار بزرگ طراحی شده‌اند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید حتی ابزارهای بزرگ خود مانند دریل را نیز داخل کیف نگهداری کنید. جیب برخی از این کیف‌ها نیز به صورت عمودی، افقی، کوچک، متوسط و غیره طراحی شده و حتی دارای درب چسبی، درب دکمه دار و ضامن دار هستند.

 

 

با این حال با نگاه کردن اجمالی به جعبه‌های ابزار و مقایسه کردن آن‌ها با کیف‌ها متوجه خواهید شد که جعبه‌های ابزار تقسیم‌بندی‌های بیشتری نسبت به کیف‌های ابزار دارند؛ اما این ویژگی روی ابعاد جعبه تاثیر گذاشته است. چرا که باعث شده است تا جعبه‌ ابزار، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به کیف‌ داشته باشد؛ بنابراین ممکن است برای حمل آن دچار مشکل شوید. کیف ابزار مناسب از آن جهت اهمیت دارد که ابعاد آن نسبت به جعبه کوچکتر بوده و در مواردی که نیاز به جا به جایی زیاد کیف دارید، می‌تواند حمل راحت‌تری را برای شما به دنبال داشته باشد.

 

 

بندهای کیف و دسته جعبه ابزار

هنگام حمل یک کیف پر از ابزار، متوجه سنگینی وزن آن روی شانه‌هایتان خواهید شد. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که کیف‌هایی را انتخاب کنید که بند آن‌ها گشاد و عریض باشد تا زمانی که کیف را روی شانه‌های خود می‌گذارید، احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به خصوص کیف‌های کوله‌پشتی به دلیل طراحی مناسب بندها، حمل و جا به جایی ساده‌تر کیف را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

 

همچنین برخی از کیف‌های ابزار دارای چرخ در قسمت پایه هستند؛ بنابراین شما می‌توانید به جای قرار دادن کیف روی دوش، مانند یک چمدان آن را روی زمین بکشید. به خصوص در مواردی که تعداد ابزارآلات شما بسیار زیاد هستند، کیف‌های چرخ‌دار با دسته‌های جمع‌شونده خود به عنوان بهترین کیف ابزار این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید بدون خستگی آن را حمل کنید. برای راحتی بیشتر می‌توانید ارتفاع دسته چنین کیف‌هایی را متناسب با قد خودتان تنظیم کنید.

جعبه‌های ابزار در مقایسه با کیف‌ها، معمولا به صورت دستی طراحی شده‌اند که با توجه به جنس فلزی یا پلاستیکی بدنه، وزن جعبه افزایش پیدا می‌کند. این ویژگی می‌تواند حمل جعبه را برای شما دچار مشکل کند. اما اگر کار ثابتی داشته یا وسیله نقلیه برای جا به جایی جعبه دارید، استفاده از جعبه ابزار برای شما بهتر خواهد بود.

 

 

قابلیت ساماندهی

چیدمان درست ابزارها کمک می‌کند تا در هنگام نیاز، دسترسی راحت‌تری به ابزارها داشته باشید. خلاف تصور بسیاری از افراد، امروزه کیف‌ها در مقایسه با جعبه ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی می‌توانید انواع ابزارآلات خود را بدون در هم ریختگی یا ساییدگی در کنار یکدیگر قرار دهید. تنها نکته قابل توجه هنگام چیدمان وسایل این است که ابزارآلات نوک تیز خود را در قسمتی قرار دهید که هنگام جابجایی به کیف آسیب وارد نکنند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که برای برقراری توازن بین ابزارها، سنگین‌ترین وسایل خود را در وسط و سبک‌ترین آن‌ها را در کناره کیف قرار دهید.

 

 

قیمت کیف در مقایسه با جعبه ابزار

نمی‌توان گفت که یک جعبه ابزار حتما از یک کیف ابزار گران تر است چرا که یک کیف ابزار مناسب براساس مشخصاتی مانند نوع، جنس، برند، کاربرد و... غیره، قیمت‌ متفاوتی دارد. بنابراین شما می‌توانید کیف‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوتی خریداری کنید. معمولا یک کیف ابزار در اندازه‌ای نزدیک و همرده با یک جعبه ابزار قیمت مناسب تری دارد. به عنوان مثال و به طور کلی کیف‌های برزنتی به دلیل پارچه ای بودن نسبت به جعبه ابزار فلزی استیل یا پلاستیکی با مواد مرغوب و درجه یک از قیمت کمتری برخوردار هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به نوع نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید کیف کنید.

 

چه وسایلی را می‌توان در کیف‌های ابزار قرار داد که در جعبه ابزار قرار نمی‌گیرد؟

شاید بسیاری از افراد فکر می‌کنند تمامی ابزارها در هر دو گروه کیف و جعبه ابزار جا می‌شود و از این لحاظ تفاوتی وجود ندارد. اگرچه کیف نسبت به جعبه ابزار سبک‌تر و جمع و جورتر است و شما می‌توانید هر نوع ابزار ضروری و کاربردی را در کیف نگهداری کنید. یعنی در واقع تمامی ابزارآلات دستی و عمومی مثل انواع پیچ گوشتی، انواع انبر، فازمتر، چکش، آچار فرانسه، متر، کاتر، دستکش ایمنی، عینک ایمنی و... غیره می‌توانند هم داخل کیف ابزار و هم داخل جعبه ابزار قرار بگیرند. اما تفاوت زمانی خود را نشان می‌دهد که بخواهید ابزارهایی خاص و سنگین تر و بزرگتر مثل دریل برقی و دریل شارژی، مینی سنگ فرز، باتری و شارژ را بخود همراه داشته باشید؛ در این حالات و شرایط کیف ابزارها گزینه بسیار بهتری نسبت به جعبه ابزار هستند به دلیل انعطاف بدنه و پارچه آنها، ابزار برقی و شارژی در کیف ابزار بسیار راحت تر حمل می‌شوند.

 

کلام پایانی در مورد بهترین کیف ابزار

مهم‌ترین کارایی بهترین کیف ابزار در مقایسه با جعبه ابزار محافظت، حمل راحت‌تر انواع ابزارآلات و وسایل گوناگون و سبک تر بودن آن است. چرا که هم اغلب ابزارها ارزشمند هستند و هم اینکه کاربر ترجیح می‌دهد از راحتی بیشتری در جابجایی وسایل خود بهره مند باشد. بنابراین هنگام خرید یک جعبه ابزار یا کیف ابزار نیاز است این مورد را در نظر بگیرید. اما با توجه به مطالب گفته شده در بالا نمی‌توان گفت کیف ابزار بهتر است یا جعبه ابزار؟ اما بدون شک هر کدام از این محصولات در نوع خود و با توجه به نیاز کاربر یکی از بهترین وسایل برای نگهداری از ابزارآلات است و همواره باید از جنس و ساختار بسیار محکم و با کیفیتی برخوردار باشند.

 

 

اگر شما هم قصد خرید کیف ابزار یا خرید جعبه ابزار را دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ابزار مارکت با انواع مختلف این 2 گروه محصول و مشخصات فنی و امکانات آن‌ها آشنا شده و نسبت به تهیه هر مدل با هر برندی که دوست دارید اقدام کنید. ضمنا می‌توانید از مشاوره رایگان و ارسال فوری و در کمترین زمان درب محل بهره مند شوید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید