بررسی مزایا و معایب 10 نمونه از بهترین مدل های دریل رونیکس

هنگام خرید دریل رونیکس مثل بسیاری از ابزارهای دیگر، قطعا نمی‌توان به یک یا دو عنوان و مورد اشاره کرد. برای اینکه بفهمیم بهترین مدل دریل رونیکس کدام است؟ ابتدا باید فاکتورهای اولیه آن ابزار را در نظر گرفت. از آنجا که این شرکت معتبر و قدیمی طیف بسیار گسترده ابزارهای سوراخکاری، از جمله بهترین مارک دریل چکشی، دریل های ساده، دریل گیربکسی و صنعتی را ارائه می‌کند، برای مشخص کردن و انتخاب پر فروش ترین دریل رونیکس در بازار کار آسانی در پیش نخواهیم داشت. برای همین بهتر است به معرفی و بررسی چند مدل دریل محبوب این کمپانی و معایب و مزایای بهترین دریل های برقی رونیکس بپردازیم.

 

معرفی انواع دریل رونیکس

شرکت ایرانی رونیکس به طور رسمی حدود 2 دهه قبل تاسیس شد و بعد از چند سال حالا به یکی از معتبرترین برندهای داخل کشور در رشته تولید و واردات ابزارآلات تبدیل شده است. محصولات این مارک صنعتی که ساخت چین هستند همواره از کیفیت مناسب برخوردار بوده و برای همین نیازهای قشر وسیعی از کاربران ایرانی را برطرف می‌کنند. همین دلایل باعث شده تا یکی از به صرفه ترین نرخ های دستگاه دریل، قیمت بهترین مدل دریل رونیکس در بازار باشد که تنوع فراوانی هم دارد. شرکت رونیکس با ارائه انواع دریل ساده، دریل چکشی، دریل گیربکسی، دریل ستونی و... با گارانتی رسمی به خریداران و فنی کاران خانگی و کارگاهی، باعث شده تا دست تمام متقاضیان در انتخاب و خرید دریل رونیکس کاملا باز باشد. در ادامه به بهترین و خوش فروش ترین و بهترین دریل های برقی رونیکس اشاره می‌کنیم.

 

1 - دریل رونیکس مدل 2106B

از یکی از کوچکترین عناوین خانواده دریل رونیکس شروع می‌کنیم که در واقع عضوی از سری Ronix 2106 محسوب می‌شود. دریل رونیکس مدل 2106B ابزار برقی کوچک و ساده 400 واتی با دور 3800 دور در دقیقه بوده که یک سه نظام آچاری 6.5 میلی متری دارد. در کنار این عنوان، نسخه‌ای دیگر به اسم دریل رونیکس 2106 هم قرار گرفته که با بدنه‌ای ساده‌تر، سرعت و قدرت پایین تری را ارائه می‌دهد. مدل سوم از این سری، دریل رونیکس 2106C نام دارد که دقیقا از لحاظ مشخصات فنی شبیه به همان دریل رونیکس 2106B بوده اما با یک سه نظام اتوماتیک ارائه می‌شود. همواره به یاد داشته باشید که دریل های کوچک و ساده با سه نظام 6 میلی متر و 6.5 میلی متر برای پیچ بستن کاربرد بیشتری دارند تا سوراخکاری در اجسام مختلف.

مزایا:

- بدنه کاملا جمع و جور خوش دست با وزنی سبک

- مجهز به کلید ضد نفوذ غبار و حالت گازی

- دارای امکان تعویض جهت چرخش چپگرد و راستگرد

معایب:

- راندمان بهتر در پیچ بند بودن دستگاه نسبت به قدرت سوراخکاری

 

2 - دریل رونیکس مدل 2107

یکی دیگر از دریل های پرفروش رونیکس با سه نظام 6.5 میلی متری که در واقع بردار بزرگتر و قدرتمند سری 2106 است دریل رونیکس مدل 2107 نام دارد. این ابزار با کارکرد سوراخکاری / پیچ بندی، در دو مدل و ورژن ساخته شده که تفاوت آنها نسبت به هم در قسمت مته گیر و سه نظام است. دریل رونیکس مدل 2107A نسبت به مدل 2107 بجای یک سه نظام آچار خور، یک عدد سه نظام اتوماتیک دارد. هر دو دریل سری Ronix 2107 با موتور 400 واتی و ماکزیمم سرعت 4300 دور در دقیقه سرعت ارائه می‌شود و می‌تواند علاوه بر بستن پیچ، به سوراخ زنی چوب و فلزات نازک هم بپردازد.

مزایا:

- از قوی ترین دریل های سه نظام 6.5 میلی متری در بازار

- امکان پیچ بندی + سوراخکاری چوب تا عمق 25 میلی متر و فلز نرم تا 6.5 میلی متر

- دارای کلید پدالی - گازی و امکان گردش چپگرد و راستگرد

معایب:

- کاربری ساده و خانگی و قیمت نزدیک به دریل های قوی تر

 

3 - دریل رونیکس مدل 2113

مورد بعدی شاید ساده ترین دریل رونیکس با سه نظام سایز 10 محسوب می‌گردد. دریل رونیکس مدل 2113 با قدرت نه چندان بالا یعنی 350 وات حتی خروجی قدرت پایین تری نسبت به دریل های 6.5 میلی متر داشته و با ابزار گیر و سه نظام اتوماتیک ساخته شده است. در واقع این دستگاه با ماکزیمم سرعت 3100 دور در دقیقه بیشتر برای عملیات پیچ بندی برای اتصالات و پیچ های بزرگتری است که یک دریل با سه نظام 6 میلی متر امکان بستن آن سایزهای پیچ را ندارد. در کنار این مدل، دریل رونیکس مدل 2110 قرار دارد که شبیه به مدل 2113 بوده و آن هم سه نظام اتوماتیک 10 میلی متر پلاستیکی دارد؛ اما قدرت و خروجی مدل 2110 بالاتر و برابر با 400 وات بوده و در نقطه مقابل، حداکثر سرعتش به 2900 دور در دقیقه می‌رسد.

مزایا:

- سرعت بالاتر مدل 2113 نسبت به مدل 2110

- هر دو مدل 2110 و 2113 مناسب برای کارهای طولانی خانگی

- ایده آل برای مونتاژ کاری و بستن پیچ روی چوب و ام دی اف MDF

معایب:

- عدم قدرت و توان کافی در سوراخکاری حرفه ای و سایز بزرگ

 

4 - دریل رونیکس مدل 2111

برای اشاره به یکی از پر فروش ترین دریل های بازار قطعا می‌توان دریل رونیکس مدل 2111 را نام برد. ابزاری با توان و موتور 480 وات که در بین دریل های ساده با سه نظام 10 میلی متر جزو توانمندها محسوب می‌شود. دریل Ronix 2111 با سه نظام آچار خور و کلید و قطعات داخلی ضد نفوذ گرد و غبار ساخته شده و به دلیل سرعت خوب 3000 دور در دقیقه، امکان پیچ بندی و سوراخکاری قدرتمندی دارد. ضمن اینکه کلید پاور آن مجهز به دیمر تنظیم شونده برای کنترل سرعت طبق دلخواه کاربر است.

 

 

اما مشابه این دستگاه به نوعی دریل رونیکس مدل 2114 بوده که ساختمان و بدنه‌ای شبیه به دریل 2111 دارد با این تفاوت که هم توان 400 واتی و هم ماکزیمم سرعت آن یعنی 2700 دور در دقیقه پایین تر از مدل قبلی است.

مزایا:

- میانگین قدرت بالا در بین دریل های 10 میلی متر

- مجهز به دیمر روی سوییچ برای تنظیم سرعت

- ظرفیت سوراخکاری در چوب برابر 25 میلی متر

معایب:

- نداشتن حالت چکشی با توجه به توان دریل

 

5 - دریل رونیکس مدل 2112

از جمله پارامترهایی که در تشخیص بهترین دریل رونیکس به خریدار کمک می‌کند طراحی بدنه و ارگونومیک بودن آن در دست کاربر است. موضوعی که در دریل رونیکس مدل 2112 با سه نظام آچاری 10 میلی متر و البته برادر دوقلوی آن یعنی دریل رونیکس مدل 2112A که با سه نظام اتوماتیک ارائه شده به چشم می‌خورد. طراحی بدنه این 2 مدل با گیره آویز یکپارچه شده با پلاستیک فشرده شکل گرفته و دسته آن مجهز به روکش پلیمری ضد لغزش است. شیارهای عبورهوا به خوبی کار خنک کنندگی را انجام می‌دهند و وجود یک سوییچ پدالی – گازی ضد گرد غبار به کارکرد بهتر دستگاه کمک می‎‌کند.

مزایا:

- موتور 450 وات با گردش 3300 دور در دقیقه

- دارای دیمر تنظیم سرعت پیشرفته گردان روی کلید پاور

- ساخته شده طبق استاندارد TUV اروپا با وزن سبک

معایب:

- بدون لوازم جانبی با توجه به قدرت و گستردگی استفاده دستگاه

 

6 - دریل رونیکس مدل 2115

دریل با کیفیت و 10 میلی متری بعدی به موردی می‌رسد که شاید در نگاه اول شبیه مدل قبل باشد، اما دریل رونیکس مدل 2115 تفاوت های محسوسی با دیگر دریل های سه نظام اتوماتیک رونیکس دارد. توان 420 وات موتور آن ماکزیمم سرعت 4200 دور در دقیقه را ایجاد می‌کند. سه نظام اتومات دریل یکپارچه نیست و از ساختار دو تکه بهره می‌برد که برای باز و بست دستی مته بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. وجود کابل ضخیم و بلند با کیفیت VDE آلمان در کنار دیمر کنترل سرعت روی سوییچ نیز از جمله مشخصات فنی دیگر این مدل است.

مزایا:

- مجهز به دیمر و خط کش عمق سنج

- سه نظام آسان باز و بست شو دو پارچه خودکار

- کابل بلند و ایده آل برای کارهای خانگی

معایب:

- عدم توانایی دریل کاری سنگین و کارگاهی

 

7 - دریل چکشی رونیکس مدل 2210

اولین پیشنهاد از لیست پر فروش ترین دریل چکشی رونیکس به مدلی می‌رسد که به یک سه نظام 13 میلی متری آچار خور و موتور 810 وات مجهز شده است. مهمترین نکته در کارکرد دریل چکشی رونیکس مدل 2210، سیستم کاری بلبرینگ دوبل در گیربکس است که هنگام دریلکاری در حالت چکشی، ضربه محکم تر و یکنواخت تر می‌کوبد. داشتن یک کلید ضد نفوذ گرد و غبار و دیمر گردان کنترل سرعت روی سوییچ از جمله دیگر مشخصات فنی دستگاه است. دریل چکشی رونیکس Ronix 2210 در دو نسخه تولید شده که ورژن دیگر آن 2210C نام دارد و تفاوت این دو مدل در داشتن و نداشتن جعبه حمل BMC است.

مزایا:

- جعبه دنده مجهز به 2 بلبرینگ دوبل ضد غبار

- چکش و کوبش روان و مناسب تمام مصالح ساختمانی و دیوار

- قدرت مناسب 810 وات برای انواع سوراخکاری خانگی و کارگاهی کوچک

معایب:

-بدون جعبه حمل و وسایل جانبی کامل در مدل 2210C

 

8 - دریل چکشی رونیکس مدل 2213

عنوان پر فروش بعدی به یکی دیگر از نوع های چکشی Ronix می‌رسد. دریل چکشی رونیکس مدل 2213 با سه نظام اتوماتیک فلزی 13 میلی متری همراه شده که با موتور 650 واتی می‌چرخد و ظاهر بیرونی آن یک بدنه دو رنگ آبی و نقره ای دارد. دارا بودن لوازم جانبی از جمله دسته کمکی 360 درجه روکش دار ضد لغزش به همراه میله عمق سنج و کیف حمل آسان BMC ضد ضربه و نشکن، باعث شده اند تا این مدل یک دستگاه کامل خصوصا برای کاربری خانگی باشد.

مزایا:

- مجهز به دیمر روی کلید جهت کنترل سرعت

- سه نظام یکپارچه فلزی با قدرت بالا

- به همراه لوازم کامل و جعبه حمل ضد ضربه

معایب:

- توان پایین 650 وات دریل با توجه به چکشی بودن آن

 

9 - دریل چکشی رونیکس مدل 2214

از جمله بهترین دریل چکشی رونیکس در این فهرست پیشنهادی، یک مدل دیگر به نام دریل چکشی رونیکس مدل 2214 است که بدنه‌ای کاملا خوش فرم و خوش دست با طراحی بروز شده و ساخت طبق استاندارد TUV و CE اروپا دارد. یک سه نظام آچار خور 13 میلی متری به همراه ساخت دقیق موتور از آرمیچر و بالشتک مسی با توان خروجی 750 وات مهمترین مشخصات این دریل رونیکس را تشکیل می‌دهند. این مدل در چند سری و ورژن متفاوت در بازار وجود دارد؛ دریل رونیکس مدل 2214K دقیقا همین دستگاه بوده که با کیف حمل BMC ارائه می‌شود.

 

 

اما غیر از این دو مدل، دو دستگاه دیگر هم با نام‌های دریل چکشی رونیکس مدل 2214L و 2214LK توسط این کمپانی تولید شده که هر دو از لحاظ ظاهری شبیه به 2214 هستند اما توان پایین تری و برابر با 650 وات دارند. مدل 2214LK نیز با کیف حمل همراه است.

مزایا:

- داشتن کلید کشویی چپگرد / راستگرد به جای دکمه اهرمی و جلوگیری از شکستگی

- تنوع ورژن با توان 650 وات و 750 وات به همراه کیف حمل BMC

- داشتن دسته کمکی روکش دار ضد تعریق دست کاربر

معایب:

- نامناسب برای سوراخکاری کارگاهی و بزرگ

 

10 - دریل چکشی رونیکس مدل 2250

برخلاف دو مورد قبل، به یکی از قدرتمندترین دریل چکشی های رونیکس می‌رسیم. ابزاری برای سوراخکاری پر سرعت و توان خروجی 850 وات و سه نظام 13 میلی متری آچار خور که با بدنه ای ارگونومیک و دسته اصلی روکش پلیمری ضد لغزش ارائه شده است. کلید ضد نفوذ گرد و غبار با اهرم چپگرد / راستگرد و دیمر روی کلید برای تنظیم سرعت بین 0 تا 3000 دور در دقیقه از موارد مهم و مشخصات دریل چکشی رونیکس مدل 2250 است. ضمن اینکه این مدل هم با یک نسخه 2250K در بازار وجود دارد که با یک کیف حمل ضد ضربه یا همان BMC به فروش می‌رسد.

مزایا:

- قدرت بالا و فوق العاده حرفه ای برای تمام کارهای خانگی

- به همراه خط کش عمق سنج و دسته جانبی روکش دار

- بالشتک و آرمیچر مسی ساخته شده به روش دقیق صنعتی

معایب:

- اهرم تعویض جهت چرخش چپگرد / راستگرد اهرمی بجای دکمه کشویی

 

11 - دریل چکشی رونیکس مدل 2215

نسخه ای بروز شده از مدل 2250 که با توان 850 وات و دور 3000 دور در دقیقه ارائه شده و بدنه ای کاملا ارگونومیک دارد. دریل چکشی رونیکس مدل 2215 از معدود دریل های ایمپکت و چکشی بازار است که با یک سه نظام اتوماتیک دو پارچه یا دو تکه ساخته شده و برای تمام مصارف خانگی و برخی سوراخکاری های سبک کارگاهی مناسب است. ظرفیت سوراخکاری 13 میلی متر در فلز و بتن و تا 25 میلی متر در چوب نشان از یک ابزار با کیفیت دارد. دارا بودن قطعات ضد گرد و غبار و سوییچ دیمر دار نیز به کارکرد خوب و راندمان بالای دستگاه کمک می‌کند.

مزایا:

- داشتن کلید کشویی چپگرد / راستگرد جداگانه از سوییچ بجای کلید اهرمی

- مجهز به سه نظام اتوماتیک جهت مته گذاری آسان و راحت

- روکش پلیمری سراسری ضد لغزش دسته اصلی

معایب:

- فروش و ارائه بدون کیف حمل و همراه

 

12 - مقایسه دریل رونیکس 2220 با 2221

از شاخه دریل های گیربکسی رونیکس هم 2 عنوان فروش خوبی بین کاربران دارند در این بخش به مقایسه دریل رونیکس 2220 با 2221 خواهیم پرداخت. دریل گیربکسی رونیکس مدل 2220 و دریل گیربکسی رونیکس مدل 2221 هر دو دارای ظاهر و مشخصات فنی تقریبا شبیه به هم هستند. توان 1050 وات و گیربکس دو سرعته قابل انتخاب و تنظیم با کلید گردان به همراه بدنه دو پارچه پلاستیک فشرده و جعبه دنده کاملا فلزی با روکش آلومینیومی، بزرگترین مشخصات فنی آنها را تشکیل می‌دهند. همانطور که می‌دانید دریل های گیربکسی دو بازه سرعتی جداگانه قابل انتخاب دارند که با کمک دکمه گردان روی پوسته فلزی و قسمت جعبه دنده این میزان سرعت پذیری تنظیم می‌شود. دریل مدل Ronix 2220 با بازه های سرعت 0 تا 1100 دور و 0 تا 2800 دور در دقیقه و دریل رونیکس Ronix 2221 با سرعت 0 تا 1200 دور در دقیقه و 0 تا 3200 دور کار سوراخکاری را انجام خواهد داد.

 

 

مزایا:

- قدرت بالا برای کارهای نیمه صنعتی، صنعتی و کارگاهی

- ظرفیت سوراخکاری عالی برای چوب، فلز و بتن

- موتور ساخته شده به روش دقیق با آرمیچر و بالشتک مسی و با کیفیت

معایب:

- وزن بالا و نداشتن کیف حمل در مدل 2221

 

بهترین مدل دریل رونیکس کدام است؟

در این مقاله با بهترین مدل دریل برقی رونیکس و دریل های چکشی و گیربکسی این برند آشنا شدیم. با توجه به مروری که بر تجارب کاربران داشتیم، امکان اشاره به یک مورد به عنوان بهترین دریل رونیکس امکان پذیر نیست؛ چرا که انتخاب یک دریل خوب برای کارهای خانه و کارگاه در بین دریل های Ronix بستگی به میزان استفاده، قدرت سوراخکاری و نوع کاربری خریدار و مصرف کننده دارد.

 

 

شما می‌توانید برای خرید دریل رونیکس با گارانتی اصلی و رسمی به طور مستقیم از شرکت، در انواع متنوع دریل ساده رونیکس، دریل چکشی رونیکس و دریل گیربکسی رونیکس با توان های متفاوت و کاربری های گوناگون، به همراه ارسال فوری به تمام شهرها و مشاوره و راهنمایی خرید رایگان پیش از سفارش، به فروشگاه اینترنتی ابزار مارکت مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید