معرفی و بررسی 15 مدل از بهترین مارک پیچ گوشتی شارژی های پرفروش بازار

برای رسیدن به این موضوع مهم که بهترین مارک پیچ گوشتی شارژی کدام است؟ یا اینکه اساسا بهترین پیچ بند شارژی چه خصوصیاتی دارد؟ در ابتدا باید چند نکته مهم را در نظر گرفت. پیچگوشتی شارژی به انگلیسی Cordless Screwdriver ابزاری شبیه به دریل شارژی بوده با این فرق که در اکثر مدل‌ها در قسمت جلو و نوک ابزار، بجای یک سه نظام مته گیر، قطعه‌ای کوچک به نام بیت گیر قرار گرفته است. البته چند مدل محدود پیچ بند شارژی با سه نظام هم در بازار وجود داشته، اما اغلب این دستگاه ها مجهز به بیت گیر با شکلی شبیه به استوانه کوچک بوده که درون آن به صورت 6 ضلعی و سایز استاندارد درایو ¼ اینچ (6.25 میلی متر) ساخته شده است. فرق بعدی این دستگاه با دریل شارژی این است که معمولا پیچ بندها باتری، موتور و گیربکس خیلی قوی و مشابه به دریل شارژی ندارند و در بیشتر موارد نیز از باتری 3.6 و 4.8 و یا 7.2 ولت داخلی (و گاهی بیرونی و قابل تعویض) معمولی یا لیتیومی استفاده می‌کنند. اما از چند سال پیش فناوری جدیدی در ساخت این گروه محصولات شکل گرفت و ابزارهایی به نام پیچگوشتی شارژی ضربه‌ای به انگلیسی Impact Driver وارد بازار شده که قدرت بسیار بالاتری از پیچ بندهای شارژی معمولی قبلی دارند. این دستگاه‌ها از لحاظ ابعاد شبیه به بکس شارژی هستند و گاهی در بازار به عنوان بکس هم شناخته می‌شوند؛ اما کاربری اصلی آنها بستن پیچ است چرا که بیت گیر 1/4 اینچ دارند، گشتاور قدرتمندتری دارند، برای بستن پیچ های با سایز بالاتر بسیار مناسب هستند، قیمت بیشتری دارند و با همان باتری‌های بزرگ و معروف لیتیومی دریل شارژی از 12 ولت به بالاتر (تا 20 ولت) کار می‌کنند.

 

بهترین مدل پیچ گوشتی شارژی

به هر روی، به طور خلاصه می‌توان گفت که به دلیل وجود همین تنوع ساخت و البته کیفیت و قدرت هر عنوان، توجه به چند نکته برای خرید بهترین پیچ گوشتی شارژی بازار هنگام انتخاب یک مدل اهمیت بالایی دارد؛ نوع کاربری، میزان قدرت، چگونگی شارژ، مدل بیت گیر، طراحی دستگاه و وزن آن و البته میزان شارژ دهی و شارژ شدن از جمله موارد حیاتی برای رسیدن به مدل درست و مورد نظر مشتری است. در ادامه این متن چند مدل از پرفروش ترین پیچ گوشتی شارژی های کشور را ارائه کرده‌ایم.

 

 

1 - پیچ گوشتی شارژی رونیکس لیتیوم 3.6 ولت مدل 8536

این لیست پیشنهادی را با یکی از موارد ثابت شده و راضی کننده مشتریان آغاز می‌کنیم. مدل 8536 شرکت Ronix یک کیت پیچگوشتی شارژی با باتری داخلی 3.6 ولت 1.5 آمپر بوده که به همراه پکیج لوازم جانبی عرضه می‌شود. این دستگاه بدنه تاشو و چرخان دارد و به دلیل بیت گیر دولایه کشویی فلزی با لایه کروم از راحتی کار و استحکام بالایی برخوردار است. وجود بیت و سر پیچگوشتی های سر دریلی در بسته بندی محصول در کنار عمر مفید طولانی از این مدل یک دستگاه موفق ساخته است:

مزایا

- ارائه با کیت و 117 قطعه شامل بیت، سرپیچگوشتی و بکس سر دریلی مختلف

- کیفیت ساخت و عمر مفید بالا، وزن فوق سبک و تنظیم گشتاور 6+1 حالت

- قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات دیگر با توجه به وجود لوازم جانبی و کارایی

معایب:

- مناسب مصرف ساده و پیچ بستن های کوچک

- دور و سرعت نه چندان بالا و معمولی

 

 

2 - پیچ گوشتی شارژی محک لیتیوم 3.6 ولت مدل CSD-3.6 LI

دومین کالای پیشنهادی به محصولی دیگر از شرکت ایرانی Mahak و ساخت چین می‌رسد. پیچ بند شارژی محک مدل CSD-3.6 li از نوع تاشو با کلاچ چند حالته بوده که باتری داخلی 3.6 ولت لیتومی دارد. هر چند که ظاهر دستگاه بسیار مشابه به محصول قبلی بوده اما بنا به نظر و تجربه کار خریداران، کیفیت کارش کمی پایین‌تر است. این محصول نیز با لوازم جانبی با کیت عرضه شده و توانایی تولید 3.5 نیوتن متر گشتاور را دارد.

مزایا:

- ارائه کیف حمل و لوازم جانبی 94 پارچه با بیت، رابط و...

- قیمت ارزان و مناسب نسبت به محصولات مشابه

- طراحی ارگونومیک و خوش دست

معایب:

- کیفیت کار متوسط و مناسب کارهای ضعیف خانگی

- دور پایین و معمولی

 

 

3 - پیچ گوشتی شارژی بوش 3.6 ولت مدل GO

بدون شک مورد سوم به یکی از بهترین مارک های پیچ گوشتی شارژی تعلق دارد. برند آلمانی بوش از چندین سال پیش مدل GO را به بازار عرضه کرد که امروزه در چند کشور دنیا مثل چین و مالزی و... زیر نظر کمپانی Bosch ساخته می‌شود. محصولی با کیفیت و بسیار خوش دست با قدرت و سرعت مناسب برای انواع مصارف خانگی باز و بست پیچ که نیازهای هر کاربر عادی را به خوبی برطرف می‌کند. Bosch Go در چند نسخه و ورژن ارائه می‌شود که تفاوت‌های آنها به نوع بسته بندی و تعداد لوازم جانبی بر می‌گردد. ورژن 001 این کالا دارای 2 عدد بیت دو سو و چهارسو با کیفیت است.

مزایا:

- قدرت گشتاور 5 نیوتن متر و سرعت 360 در بر دقیقه قابل تنظیم

- فول شارژ سریع در 90 دقیقه با پورت میکرو USB

- بسیار خوش دست با طراحی مستقیم و کار راحت برای دقایقی طولانی مدت

معایب:

- نداشتن شارژر فابریک

 

 

4 - پیچ گوشتی شارژی هیوندای لیتیوم 3.6 ولت مدل 361-SD

مارک و کمپانی Hyundai نیز سهمی در این لیست پیشنهادی دارد. مدل 361SD با ولتاژ باتری 3.6 ولت عرضه شده و طراحی 90 درجه به صورت ثابت و بدون تغییر دارد. محصول با یک کیف حمل و نگهداری به همراه لوازم جانبی متعدد ارائه می‌شود و مهمترین نقطه قوت آن طراحی کاملا جمع و جور و سبک بوده که براحتی در دستان کاربر می‌نشیند. این دستگاه با ماکزیمم گشتاور 3 نیوتن و سرعت 200 دور بر دقیقه ارائه می‌شود و به دلیل قیمت خوبش جزو بهترین پیچ گوشتی شارژی ارزان در کشور به حساب می‌آید.

مزایا:

- به همراه 102 قطعه لوازم جانبی و سر پیچگوشتی های متنوع

- طراحی حرفه ای ارگونومیک و فوق سبک

- قیمت خوب و پایین با توجه به خارجی بودن محصول

معایب:

- سرعت و قدرت معمولی و متوسط

- ثابت بودن و عدم تغییر زاویه دسته

 

 

5 - پیچ گوشتی شارژی ماکیتا نیکل 4.8 ولت مدل 6723DW

شرکت ماکیتا از ژاپن نیز دارای یک پیچ بند شارژی بسیار محبوب با نام و مدل Makita 6723 است که در چین ساخته می‌شود. این کالا هم در چند نسخه با لوازم جانبی متعدد و مختلفی ارائه می‌شود اما در تمام این نسخه‌ها، خود دستگاه تغییری نمی‌کند و تنها تعداد لوازم جانبی تعویض می‌گردد. تغذیه این پیچ بند با باتری 4.8 ولت نیکل - کادمیوم انجام شده و بدنه شامل یک ترکیب دو پارچه تاشو با کیفیت خوب و مناسب به همراه یک بیت گیر از نوع 6 گوش مگنتی بوده که برای تمام کارهای خانگی موثر است. بزرگترین نقطه قوت این کالا به طول بلند آن بر می‌گردد. این بدنه کشیده باعث می‌شود که چه در حالت مستقیم و چه در حالت تفنگی و تا شده، کاربر بخوبی روی پیچ تسلط داشته باشد.

مزایا:

- استفاده از باتری 4.8 ولت نیکل کادمیوم NI-CD برخلاف بیشتر پیچ بندهای دارای باتری لیتیومی

- بدنه بلند و خوش دست جهت کار راحت در هر دو حالت و مجهز به چراغ LED

- تغییر جهت چرخش و چپگرد و راستگرد سریع

معایب:

- کیفیت متوسط و معمولی قطعات گیربکس با دنده‌های پلاستیکی

 

 

6 - پیچ گوشتی شارژی DCA لیتیوم 4 ولت مدل ADPL02-5B

یکی دیگر از پرفروش های بازار در این گروه محصول، پیچگوشتی شارژی دی سی ای DCA ADPL02-5B است که با اندازه ولتاژ غیر معمول 4 ولت عرضه می‌شود!... دستگاهی خوش دست با حالت تفنگی و زاویه دسته غیر قابل تغییر که برای باز و بست پیچ تا سایز 5 میلی متر در کاربری خانگی بسیار مفید است. هر چند که این برند هم در چین ساخته می‌شود اما تجارب خریداران و کاربران بر روی با کیفیت بودن این محصول صحه می‌گذارد.

مزایا:

- کیفیت بالای ساخت و ارائه بصورت پکیج با 10 عدد بیت و رابط

- طراحی خوش دست با روکش پلیمری و ضد تعریق دست

- مجهز به چراغ LED روشن کننده سطح کار

معایب:

- دور پایین و عادی موتور

- قدرت متوسط رو به ضعیف برای پیچ های سایز 5 میلی متر و بزرگ

 

 

7 - پیچ گوشتی شارژی رونیکس لیتیوم 3.6 ولت مدل 8500

دومین پیچ بند پرفروش رونیکس که از سوی خریداران و فروشندگان پیشنهاد شده و در بین عناوین بهترین مدل پیچ گوشتی شارژی قرار دارد، مدل Ronix 8500 است. طراحی این دستگاه بصورت ثابت مشتی و تفنگی کوچک بوده و با یک جعبه فلزی ضد ضربه به همراه 102 قطعه جانبی و شارژر عرضه می‌شود. مدل 8500 مثل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8530 ولتاژی برابر و یکسان به اندازه 3.6 ولت دارد که با باتری لیتیوم-یونی تغذیه شده و تفاوت آنها در میزان قدرت و ابعاد دستگاه است. مدل 8500 با سایزی کوچکتر و قدرت پایین‌تری عرضه می‌شود.

مزایا:

- ارائه با لوازم جانبی کامل و 102 عدد بیت و رابط

- کیفیت مناسب بدنه و تولید از مواد اولیه مرغوب

- شارژ سریع باتری در زمان کم

معایب:

- کوچک بودن زیاد بدنه و نیاز به مهار کامل دستگاه حین کار

 

 

8 - پیچ گوشتی شارژی APN نیکل 3.6 ولت مدل CSD36M

شرکت ای پی ان که تولیداتش را کشور چین تولید می‌کند، دارای ابزاری محبوب با نام پیچگوشتی شارژی CSD36 M بوده که با باتری نیکل – کادمیوم و ولتاژ 3.6 ولت در اختیار کاربران قرار گرفته است. مهمترین مزیت این کالا بدنه مستحکم و طراحی ارگونومیک و بزرگ آن است که به صورت هفت تیری براحتی در دست قرار می‌گیرد و برخلاف بسیاری از پیچ بندها، دارای کلید پاور پهن و بزرگی است. گشتاور قابل تنظیم و چراغ LED جداگانه روشن کننده سطح از دیگر نکات قابل توجه در این دستگاه بوده و این محصول نیز به صورت کیت و پکیج ارائه شده و یک شارژر فابریک دارد.

مزایا:

- حلقه گشتاور 9 حالته برای تنظیم قدرت بصورت دلخواه

- سوییچ جداگانه روشن و خاموش کردن چراغ LED

- نشانگر شارژ باتری و مجهز به کلید بزرگ

معایب:

- کوچک بودن کلید تعویض چپگرد / راستگرد و دشواری در تغییر دادن جهت حین کار

 

 

9 - پیچ گوشتی شارژی کرون لیتیوم 3.6 ولت مدل CT22023

شباهت در بین پیچ بندهای شارژی 3.6 ولت شرکت های چینی زیاد است و این موضوع در پیچگوشتی شارژی Crown 22023 هم دیده می‌شود. این ابزار بسیار سبک وزن بوده که با باتری داخلی 1.5 آمپر ارائه می‌شود. پیچ بند شارژی کرون با بدنه تاشو و قابل تغییر ساخته شده که براحتی و با زدن یک دکمه می‌توان دسته آن را به حالت 90 درجه زاویه دار و یا حالت مستقیم تغییر شکل داد. از دیگر نکات مثبت این کالا هم می‌توان به کیت کامل و همراهی بیت، بکس و جعبه حمل اشاره کرد.

مزایا:

- ارائه شده با کیف، شارژر، بیت، رابط و 8 عدد سوکت بکس

- طراحی حرفه ای و خوش دست با امکان چرخش آسان دسته

- سوییچ پاور ارگونومیک و دارای روکش دسته دو طرفه ضد لغزش

معایب:

- کیفیت معمولی ساخت بدنه

- سرعت و گشتاور نه چندان قوی

 

 

10 - پیچ گوشتی شارژی آروا لیتیوم 3.6 ولت مدل 5810

از دیگر کالاهای راضی کننده مشتریان در شاخه پیچگوشتی شارژی در میان برندهای ایرانی می‌توان به محصولی از Arva که البته در چین ساخته شده اشاره کرد. این مورد هم مثل مدل قبلی با جعبه، رابط، بیت، کیف و سوکت بکس عرضه می‌شود. بیت گیر 2 لایه با روکش فلزی و ساخت با کیفیت بدنه که به کمک دکمه تغییر حالت می‌توان آن را به حالت مستقیم و تاشو در آورد از جمله نکات مثبت این مدل است. آروا باتری 3.6 ولت لیتیومی داخلی روی این مدل گذاشته و بدنه آن را با روکش پلمیری ضد لغزش پوشانده است.

مزایا:

- سوییچ بزرگ و خوش دست پاور به همراه دکمه جداگانه روشن و خاموش چراغ LED

- شارژینگ سریع با باتری LI-ion و فست شارژر فابریک

- بدنه خوش دست با روکش پلیمری سرتاسری ضد لغزش

- گشتاور 15 حالته با امکان انتخاب قدرت به شکل متعدد

معایب:

- سرعت معمولی با توجه به حالات زیاد گشتاور

 

 

11 - پیچ گوشتی شارژی توسن لیتیوم 7.2 ولت مدل 2017SC

در کنار همه مارک‌های ایرانی، نام آشنای دیگری هم یک پیچ گوشتی شارژی معروف دارد. برند توسن با ارائه مدل Tosan 2017SC سهمی قابل توجه در بین خریداران این گروه محصول داشته چرا که این مدل از پیچ بند شارژی با ولتاژ 7.2 ولت و خروجی قدرتمندتری ارائه می‌گردد. ضمن اینکه پیچگوشتی شارژی توسن 2017SC دو سرعته و دور بوده تا به این ترتیب بتواند نیازهای بیشتری از کاربر در باز و بست پیچ و اتصالات را فراهم سازد. لازم به ذکر است که این مدل در نسخه‌ای دیگر و با نام توسن 2017SCX هم عرضه شده که دارای پک و کیف کامل همراه با لوازم جانبی است.

مزایا:

- گیربکس دو سرعته و قابل تنظیم از 0 تا 200 دور / 0 تا 400 دور در دقیقه

- ولتاژ بالا برابر 7.2 ولت با باتری لیتیومی داخلی

- گشتاور بالا و قدرت پیچ بندی برابر 8 نیوتن متر

معایب:

-مصرف انرژی نه چندان پایین و نیاز به شارژ کردن در نوبت های بیشتر

 

 

12 - پیچ گوشتی شارژی AEG لیتیوم 3.6 ولت مدل SE 3.6

یکی دیگر از پیچ بندهای درجه یک و محبوب، محصولی از کمپانی AEG ساخت چین و تحت لیسانس کشور آلمان است. پیچ بند شارژی AEG SE 3.6 نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا جز محصولات پرفروش بوده و به دلیل بدنه بزرگ و خوش دست تاشو، قدرت خروجی و گشتاور بالا در چندین حالت تنظیم کاری و البته امکان سوراخکاری روی چوب و فلزات نازک، از جمله ابزارهای شارژی عالی در لیست پیشنهادی بهترین پیچ گوشتی شارژی است.

مزایا:

- گیربکس 2 سرعته فلزی به همراه بیت گیر از نوع کشویی و دو لایه

- قابلیت تا شوندگی دسته بصورت تفنگی و مستقیم

- خروجی قدرتمند و حداکثر گشتاور 6.5 نیوتن متر برای بستن راحت پیچ خودکار در اجسام

- کیفیت عالی ساخت به همراه قفل کلید

معایب:

- قیمت بالا نسبت به محصولات داخلی

 

 

13 - پیچ گوشتی شارژی بوش لیتیوم 3.6 ولت مدل IXO

از جمله کالاهایی که باز هم لقب یکی از پرفروش ترین ها در بین پیچگوشتی شارژی ها را می‌گیرد کالایی دیگر از شرکت Bosch آلمان و ساخت چین به نام پیچ بند شارژی بوش مدل IXO است. محصولی با طراحی ارگونومیک و وزن فوق العاده سبک برای کارکرد در تمام نقاط و شرایط کاری باز و بست پیچ در خانه که هر کاربری از کار با آن راضی است. سوییچ پاور بزرگ، کلید کشویی تغییر جهت چپگرد / راستگرد و البته 2 حالت پخش نور چراغ LED با استفاده از تغییر کله گی دستگاه از جمله نکات قابل توجه در این کالاست.

مزایا:

- افزایش قدرت گشتاور تا 4.5 نیوتن متر

- چراغ LED با قابلیت تغییر نور به حالت نقطه ای و پخش شده روی سطح کار

- شارژ سریع و آسان توسط کابل و پورت میکرو USB

- وزن فوق سبک و طراحی حرفه ای و خوش دست

معایب:

- قیمت بالا با توجه به محصولات داخلی با سرعت مشابه

 

 

14 - پیچ گوشتی شارژی هیوندای لیتیوم 3.6 ولت مدل 362-SD

این مدل از پیچ بند به نوعی برادر بزرگتر و ورژن آپدیت شده پیچگوشتی شارژی مدل SD-361 از همین برند است. مدل قبلی هیوندای با بدنه تنها به صورت 90 درجه ثابت و کوچک بود و امکان تغییر دسته نداشت؛ اما در مدل 362 این آپشن وجود داشته و به این ترتیب یکی از مشکلات مدل قبلی برطرف شده است. پیچ بند شارژی لیتیومی هیوندای در مدل 362SD با کیت کامل و کیف سامسونت برای حمل و لوازم جانبی عرضه می‌شود که برای انواع پیچ و مهره ها مناسب خواهد بود.

مزایا:

- ارائه با 117 پارچه اقلام همراه از جمله انواع بیت کوتاه و بلند، بکس و رابط

- تنظیم گشتاور 6 حالته و بیت گیر کشویی دولایه روکش کرومی

- سوییچ پاور بزرگ و قابلیت خم و صاف کردن دسته

معایب:

- دور معمولی و پایین در مقایسه با سایز و قدرت پیچ بندی دستگاه

 

 

15 - پیچ گوشتی شارژی رونیکس براشلس لیتیوم 20 ولت مدل 8906

آخرین عنوان پیشنهادی به محصولی جدید از کمپانی Ronix و یکی از پیچ بندهای جدید با نام پیچ گوشتی شارژی ضربه ای رونیکس مدل 8906 می‌رسد. این ابزار با باتری بزرگ لیتیومی 20 ولت و موتور براشلس (بدون ذغال) ارائه شده و قدرت بسیار بالایی در بستن و باز کردن پیچ به لطف ضربه زنی فوق العاده دارد. وجود یک گیربکس فلزی با بیت گیر 6 ضلعی سایز ¼ اینچ نشان از قدرت بالاتر این دستگاه نسبت به سایر محصولات پیشنهادی این لیست داشته و برای انواع اتصالات کارگاهی، کابینت سازی، نجاری، نصب و انواع خدمات و... ایده آل است. حداکثر گشتاور مدل Ronix 8906 به 280 نیوتن می‌رسد که برای هر نوع پیچ بندی و حتی سوراخکاری با مته مخصوص مناسب خواهد بود.

مزایا:

- قدرت فوق العاده بالا نسبت به محصولات مشابه با موتور براشلس و تغذیه 20 ولت

- امکان تنظیم سرعت در سه میزان با ماکزیمم چرخش برابر 1600 / 2000 / 2500 دور بر دقیقه

- قابلیت توقف خودکار موتور در زمان سفت شدن پیچ

- موتور مقاوم در برابر نفوذ آب و کیفیت بالای ساخت

معایب:

- وزن سنگین تر نسبت به پیچ گوشتی شارژی های دیگر

 

 

بهترین پیچ گوشتی شارژی بازار کدام است؟

در مطلب امروز پرفروش ترین پیچگوشتی شارژی های بازار کشور را مرور کردیم. با توجه به این محصولات ذکر شده در بالا و مروری بر تجربه کاربران در استفاده آنها، علاوه بر اینکه بهترین پیچ بند شارژی به نوع کاربری و مدل کار خریدار بستگی دارد، به نظر می‌آید میزان توان چرخاندن و گشتاور، ماکزیمم سرعت چرخش، ثبات روی پیچ و خوش دست بودن از جمله پارامترهای مهم در انتخاب یک پیچ گوشتی شارژی خوب محسوب می‌شود. برای همین محصولاتی که در عین حال بیشترین قدرت را در کنار سرعت بالا و استحکام زیاد و عمر مفید طولانی ارائه می‌دهند نزد خریداران محبوب‌تر هستند.

 

 

شما می‌توانید برای خرید پیچ گوشتی شارژی و برقی در انواع و مدل های مختلف از برترین سازندگان ایران و دنیا با گارانتی رسمی و ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی محصولات به همراه مشاوره تخصصی و فنی قبل از سفارش آنلاین به سایت و فروشگاه آنلاین ابزار مارکت مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید