تفاوت اور فرز رونیکس 7112 با 7113 چیست؟

در این مطلب به بررسی و تفاوت دو ابزار مهم در صنعت چوب و مقایسه دو دستگاه پر فروش اورفرز نجاری رونیکس Ronix می‌پردازیم. از اورفرزها برای ایجاد انواع شکل، برش و پرداخت روی سطوح مختلف انواع چوب استفاده می‌شود. مدل‌هایی که در این مقاله به آنها پرداخته شده اور فرز رونیکس مدل 7112 و اور فرز رونیکس مدل 7113 نام دارند. هر دو ابزار از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و تفاوت‌هایی ظاهری و فنی داشته که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

استفاده‌های چوب در دنیای اطراف ما:

- ساخت و ساز ساختمان، باغبانی و برخی پروژه‌های شهرسازی و...

- مجسمه سازی، دکوراتیو، ظروف چوبی، کارتن و جعبه سازی و...

- مبل سازی، کابینت سازی، ست‌های اتاق خواب و...

 

معرفی اورفرز رونیکس مدل 7112

دستگاه اور فرز رونیکس مدل 7112 با موتور 1850 وات در دسته ابزار‌های برقی این شرکت قرار دارد. موتور دستگاه قادر به چرخاندن کولت آن بین 5000 تا 22000 دور بر دقیقه است. کلید تنظیم سرعت چرخش به کاربر کمک کرده تا سرعت دستگاه را مناسب با ظرافت کار مورد نظر تنظیم کند. ظرفیت کلت 7112 در سایزهای 6، 8 و 12 میلی‌متر بوده که کاربر طیف گسترده‌ای از متعلقات برای استفاده از این ابزار را در اختیار دارد. ساختار بدنه این ابزار از آلومینیوم و پلاستیک سخت است. کلیدی فشاری در قسمت بالای کولت قرار داشته تا با استفاده از آن شفت دستگاه قفل شده تا کاربر تعویض تیغه‌ها را آسان و ایمن تر انجام دهد. پایه دستگاه طوری طراحی شده تا قطعه‌ای از جنس پلاستیک شفاف برای جلوگیری از پرت شدن براده‌ها و گرد و غبار به سمت چشم کار بر تا حد زیادی جلو گیری کند.

 

 

قابلیت راه اندازی نرم یا Soft Start شروع ایمن و بدون خطری را برای کاربر رقم خواهد زد. از آنجایی که قدرت موتور این دستگاه بالا بوده، این سیستم در لحظه شروع کار از استفاده تمام قدرت موتور جلوگیری کرده و به آرامی سرعت اورفرز را افزایش داده تا به دور مورد نظر برسد. فرکانس صدای تولیدی این ابزار 50 هرتز و دارای وزن 6 کیلوگرم است. در کنار ابزار 1 عدد گونیا برای برش‌های دقیق و 1 عدد پایه راهنما بوده که برای برش‌های بهتر و دقیق تر استفاده می‌شود. از نظر ظاهری دستگاه کاملا کاربردی و کاربر پسند طراحی شده است. مجهز به دو دسته با روکش پلاستیک نرم بوده تا حین استفاده حس خستگی کمتری به دست کاربر منتقل کند. قابلیت تنظیم عمق برش با استفاده از دسته و پیچ تنظیم کننده امکان پذیر است. برای تنظیم ارتفاع دستگاه می‌توان از کلید فشاری روی بدنه دستگاه جهت تنظیم آن استفاده کرد.

 

 

معرفی اورفرز رونیکس مدل 7113

اورفرز نجاری مدل 7113 یکی از ابزار‌های تولید شده توسط کمپانی رونیکس است. این ابزار مجهز به موتور قدرتمند 2100 وات بوده که سرعت چرخش ابزارگیر دستگاه را به حداکثر 22000 دور بر دقیقه می‌رساند. با استفاده از کلید تنظیم سرعت یا دیمر می‌توان سرعت چرخش دستگاه را بین 9000 تا 22000 دور بر دقیقه تنظیم کرد. روی بدنه ابزار دو قطعه برای تنظیم عمق برش وجود داشته تا کاربر با استفاده از آنها ارتفاع دستگاه و عمق حداکثر نفوذ تیغه در قطعه کار را تنظیم کند. کولت ابزار با استفاده از تبدیل‌های همراه خود از شفت‌های سایز 6، 8 و 12 میلی‌متر پشتیبانی می‌کند. با کمک شستی چرخشی ارتفاع ابزار قفل شده و می‌توان با استفاده از تنظیم کننده‌ها، ارتفاع و عمق نفوذ تیغه دستگاه را تنظیم کرد. دسته روکش دار سیلیکونی از سر خوردن زمان استفاده از ابزار جلوگیری و کاربر حین کار با آن احساس خستگی نمی‌کند. کلید استارت و قفل کن آن در بهترین جای ممکنه یعنی روی دسته ابزار، برای دسترسی راحت تر تعبیه شده؛ میزاین صدای تولید شده زمان استفاده 50 تا 60 هرتز است. طراحی ارگونومیک بدنه، آن را به ابزاری خوش دست تبدیل کرده است.

 

 

سیستم Soft Start در این ابزار هم استفاده شده تا از شتاب زیاد در زمان شروع به کار جلوگیری کند. کلید قفل اسپیندل کمک به سزایی به کاربر کرده و باعث عدم حرکت کولت ابزار زمان تعویض تیغه می‌شود. فلنچ آلومینیومی برای کمتر شدن وزن ابزار و دوام بیشتر دستگاه استفاده شده است. محافظ پلاستیکی قابل نصب روی پایه ابزار برای جلوگیری از پرتاب گرد و غبار و براده‌های چوب به صورت کاربر استفاده می‌شود. وزن این ابزار به 7 کیلو 650 گرم می‌رسد.

 

 

 

مقایسه تخصصی اور فرز رونیکس مدل 7112 و 7113

هر دو ابزار طراحی ارگونومیک داشته و از یک متریال و کیفیت ساخت برابر برخوردار هستند. هر دو دستگاه مجهز به سیستم SoftStart و قفل اسپیندل یا قفل کولت بوده، و از سایز‌های مشابه برای کولت پشتیبانی می‌کنند. دارای محافظ پلاستیکی شفاف، دسته‌های سیلیکونی جهت جلوگیری از لرزش و تعریق زمان استفاده و تنظیم کننده ارتفاع و عمق نفوذ در قطعه کار هستند. این دو ابزار در طراحی تفاوت‌هایی داشته اما مهم ترین موارد آنها در وزن، قدرت موتور و حداقل سرعت چرخش با یک دیگر تفاوت دارند. برای انتخاب دستگاه مورد نظر باید این موارد را در نظر بگیرید.

دستگاه اورفرز 7113 به واسطه وزن بیشتری که داشته بهتر روی قطعه کار نشسته و برش، پرداخت و ایجاد طرح بهتری می‌کند. اما 7112 از وزن کمتری برخوردار بوده و مناسب افرادیست که دستگاه سبک تری نیاز دارند. موتور 7113 با قدرت 2100 وات برتری و سرعت بیشتری نسبت به موتور 1850 وات اور فرز 7112 دارد.

 

 

7113 مجهز به دو کلید بوده که یکی روی بدنه و دیگری روی دسته ابزار و بالای آن قفل کلید سوئیچ تعبیه شده است. در 7112 یک کلید برای روشن شدن ابزار قرار گرفته و قفل کلید ندارد. در ابزار 7113 دو کلید تنظیم ارتفاع و عمق برش قرار داشته که کلید عمق برش قابلیت تنظیم دقیق دارد. در اور فرز 7112 یک کلید فلزی برای تنظیم عمق و یک کلید برای تنظیم ارتفاع در نظر گرفته شده است.

 

 

تجربه کاربران با اور فرز رونیکس 7113:

- موتور قدرتمند

- کابل برق مرغوب با طول مناسب

- کیفیت ساخت بالا

- دیمر دقیق و کاربردی

- طراحی عالی و خوش دست

- عالی برای استفاده طولانی مدت و محیط‌های کارگاهی

- مشاهده کمی ضعف در کلیدها

 

تجربه کاربران با اور فرز رونیکس 7112:

- عملکرد قابل قبول

- مناسب کارگاه‌های نجاری

- خوش دست و طراحی خوب

- نداشتن قفل سوئیچ

 نکته مهم در انتخاب اورفرز رونیکس بستگی به حجم کاری شما داشته که می‌خواهید ابزاری با وزن کمتر انتخاب کنید یا دستگاهی با موتوری قدرتمند! حداقل سرعت چرخش در کار‌های با ظرافت بالا کم باشد یا بیشتر! با توجه به نکات ذکر شده و با استفاد از جدول زیر می‌توانید با دقت بیشتری یکی از دستگاه‌های اورفرز 7112 و اورفرز 7113 را انتخاب کنید.

 

مدل ابزار قدرت موتور سرعت چرخش سایز کولت وزن ابزار
7112 1850 وات 5000 - 22000 12-8-6 میلی‌متر 6 کیلوگرم
7113 2100 وات 9000 - 22000 12-8-6 میلی‌متر 7.65 کیلوگرم

 

 

 

در این مقاله نگاه مختصری بر تفاوت دو دستگاه اورفرز رونیکس مدل 7112 و اورفرز رونیکس مدل 7113 داشتیم؛ تا زمان خرید دستگاه اورفرز نکات مهم تری را در نظر بگیرید.

برای خرید فرز نجاری ( اور فرز ) از برندهای متفاوت خارجی و داخلی با قابلیت مقایسه در فروشگاه آنلاین به همراه ارسال رایگان به سراسر ایران در کنار دریافت مشاوره فنی می‌توانید به سایت رسمی ابزار مارکت مراجعه کنید.

 

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید