بررسی دسته بندی های دریل رونیکس

حتما تا به حال برای خرید انواع ابزارآلات مختلف، نام برند رونیکس به گوشتان خورده است. ابزارهای برقی این برند به خصوص انواع دریل رونیکس جزو پرفروش‌ترین ابزارآلات این شرکت بوده که با تنوع بالا و کیفیت عالی قطعات خود توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. از آنجایی که تنوع در خانواده دریل رونیکس بالاست، ممکن است برای انتخاب یا خرید این محصول دچار مشکل شوید. بنابراین اگر قصد خرید این محصول پرکاربرد رونیکس را دارید، ابتدا باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. برای این منظور ما بر آن شدیم تا یک دسته‌بندی کلی از انواع دریل رونیکس را در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به نوع فعالیت خود بتوانید راحت‌تر دریل مورد نظر خود را انتخاب کنید. خواندن این مقاله می‌تواند یک راهنمای کمک کننده قبل از انتخاب و خرید دریل برای شما باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 

انواع دریل رونیکس

برای خرید هر نوع ابزارآلات برقی نیاز است تا ابتدا انتظارات و هدف خود را از خرید محصول مورد نظر مشخص کنید. این موضوع برای انواع دریل رونیکس نیز صدق می‌کند؛ بنابراین برای خرید بهترین دریل رونیکس ابتدا باید دریل‌های متناسب با کار خودتان را انتخاب کنید. سپس با مقایسه آن‌ها با یکدیگر، بهترین را خریداری کنید. خوشبختانه شرکت رونیکس با تولید انواع دریل، با کیفیت بسیار عالی، دست شما را در انتخاب و خرید کاملا باز گذاشته است. تمامی مدل های دریل رونیکس طبق استانداردهای روی اروپا و جهانی مثل استاندارد GS و CE یا TUV ساخته می‌شوند. تغذیه آنها چه با انرژی برق و چه با انرژی باتری مناسب برای نوع برقی ایران ساخته شده و بدنه آنها به صورت عایق دوبل و بدنه مستحکم ساخته شده است.

در ادامه یک دسته‌بندی کلی از انواع دریل رونیکس در اختیار شما قرار داده‌ایم تا راهنمای شما قبل از خرید باشند.

 

 

دریل الکتریکی رونیکس

دریل برقی در میان این گروه ابزارها، ساده ترین نوعی از ابزار سوراخکاری است با نیروی برق کار می‌کند. در واقع هسته اصلی دریل‌های الکتریکی، موتور این ابزار بوده که با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی، امکان سوراخ کردن سطوح مختلف مانند چوب و فلز یا سفت کردن پیچ‌ها را برای شما فراهم می‌کند. مهم‌ترین قسمت دریل‌های الکتریکی، قسمت ابزارگیر آن است که با نام سه نظام نیز شناخته می‌شود. تنوع دریل‌های برقی با توجه به نوع و ظرفیت ابزارگیر بسیار زیاد است.

برند رونیکس برای ساخت آرمیچر و بالشتک های دریل برقی خود از متریال و جنس سیم 100 درصد مسی و مرغوب استفاده می‌کند. موتور دریل برقی Ronix مطابق با معتبرترین استانداردهای روز دنیا و مجهز به ورق های مغناطیسی و سیم پیچی عایق کاری شده هستند و توانسته‌اند رضایت بسیاری از اهالی فن و کاربران خانگی را به خود جلب کنند. در بین مدل های این گروه محصولات هم سه نظام آچار خور و هم سه نظام اتوماتیک با ظرفیت 6.5 - 10 - 13 میلی متر دیده می‌شود که برای سوراخکاری روی فلز و چوب بسیار ایده آل خواهند بود. دارا بودن کابل بلند و ضخیم تحت لیسانس VDE کشور آلمان و همینطور توان های مناسب با کاربری خانگی و مصرف کم انرژی الکتریکی از جمله مشخصات دریل های برقی رونیکس است. 

 

 

دریل چکشی رونیکس

در کنار دریل های ساده برقی، انواع دریل رونیکس به صورت تیپ ضربه‌ای یا چکشی هم وجود دارد. از آنجا که اغلب این نوع دریل ها در صنعت ابزار نسبت به نوع ساده از قدرت بالاتر و وزن بیشتری برخوردار است، نیاز به طراحی ارگونومیک و خوش دست بودن در طراحی دریل چکشی احساس می‌شود. این مورد در مدل های متنوع دریل چکشی رونیکس به خوبی نمایان بوده و سوراخکاری های ممتد و طولانی، دست کاربر را خسته نخواهد کرد.

یکی از قابلیت‌های ویژه دریل‌ چکشی، امکان ضربه زدن آن است؛ برای همین به کمک این نوع ابزارآلات می‌توانید ضرباتی به صورت عمودی به سطح مورد نظر خود وارد کنید تا برای سوراخ‌کاری سطوح سخت و بسیار ضخیم مانند دیوار، سقف و کف های ساختمانی و مصالحی چون گچ، سیمان، آجر، بتن و... دچار مشکل نشوید.

از ویژگی‌های دریل چکشی رونیکس می‌توان به بدنه ارگونومیک، موتور پرتوان، دنده‌های سخت کاری شده و غیره اشاره کرد و اما گردش هوای هوشمند داخلی جهت کولینگ و خنک شدن بهتر دستگاه و همینطور داشتن بلبرینگ ها و کلید خاموش/روشن عایق در برابر نفوذ گرد و خاک به داخل دستگاه از نکات قوت گروه دریل چکشی رونیکس است. داشتن کیف BMC جهت حمل و نگهداری و همینطور خط عمق سنج هم به کاربری بهتر آنها کمک می‌کند.

 

 

دریل گیربکسی رونیکس

یکی دیگر از انواع دریل رونیکس دریل‌ گیربکسی بوده که برخلاف دو مدل بالا، از نیروی قوی تر و سرعت متغیری برخوردار است. در واقع این مدل از دریل‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید سرعت و قدرت گیربکس دستگاه را براساس نیاز خود تنظیم کنید. جعبه دنده تعبیه شده در مدل گیربکسی با یک کلید گردان (معمولا 2 حالته) این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در یک حالت با کاهش سرعت چرخش مته، قدرت دستگاه را افزایش دهید یا برعکس برای سرعت بیشتر، قدرت را پایین تر بیاورید. انواع دریل گیربکسی Ronix برای انجام کارهای سنگین سوراخکاری سطوح سخت و نرم و فلزی فولادی و بتنی و... بسیار مناسب هستند.

توان بالای موتور، طراحی ارگونومیک بدنه و کیفیت بالای چرخ دنده های گیربکس از جمله ویژگی‌های دریل گیربکسی رونیکس بوده که در مقایسه با برندهای مشابه توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. پوسته گیربکس از جنس آلومینیومی بوده که به سرعت خنک خواهد شد و سیستم بستن دسته کمکی روی این گیربکس با روش جدید و کاملا مستحکم 360 درجه، می‌تواند به خوبی کاربر را روی هر سطح سخت و محکمی مسلط کند. دریل های گیربکسی رونیکس سه نظام های بزرگ 13 میلی متری آچاری و خودکار دارند و می‌توانند برای سوراخ زنی با قطر بزرگ روی اناوع فلز، چوب، یا با مته الماسه روی دیوار و بتن به کار گرفته شوند.

 

 

دریل ستونی رونیکس

یکی از خاص‌ترین انواع دریل‌های رونیکس، دریل ستونی این شرکت است که برای کاربردهای ویژه در صنعت، مثل کارگاه نجاری، کارگاه آهنگری و تعمیرات، مکانیکی خودرو، خطوط تولید و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل‌ ستونی از دریل های معمولی وزن بیشتری داشته و با ابعاد بزرگ‌تری تولید می‌شود و کارایی خانگی ندارد. دریل ستونی یا در نوع ایستاده بزرگ و یا در نوع کوچکتر و رومیزی ساخته شده و برای استفاده از این دریل‌ باید آن‌ را به صورت عمودی روی میز کار یا زمین قرار دهید. این ویژگی باعث شده است تا این مدل از دریل‌ها با نام‌های دیگری مانند دریل ایستاده و عمودی نیز شناخته شود.

اغلب دریل‌های ستونی طراحی شده برند رونیکس، از موتور پرقدرتی برخوردار هستند؛ مجهز به سه شاخه کاملا روان و پیش رونده نرم، سه نظام های بزرگ مخصوص و کاور سه نظام بوده با بدنه تمام فلزی و ستون فولادی و بیس و پایه چدنی ساخته می‌شوند. میز کار دریل ستونی Ronix قابل تنظیم بوده و امکان تغییر سرعت با توجه به تغییرات تسمه نیز وجود دارد. قیمت دریل ستونی رونیکس با توجه به کاربری صنعتی و قیمت های گران برندهای مشابه خارجی در بازار، یکی از جذابیت های این محصول بوده و توانسته بیشتر خریداران را به خود جلب کند. ارائه گارانتی رسمی و خدمات پس از فروش طولانی نیز به این جذابیت ها اضافه شده و بنابراین با آن‌ها می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی، کارهای خود را با تسلط بالا و قدرت زیادی انجام دهید.

 

 

دریل همزن رونیکس

دریل همزن یا دریل میکسر نیز به تازگی در خانواده دریل رونیکس قرار گرفته است. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، به کمک آن می‌توانید انواع مواد مختلف ساختمانی و صنعتی مانند ملات، رنگ، سیمان، مواد بهداشتی، غذایی و... غیره را به آسانی و در حجم زیاد با یکدیگر ترکیب کنید. دریل همزن رونیکس با میله همزن و محور کاملا فولادی روکش شده به همراه دو دسته بزرگ قدرت بالایی را حین هم زدن محصولات ارائه می‌کند. موتور این نوع دریل به صورت دو سرعته ساخته شده و با سایز پدال یا همان قطر صفحه همزن بزرگ (مثل سایز 120 میلی متر) می‌تواند میزان زیادی از رنگ و ملات را بچرخاند و مخلوط کند. به دلیل کیفیت بالای قطعات، قیمت مناسب، همینطور پشتیبانی فنی و گارانتی شرکتی، دریل میکسر رونیکس به یکی از مطمئن‌ترین دستگاه‌ها در میان کاربران ساختمانی تبدیل شده است.

 

 

دریل شارژی رونیکس

این دسته از دریل‌ها به دلیل قابلیت‌های منحصر به فرد خود، یک جایگزین مناسب برای دریل‌های برقی هستند. برخلاف دریل‌های برقی، انرژی مورد نیاز دریل‌های شارژی از باتری تامین می‌شود. بنابراین در مکان‌هایی که دسترسی به پریز برق ندارید، دریل‌های شارژی می‌توانند بهترین ابزار برای سوراخ‌کاری باشند. دریل شارژی رونیکس با ولتاژ های 12 ولت به بالا ت 20 ولت و با مکانیزم تنظیم گشتاور و کاربری ساده/چکشی ساخته شده و برای تمام کارهای خانگی و کارگاهی مناسب هستند. وزن پایین و سبک آنها، قیمت عالی و تنوع زیاد از جمله فاکتورهای قدرتمند دریل های شارژی رونیکس Ronix است. امروزه تمامی مدل های دریل شارژی رونیکس با باتری لیتیوم - یونی پیشرفته و جدید ساخته شده و این باتری ها بدون اثر منفی حافظه ای، می‌توانند تا سال ها به کاربر خدمت کنند. دریل‌های شارژی رونیکس با طراحی ارگونومیک، قابلیت چپ‌گرد و راست‌گرد، موتور پرقدرت، گیربکس های دو حالته و... توانسته‌اند کیفیت خود را به تمامی دوست‌داران ابزارآلات برقی برند رونیکس ثابت کنند.

 

 

کیت دریل رونیکس

در سال‌های اخیر، استفاده از برخی ابزارآلات در میان کاربران خانگی افزایش پیدا کرده است. با توجه به کاربرد دریل رونیکس این وسیله به عضوی ثابت در جعبه ابزار کاربران خانگی تبدیل شده است. حال اگر این محصول، خود به صورت یک کیت کامل و جداگانه عرضه شود، می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

کیت دریل رونیکس که هر روزه مدل جدیدی به آنها اضافه می‌شود، مجموعه کاملی از ابزارهای پر کاربرد به همراه یک دریل و یک جعبه حمل BMC هستند. از جمله ابزارهای جانبی در این کیت ها می‌توان به انواع مته‌ها، دسته جانبی، پیچ گوشتی، متر، کاتر، انبر دست، چکش، آچار، بیت پیچگوشتی، مبدل مته و بیت منعطف و تاشو، میله تنظیم عمق و... اشاره کرد که همگی داخل یک کیف جعبه ابزار به صورت دسته‌بندی شده قرار گرفته‌اند. این کیت‌ها با قیمت مناسب و تعداد ابزارهای کافی خود، برای انجام کار در تعمیرات و خدمات مختاف بسیار مناسب هستند و کاربر برای خرید لوازم تکمیلی و پر کاربرد خود نیازی به جستجو و خرید بیشتر نخواهد داشت.

 

 

کلام نهایی درباره دسته‌بندی‌های ساختاری انواع دریل رونیکس

رونیکس جزو یکی از معروف‌ترین برندهای موجود در ایران است که با تولید محصولات باکیفیت توانسته است با اقبال فراوان مردم روبه‌رو شود و به سرعت سهم زیادی از بازار را در رقابت با سایر برندها به دست آورد. این برند در کنار ارائه محصولات باکیفیت، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است و داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش رسمی باعث شده تا انواع ابزارهای برقی و شارژی رونیکس مانند دریل، در سراسر ایران به فروش بالایی برسند. برای همین علت ما تصمیم گرفتیم تا لیستی از انواع دسته‌بندی‌ها را در این مقاله به شما ارائه دهیم و این گروه بندی مانند یک راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 

 

 

در صورت تمایل به خرید دریل رونیکس می‌توانید به دسته‌بندی‌های این ابزار توجه کرده و به فروشگاه ابزار مارکت به عنوان نمایندگی رسمی محصولات رونیکس مراجعه داشته باشید و با مشاهده و مقایسه ابزارهای این کمپانی، نسبت به خرید مستقیم و آنلاین از شرکت سازنده اقدام کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید