کیف ابزار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

کیف ابزار مناسب را چطور انتخاب کنیم؟

احتمالا شغل شما ایجاب می کند که ابزارآلات دستی و عمومی خود را برای انجام کار خارج از کارگاه یا سرویس و نصب جابجا کنید و به دنبال بهترین و مناسب ترین راه برای حمل ونقل ابزارهای خود می باشید و یا برای نگهداری ابزارهای مورد نیاز در منزل یا خودرو به دنبال یک راه حل کم حجم و انعطاف پذیر هستید که اولا ابزارهای شما را نگهداری و محافظت کند و از گم شدن یا زنگ زدن آنها جلوگیری کند و هر زمان که نیاز داشتید بتوانید در کمترین زمان آنها را در دسترس داشته باشید و دوما به وسایل دیگری که در کنار آن قرار دارد آسیب نرساند.
 
 

انواع کیف ابزار

کیف ابزار در انواع و تنوع بسیار گسترده ایی در بازار وجود دارد و تقریبا برای هر شغل و نوع کاری کیف ابزار مخصوص آن طراحی و تولید شده است. انتخاب یک مدل وابسته به نوع کار و ارتباط مستقیمی با کاربری و نیازمندی آن دارد. در ادامه برخی از انواع این کیف ابزارها را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

 

کیف ابزار ساده

معمولی‌ترین و ساده‌ترین نوع این محصولات، کیف ابزار ساده است. انواع کیف کوچک، بزرگ با توجه به تعداد جیب و محفظه، جنس تولیدی، تعداد ابزار قابل جای دادن و حجم ابزارهای مورد استفاده وجود دارند و البته باید توجه داشت که کیف ابزار باید کاملا متناسب با تعداد ابزارها، وزن و حجم آنها باشد. بزرگترین تفاوت در مدل‌های ساده کیف ابزار، سایز و تعداد محفظه آنهاست. از کیف‌های کوچک با طول زیر 20 سانتیمتر تا ابعاد و طول بزرگ حتی تا 40 و 50 سانتیمتر به عنوان کیف ابزار معمولی در باز وجود دارند. هرچه سایز بزرگتر می‌شود تعداد جیب بیشتر و نوع کاربری آن هم تغییر کرده و به سمت کارهای سنگین‌تر میل می‌کند. نکته مهم  دیگر در کیف‌های ساده، برخی مدل‌های کف دار است که در سایزهای بزرگ دیده می‌شود؛ در قسمت پایین و کف این کیف ابزارها یک کفی ضخیم با پلاستیک محکم و مرغوب قرار گرفته که به دلیل حمل ابزارهای سنگین، حمل و حد تحمل آن را بیشتر کرده و عمر مفید کیف را بالا می‌برد.

 

کیف ابزار کمری

استادکاران، تکنسین ها و حتی هنرمندانی که نیاز به حمل تعدادی ابزار و کار در ارتفاع دارند و برای انجام کار دائماَ مجبور به استفاده و تعویض ابزارهای خود هستند، نیازمند یک محصول اند که کار را برایشان راحت‌تر کند. بهترین گزینه شاید کیف ابزار کمری است که می‌توانند تعداد زیادی ابزار را خود متصل و نصب کنند و یا در داخل آن قرار دهند و در سریعترین حالت ممکن به آنها دسترسی داشته باشند. نوع کمری نسبت به سایز، تعداد ابزاری که داخل آن قرار می‌گیرد، نوع جنس و تعداد جیب آن متفاوت بوده و ممکن است از جنس‌های مختلف مثل برزنتی، چرمی، پارچه ای و ... ساخته شود. برخی مدل‌های کمری بر روی محفظه‌های خود درب دارند که یک مزیت محسوب می‌شود. اما بزرگترین مشکل کیف کمری زیاد سنگین شدن آن است که باعث خستگی و گرفتن انرژی کاربر خواهد شد؛ سعی کنید در استفاده از این مدل تنها ابزارهای مورد نیاز را با خود حمل کنید.

 


جلیقه ابزار

یکی دیگر از انواع وسایل ساماندهی ابزار هنگام کار جلیقه کار یا جلیقه ابزار است که جیب‌های آن نسبت به ابعاد محفظه کیف‌های کمری محدودتر بوده و ابزارهای با حجم و وزن‌های مختلف در آن قرار می‌گیرد. جلیقه ابزار به دلیل محفظه‌های تعبیه شده در سراسر خود و پخش وزن در طول بدن، سنگینی و لنگی کیف کمری را ندارد و این نکته مزیت بزرگی به حساب می‌آید. هنگام کار کاربر کمتر احساس خستگی میکند و می‌تواند مدت زمان بیشتری را با جلیقه ابزار به کار بپردازد. این مدل به خصوص برای کسانی که وقت زیادی را باید ار ارتفاع بگذرانند و نیاز به وسایل زیاد و سنگین ندارد (مثل برقکارها) ایده‌آل‌ترین گزینه است. جلیقه ابزار نیز در طرح‌ها و انواع متفاوتی وجود دارد و با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود؛ ضمن اینکه قسمت جلویی آن هم می‌تواند بصورت دکمه و هم بصورت زیپ بسته شود.

 

 


کوله پشتی ابزار

کوله پشتی ابزار نیز نوع دیگری از کیف ابزارها هستند که از بیرون ظاهری بسیار شبیه به یک کوله پشتی معمولی دارند اما برای استفاده به عنوان کیف ابزار طراحی شده اند. مهمترین موضوع در یک کوله پشتی ابزار توان حمل و نقل آن است. در واقع کسانی باید به سراغ کوله ابزار بروند که تعداد وسایل نسبتا زیاد با خود حمل می‌کنند و نمی‌توانند مدام کیف ابزار را در دست خود بگیرند. یک کوله پشتی ابزار با طراحی درست بندهای کمری، به خوبی در پشت و کمر کاربر جای گرفته و بدون خستگی زیاد، بسیار راحت تر از یک جعبه ابزار و کیف ابزار معمولی وسایل را حمل خواهد کرد.

یکی از برترین تولیدکنندگان ابزارهای صنعتی و البته انواع کیف و کوله ابزار برند معتبر میلواکی است که تعدادی از بهترین کوله ابزارهای موجود در بازار را تولید و عرضه می‌کند. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی ابزار مارکت کوله ابزار میلواکی را با ارسال رایگان به سراسر ایران و تخفیف ویژه به صورت آنلاین خریداری نموده و دریافت نمایید. 

 

 

کیف ابزار لپ تاپی یا مهندسی

یکی دیگر از انواع کیف ابزار که بنا بر کاربرد و مدل شکل آن نامگداری شده است، کیف ابزار مهندسی یا لپ تاپی است. این مدل نسبت به مدل‌های ساده و کوله، حجم کوچکتری دارد اما به دلیل ارگانایز و چیدمان درست ابزارها از ظاهر زیباتر و بهتری برخوردار است و برای تعداد محدودی ابزار کوچک و دستی طراحی شده است. لازم به ذکر است که کیف ابزار مهندسی و لپ تاپی صرفا کیف ابزار مخصوص مهندسی و کار با کامپیوتر نیست و می‌توان به هر کیف با این شکل و این نحوه چیدمان ابزار نام کیف ابزار مهندسی یا لپ تاپی را داد.

 

نوع محبوبی از کیف ابزار مهندسی، کیف ابزار برق یا الکترونیک است که به نسبت تعداد جیب یا فضای طراحی شده آن، می‌تواند برای استفاده در برقکاری بکار برده شود. این مدل استفاده زیادی در بین کارگران این قشر دارد و به دلیل دارا بودن تعداد زیادی جیب با ابعاد مشخص و از قبل طراحی شده و فضای قرار دادن قطعات الکترونیکی و برقی مناسب این گروه کاری است.

 

کیف ابزار ماشین

کیف ابزار خودرو یا به عنوان دیگر، نظم دهنده خودرو، نوعی دیگر از کیف ابزار است که مخصوص قرار دادن وسایل عمومی و شخصی تعمیر و نگهداری ماشین سواری طراحی شده است. سایز و ابعاد این کیف طبق طرح صندوق عقب یک اتومبیل طراحی و ساخته می‌شود و در داخل آن جایگاه‌هایی برای قرار دادن ابزارهای مخصوص خودرو، مثل آچار کارتر، آچار فیلتر، جک، آچار چرخ و ... تعبیه می‌شود. کیف ابزار ماشین یا نظم دهنده صندوق عقب در ابعاد بسیار متنوع کوچک تا بسیار بزرگ ساخته می‌شوند و برخی از آنها ممکن است حجم زیادی از صندوق را به خود اختصاص دهند.

 

 

کیف پشت صندلی خودرو

نوع کوچک دیگری از کیف که گاهی به عنوان کاربری کیف ابزار نیز استفاده می‌شود کیف پشت صندلی خودرو است. همانطور که احتمالا می‌دانید این نوع پشت سری یا کمری صندلی یک خودرو در داخل اتاقک جای گرفته با جای محدودی که دارد برخی وسایل در آن جا می‌شود. این نوع کیف همیشه مخصوص ابزار نیست اما گاهی برخی رانندگان به عنوان کیف ابزار دم دستی و برای اینکه به صندوق عقب مراجعه نکنند از آن استفاده می‌کنند.

 

 

نکات مهم برای خرید کیف ابزار

دقت کنید که هر کیف ابزاری مناسب هر نوع کاری نیست! این باور اشتباه متاسفانه برای برخی ابزارهای ساده وجود دارد که چون ساختمان و تولید پیچیده‌ای ندارند، پس انتخاب هر کدامشان چندان مهم نیست؛ و انتخاب اشتباه یک محصول بعد از خرید و استفاده از آن است که پشیمانی و خستگی به بار می‌آورد.

اگر کار و استفاده‌تان بیشتر در ارتفاع است، مسلما به یک کیف ابزار کمری یا جلیقه ابزار نیاز دارید. خرید یک جعبه ابزار یا کیف ابزار معمولی که توان همراهی در ارتفاع را ندارد مشکلات بزرگی را حین کار فراهم می‌آورد. از سقوط ابزارها و خطر افتادن و آسیب تا در دسترس نبودن و راحت نبودن کاربر حین کار در بلندی، از جمله اتفاقات ناگوار در نتیجه یک انتخاب اشتباه است!

کیف‌های ابزار نسبت به بار سنگینی که معمولا تحمل می‌کنند، همیشه جزو آن دسته از وسایل صنعتی به حساب می‌آیند که عمر چندان بالا و طولانی ندارند. قبل از شروع و اعزام به کار، همیشه از صحت و سلامت کیف ابزار خود اطمینان حاصل کنید. خصوصا برای کار در ارتفاع اگر عمر مفید کیف کمری و جلیقه کار شما گذشته باشد، احتمال پارگی و سقوط وسایل وجود دارد!... همیشه درزها، جیب ها، سوراخ نبودن محفظه ها و درست قرار گرفتن ابزارها در کیف را قبل از کار چک و بررسی کنید.

غیر از خود کیف، بندهای اتصال جزو مهمترین بخش‌های یک کیف ابزار هستند. چه در مدل‌های ساده با بند رودوشی، چه در مدل کیف کمری که به بدن متصل می‌شود، این بندها نقشی حیاتی دارند. در برخی مدل‌ها امکان تعویض بند وجود دارد و می‌توان بند مستهلک شده و یا گیره آن را تعویض کرد. اگر اینطور نبود، هیچگاه خراب بودن بند یک کیف ابزار برای کار در بلندی و ارتفاع را نادیده نگیرید!

 

 

هنگام خرید یک کیف ابزار به تعداد وسایل و گستردگی کاربری خود در حال و آینده توجه کنید. هرگز کیف را بیش از اندازه پر نکنید و این باور غلط را نداشته باشید که «چون این وسایل در آن همچنان جا می‌شود و درب کیف بسته می‌شود پس مشکلی نیست!»... همیشه وسایل مشخص و مورد نیاز خود را به تعداد منطقی در یک کیف حمل کنید و اگر سایز آن کیف کوچک بود، به سراغ سایزی بزرگتر و یا یک کیف ابزار زاپاس بروید.

در بسیاری از کیف ابزارها، مکان‌ها و محفظه مشخص برای برخی ابزارها در نظر گرفته شده است. در این جیب‌های مشخص، ابزاری غیر از آن وسیله مخصوص قرار ندهید چون باعث آسیب به آن محفظه خواهد شد و کارایی آن را مخدوش خواهد کرد.

اگر وسایل مصرفی مثل میخ، پیچ، مهره و ... همراه خود دارید و محفظه معلوم آن در کیف ابزار توسط سازنده مشخص نشده، خودتان یک جیب یا قوطی درب دار محکم را برای این موارد در نطر بگیرید. جای آن در کیف ثابت و درب آن به طور کامل تا زمان احتیاج بسته بماند تا از ریختن آن در مواقع ناخواسته جلوگیری شود.

نکته آخر اینکه هنگام انتخاب و خرید یک کیف ابزار به قیمت، سایز خود کیف، سایز بدن کاربر در کیف‌های کمری و جلیقه، سایز محفظه‌ها و جیب‌ها، جنس، مرغوبیت و همینطور راحتی و در دسترس بودن داخل آن حین کار دقت کنید.

کیف ابزار با ابزار

در نهایت اینکه کیف ابزار گزینه بسیار مناسبی برای قرار دادن انواع آچار و ابزار است و به نسبت فضای و نوع استفاده آن، انواع کیف ابزار در بازار وجود دارند. اما سازندگان پا را فراتر نهاده و در مواردی بهتر، این محصولات را با وسایل کامل به خریداران عرضه می‌کنند. کاربران با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانند از بین این گزینه‌ها انتخاب کنند و همزمان مجموعه‌ای از ابزارهای مناسب را در داخل آن در اختیار داشته باشند.

 

کیف ابزار کامل رونیکس همراه با ابزار و وسایل

به طور مثال شرکت رونیکس و توسن از برندهایی هستند که کیف ابزارهای کامل با تمام وسایل مورد نیاز را ارائه می‌دهند. سایت ابزار مارکت فروشگاه آنلاین تخصصی ابزار آلات، مجموعه‌ی گسترده‌ای از انواع کیف ابزار و جعبه ابزار را ارائه می‌کند و شما می‌توانید برای ملاحظه انواع این محصولات به ابزارمارکت مراجعه نمایید و بهترین کیف ابزارهای موجود در بازار را مشاهده و با بهترین قیمت خریداری نمایید.

 

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید