راهنمای خرید پمپ باد خودرو و مهمترین ویژگی ها جهت خرید پمپ باد فندکی

راهنمای خرید پمپ باد خودرو

مطمنا برای هر مالک خوردو یا راننده ایی اتفاق افتاده یا ممکن است اتفاق بیوفتد که تایر خودروی او پنچر شود و این پنچری در بهترین حالت با تعویض تایر با زاپاس رفع می گردد که البته همین تعویض لاستیک مستلزم کار و صرف زمان زیادی است و به غیر از زحمت زیادی که بابت درآوردن جک از صندوق، بیرون آوردن زاپاس از زیر ماشین، زدن جک و بالابردن ماشین، باز کردن تایر پنچر و تعویض با تایر سالم و پرباد است همین کارها زمان زیادی را نیز صرف می کند و البته دست و لباس خود را نیز آلوده و سیاه می کنید. حال تصور کنید اگر یک پمپ باد فندکی در خودرو خود داشته باشید میتوانید براحتی در چند دقیقه لاستیک ماشین خود را باد کرده و تا رسیدن به آپاراتی یا تعویض روغنی براحتی مسیر را طی کنید.
حال تمام این کارها و مشکلات تعویض لاستیک و تایر را در نظر بگیرید که شبی در جاده ایی خارج از شهر همراه با خانواده در فصل سرما زیر بارون یا برف بخواهید لاستیک پنچر را تعویض کنید! در این شرایط راه بهتر و ایمن تری نیز وجود دارد که آن استفاده از پمپ باد فندکی است تا براحتی با اتصال سوکت فندکی یا فیش سر باتری در عرض چند دقیقه لاستیک ماشین خود را باد کرده و تا اولین تعمیرگاه و پنچرگیری حرکت نمایید تا بتوانید چرخ ماشین خود را پنچرگیری کرده و تعویض نمایید.

 

پمپ باد فندکی چیست؟

یکی از انواع کمپرسور هوا یا پمپ باد ها، پمپ باد خودرو یا کمپرسور باد ماشین است که دقیقا کار پمپ باد را انجام می دهد با این تفاوت که میتواند با برق 12 ولت خودرو راه اندازی شود و البته حجم و اندازه بسیار کوچک تری نیز نسبت به کمپرسور هوا های معمولی دارند و برای باد کردن لاستیک خودرو، باد کردن توپ و وسایل بازی بادی کودکان و استخر های بادی و وسایل بادی دیگر بکار برده می شود در حالی که کمپرسور هوا یا پمپ باد های معمولی برای استفاده های صنعتی تر بکار برده می شود و برای راه اندازی ابزارهایی مانند فرز مینیاتوری بادی ، بکس بادی ، میخکوب بادی ، منگنه کوب بادی یا پیستوله بادی و مخزن رنگ بادی بکار برده می شود.

 

انواع کمپرسور هوا ماشین

پمپ باد انواع مختلفی دارد که در زیر به آنان اشاره کرده و توضیحاتی نیز در این خصوص ارائه می گردد.

پمپ باد فندکی

یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدار ترین انواع پمپ باد ماشین، پمپ باد فندکی است که به وسیله یک فیش به جای فندک داخل خودرو متصل میشود و با برق 12 ولت ماشین راه اندازی میشود و با یک سیم رابط یا شلنگ رابط میتوان تایر یا لاستیک ماشین را باد کرد.
از مهمترین مزایای پمپ باد های فندکی که به سوکت فندک خودرو متصل میشوند راحتی استفاده از آنها است که بدون هیچ مشکلی و به آسانی فیش کمپرسور باد را متصل و کمپرسور راه اندازی میشود و بدون هیچ آلودگی، روغنی یا سیاه شدن دست میتوان لاستیک و تایر خودرو را باد کرده و به حرکت ادامه داد.
از معایب مهم این کمپرسور ها این است که با وجود سادگی در استفاده از فیش فندک ماشین اگر مشکل یا اتصالی در فیش فندکی باشد ممکن است این مشکل روی پمپ باد فندکی تاثیر منفی گذاشته و حتی ممکن است به قطعات الکتریکی یا حتی موتور پمپ باد صدمه زده و یا از پمپ باد فندکی را از کار انداخته و بسوزاند. عکس این مورد نیز ممکن است اتفاق بی افتد و مقدار جریانی که پمپ باد از فیش فندکی و پس از آن سیم کشی ماشین میکشد ممکن است به سیم کشی آسیب رسانده یا فیوز ها را قطع کند و یا فیش فندکی را خراب کند.
لازم به ذکر است این موارد فقط در صورت وجود مشکل در کمپرسور هوا فندکی یا فیش فندک خودرو است و یا استفاده از پمپ باد فندکی های غیر استاندارد و متفرقه که میزان آمپر زیادی از فندک میکشد یا قطعات الکترونیکی استانداردی در آنها استفاده نشده.

 


مینی کمپرسور هوا چیست؟

یکی دیگر از انواع کمپرسور باد خودرو ها مینی کمپرسور باد است که به لحاظ ظاهری کاملا شبیه به کمپرسور فندکی ماشین است و فقط برای استفاده از انها باید از برق 220 ولت یا برق شهری استفاده کنید و برای راه اندازی آنها نمی توان از برق خودرو یا ماشین استفاده کرد و حتما باید به برق شهری متصل شوند که به این نوع کمپرسور باد، مینی کمپرسور باد یا پمپ باد برقی ماشین گفته میشود.
از مهمترین مزایای این نوع کمپرسور ها قدرت مناسب آنها است و تقریبا میتوان مطمئن بود که کمپرسور باد برقی ماشین حتما قدرت لازم برای باد کردن ماشین بدون بردن روی جک را دارد
این کمپرسور ها میتوانند تک سیلندر یا دو سیلندر باشد که البته تمام مدلهای پمپ باد خودرو این امکان را دارند
از مهمترین معایب این پمپ هوا خودرو نیاز به برق شهری است که این به این معنی است که شما در مواردی که دسترسی به برق 220 ولت شهری ندارید نمی توانید از این پمپ باد ها استفاده نمایید. و باز همین مورد باعث کم مصرف شدن آن و کم طرفدار بودن آن است ولی در فضاهایی که دسترسی به برق شهری وجود دارد این مورد نمی تواند ضعف این دستگاه باشد

 

 

پمپ باد ماشین با انبر سر باتری

یکی از بهترین پمپ باد های خودرو پمپ باد هایی هستند که با فیش یا انبر سر باتری کار میکنند که برای راه اندازی پمپ باد ماشین با نیروی برق باتری کار میکند و این پمپ باد ها نیز به پمپ باد فندکی نیز معروف است که البته لازم به ذکر است به تمام کمپرسور های باد خودرو اصطلاحا پمپ باد فندکی میگویند.
از بهترین مزایای این نوع کمپرسور های ماشین ایمن بودن سیم کشی ماشین است و اگر هم احتمالا مشکلی در اتصالات پمپ باد یا فیش فندکی باشد دیگر آسیبی به سیم کشی برق ماشین نمیرسد و البته کاربری آن بعد از کمپرسور های فندکی یکی از راحت ترین انواع پمپ باد های فندکی است که براحتی با باز کردن درب موتور میتوان انبرهای سر باتری را متصل کرد و پمپ باد را راه اندازی کرد
ولی این مورد میتواند یکی از معایت این نوع کمپرسور ها نیز باشد که در برخی از خودروهای مدرن دسترسی به باطری خودرو سخت و دشوار بوده و یا اگر هم باطری خودرو در دسترس باشد ممکن است تا حد کمی دست و لباس کاربر سیاه یا روغنی شود ولی به غیر از این مورد این نوع کمپرسورها از بهترین انواع پمپ باد های ماشین و خودرو است و بسیار پرکاربرد

 

 

پمپ باد برقی و فندکی

از بهترین کمپرسور باد فندکی ها موجود در بازار پمپ باد فندکی هایی است که هم قابلیت اتصال به سر باطری را دارند هم قابلیت اتصال به فیش فندکی ماشین و هم قابلیت اتصال به برق شهری و این امکان را به کاربر میدهند که در مواقع لازم پمپ باد را به فیش فندکی یا سر باتری ماشین یا برق شهری متصل نماید و از بهترین مدل های پمپ باد های فندکی است.
تنها عیب این نوع پمپ باد های فندکی کمی وزن بیشتر آنها است که البته نمیتوان این را به عنوان ایراد در نظر گرفت و این افزایش وزن که در حد چند صد گرم است به دلیل وجود یک آداپتور تبدیل برق 220 ولت شهری به برق 12 ولت است که در حد یک آداپتور 12 ولت معمولی اضافه وزن نسبت به پمپ باد های فندکی معمولی دارد
این کمپرسورهای فندکی قابلیت های بسیاری در استفاده های مختلف دارند و بهترین انتخاب برای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور باد فندکی ماشین هستند که در مدلهای مختلفی در بازار موجود هستند و معمولا از امکانات بسیاری مانند استفاده به عنوان دمنده یا بلوور، استفاده به عنوان مکنده یا جاروبرقی ، استفاده به عنوان پمپ باد ماشین و در مدلهای مختلفی دارای چراغ سیار ، استفاده به عنوان شارژی موبایل و لپتاپ و امکاناتی از این قبیل که یک وسیله و ابزار بسیار بسیار کاربردی و مفید در خودور میباشد.

 

پمپ باد ماشین شارژی و استارتر باتری خودرو

یکی دیگر از ابزارهای بسیار جالب و کاربردی پمپ باد های ماشین شارژی هستند که به عنوان استارتر باتری نیز میتوان از آنها استفاده کرد.
معمولا در زمستان صحنه باطری به باطری کردن دو خودرو را مشاهده کرده اید که از طریق یک کابل از نیروی باتری یک ماشین که شارژی کامل دارد و در حال شارژ هم هست برای شارژ کردن خودرو ایی که باتری آن دشارژ یا تخلیه شارژ شده است.

 


برای شارژ کردن باطری خودرو یک راه ساده تر هم هست که آن استفاده از یک شارژر یا استارتر باتری خودرو است که براحتی میتوان آن را به باتری خودرو متصل کرد و بوسیله آن میتوان باطری را شارژ کرد و دیگر نیازی نیست تا یک ماشین دیگر روبری یاتری تخلیه شده توقف کند و با کابل این کار انجام شود.
البته این تنها یکی از امکانات این ابزار کاربردی است و میتوان از آن برای باد کردن لاستیک و خودرو ماشین هم استفاده کرد و حتی بدون نیاز به برق یا باتری ماشین میتوان تایر خودرو را باد کرد. البته برای شارژ کردن ان میتوان از فیش فندکی ماشین یا سر باتری استفاده نمود یا میتوان آن را بوسیله آداپتور به برق شهری 220 ولت وصل کرد و آن را شارژ نمود.
پمپ باد فندکی شارژی از جدید ترین انواع پمپ باد فندکی است که در بازار وجود دارد و از مزایای زیادی نیز نسبت به مدلهای دیگر برخوردار است و میتوان برای استفاده در خودرو از ان استفاده کرد.

 

مهمترین ویژگی ها جهت انتخاب پمپ باد فندکی

مهم ترین نکات انتخاب پمپ باد مناسب کار شما بدین ترتیب می باشد:

پمپ باد فندکی دارای دمنده و مکنده

تعدادی از مدل های پمپ باد ها وجود دارند که امکان استفاده برای باد گرفتن با فشار بالا مانند بلوور و دمنده را دارند که برای گرد گیری یا استفاده هایی که میتوان از بلوور کرد را می توان با این نوع پمپ باد فندکی ها نیز انجام داد و البته این امکان وجود دارد که بتوان به خروجی باد آن یک شلنگ خرطومی نیز متصل کرد و در نقاط غیر قابل دسترس از آن استفاده کرد. به عنوان مثال از بلوور یا دمنده این کمپرسور فندکی ها میتوان برای باد گرفتن داخل کیس کامپیوتر یا دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد و گرد خاک داخل دستگاه ها را با آن از بین برد.

دستگاه هایی که مجهز به دمنده هستند قابلیت مکنده نیز را دارند که میتوان از آن به عنوان جاروبرقی نیز استفاده کرد و برای تمیز کردن یا جارو کشیدن داخل خودرو یا حتی منزل از آن کمک گرفت. این کمپرسور های فندکی معمولا دارای یک شلنگ خورطومی نیز هستند که میتوان بوسیله آن زیر صندلی خودرو یا صندوق عقب یا فضاهایی که قابل دسترس نیست را جارو کشید و از گرد و خاک پاک کرد.

 


کمپرسور فندکی دارای نور افکن یا چراغ قوه

یکی دیگر از امکاناتی که روی پمپ باد فندکی ها میتوان یافت چراق قوه یا نور افکن است که در موقع ضروری بسیار کارآمد و مفید است و برای استفاده در هنگام شب و تاریکی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

توان، میزان فشار و دبی خروجی پمپ باد فندکی

یکی دیگر از مهمترین عوامل در انتخاب و خرید پمپ باد فندکی میزان فشار هوای خروجی پمپ باد است که توان باد کردن لاستیک خودرو را دارد یا خیر؟
برخی از کمپرسور های فندکی وجود دارند که هرچند تمام مشخصاتی را که در مورد آنها گفته شد را دارند ولی توان لازم برای باد کردن لاستیک ماشینی را که روی جک نیست را ندارند به این معنی که چون توان این پمپ فندکی ها کم است برای باد کردن کامل لاستیک ماشین لازم است تا فشار وزن ماشین را از روی چرخ ها برداشت و ماشین را روی جک بالا برد و بعد لاستیک را باد کرد که این میتواند از معایب برخی کمپرسورهای باد فندکی باشد ولی پمپ باد های فندکی هم هستند که از توان لازم و مورد نیاز برخوردار هستند و نیازی نیست تا خودرو روی جک باشد و بدون هیچ مشکلی لاستیک ماشین را در زمانی که حتی وزن ماشین روی چرخ ها هم هست میتواند باد کند و به فشار باد لازم برساند.
با این وجود به دلیل تفاوت وزن خودرو های مختلف مانند خودرو های هاچ بک ، خودرو های سواری 4 درب (سدان) خودرو های شاسی بلند یا SUV ها ، خودرو های باری مانند وانت ها و پیکاپ ها و خودرو های سنگین مانند اتوبوس یا کامیون ها باید کمپرسور باد مناسب را برای این وزن ها انتخاب نمود. به عنوان مثال کمپرسور باد فندکی که میتواند براحتی تایر یک خودرو سدان را بدون جک باد کند احتمالا برای باد کردن لاستیک یک خودرو شاسی بلند ممکن است دچار مشکل شود.

 


به طور معمول کمپرسور هایی که دارای دو سیلندر هستند از توان و قدرت بیشتری برای ایجاد باد یا هوای فشرده برخوردارند و بهتر است برای خودرو های سنگین تر از کمپرسور های فندکی دو سیلندر و قوی تر استفاده نمود.

 

 

قیمت پمپ باد فندکی

از مهمترین عوامل انتخاب یک کمپرسور باد فندکی قیمت پمپ باد فندکی است که با توجه به کیفیت ساخت آن که بیشتر مربوط به کشور سازنده یا کارخانه و شرکتی است که پمپ باد در آن تولید شده است متفاوت است و بعد از آن مدل و امکاناتی است که یک کمپرسور باد فندکی به آنها مجهز است که در بالا به تمام این امکانات و مشخصات اشاره شد و توضیح داده شد.

 

 

ابزار مارکت فروشگاه اینترنتی فروش ابزار و تجهیزات صنعتی است که بازه گسترده ایی از انواع کمپرسور باد فندکی و پمپ باد فندکی و انواع مینی کمپرسور باد را با بهترین برندهای بازار کنار هم گرد آوری کرده تا انتخاب پمپ باد فندکی بنا به نیاز و بودجه شما کاری بسیار راحت و آسان باشد تا با پرداخت و خرید آنلاین بتوانید ابزار مورد نیاز خود را خریداری نموده و با ارسال رایگان در سراسر ایران درب منزل و محل کار تحویل بگیرید.

 

 

ویدئو

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید