معرفی پرفروش ترین و بهترین مارک جک سوسماری

بدون شک برای پیدا کردن بهترین مارک جک سوسماری در ایران فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار خواهد گرفت. برای دانستن این فاکتورها ابتدا باید با انواع این گروه ابزار آشنا شد. جک سوسماری که به انگلیسی Trolley Jack یا Floor Jack هم نام دارد، به یک نوع از جک بالابر و جک گاراژی گفته می‌شود که مثل جک روغنی مکانیزم کار آن با روغن و بصورت هیدرولیک انجام می‌گیرد. جک های سوسماری نسبت به جک روغنی ابعاد، یعنی طول و عرض و پهنای بزرگتری دارند و به دلیل ساختار و شکل‌شان که کمی شبیه به سوسمار هستند و در زیر بدنه ماشین قرار می‌گیرد به این نام معروف شده‌اند. 2 پارامتر مهم برای انتخاب عالی ترین جک سوسماری در بازار به توان تحمل وزن یا همان ظرفیت جک و همینطور مقدار جابجایی خرک یا بازه حداقل و حداکثر باز شوندگی و بالا بردن بازو بستگی دارد.

 

 

این بالابرها 3 نوع شناخته شده دارند که به نام جک سوسماری کورسی، جک سوسماری پایه بلند و جک سوسماری بادی معروف بوده و در ظرفیت های 1.5 تن به بالاتر تولید می‌شوند. مدل پایه بلند بیشترین مصرف و کاربرد را در تعمیرگاه ها، مکانیکی ها و خطوط تولید و تعمیرات خودروی سواری داشته و معمولا با ظرفیت بین 2 تن تا 7 تن تولید می‌شود. نوع جک سوسماری کورسی با ارتفاع بدنه کمتر از جک سوسماری پایه بلند، به دلیل طراحی خاص خود برای ماشین اسپرت و جای گرفتن در زیر ماشین های به اصطلاح اتاقک خوابیده که فاصله شاسی آنها تا سطح زمین بسیار کم است استفاده می‌شود. جک سوسماری بادی نیز با ترکیب مکانیزم داخلی روغن و هوا در ظرفیت‌های بسیار بالاتر برای بلند کردن اجسام و ماشین های سنگین و فوق سنگین مثل کامیون، اتوبوس‌ها و... کاربرد داشته و اغلب توان تحمل از 15 تن به بالاتر دارند. جک سوسماری 2 تفاوت عمده نسبت به جک روغنی دارد: یک اینکه تحمل وزن در آنها معمولا بیشتر است؛ دوم اینکه به دلیل ساختار بدنه، امکان بلند کردن یک خودرو را بطور کامل دارند؛ در حالیکه جک روغنی معمولی تنها یک سمت ماشین را می‌تواند بلند کند. ضمن اینکه جک سوسماری در بسیاری مدل‌ها می‌تواند تا حتی ارتفاع 1 متر نیز کل بدنه یک جسم و خودرو را بلند کند و برای انتقال ماشین به روی چال و یا از روی چال مکانیکی بسیار مفید و کاربردی است.

 

 

بهترین جک های سوسماری بازار

حال که می‌دانیم جک سوسماری چه کاربردی دارد و به چه مدلی از این خانواده‌ی بزرگ گفته می‌شود، بهتر است به چند مورد از پرفروش ترین جک سوسماری در صنعت که گاهی به آنها جک سرویس Service Jack هم گفته می‌شود اشاره کنیم. از آنجا که تنوع تولیدی و کیفیت ساخت + توانایی تحمل وزن در این محصولات معیار اصلی است، تجربیات کاربران و استاد کاران مکانیکی و تعمیرات خودرو باعث شده تا مدل های زیر به نوعی جزو بهترین مارک جک سوسماری در کشور تبدیل گردد. در این مطلب و لیست زیر سعی می‌کنیم به توضیحات مختصری در هر مدل بپردازیم.

 

1 - جک سوسماری اکتیو 2 تن مدل AC-3102B

شرکت Active از جمله برندهایی است که در چند دسته برخی کالای خوش فروش و مرغوب داشته و تعدادی از جک‌های این کمپانی نیز به دلیل راندمان مناسب و رضایت خاطر مشتریان در میان محصولات خوب بازار قرار گرفته است. جک سوسماری مدل 3102B کمپانی اکتیو از نوع پایه بلند بوده و ظرفیت تحمل 2 تن دارد. این مدل از ترکیب دو رنگ آشنای مارک اکتیو یعنی مشکی و آبی بهره برده و با طراحی ارگونومیک، استفاده بسیار آسان و راحتی ارائه می‌دهد. حداقل ارتفاع جسم و خودرو روی این خرک جک در حالت بسته برابر 13 سانتی متر و بیشترین ارتفاع آن در حالت باز شده کامل به ارتفاع 35 سانتی متری خواهد رسید. از آنجا که این مقدار تحمل وزن و میزان بالا بردن فک آن برای بسیاری از کاربران عمومی و خانگی کافی بوده، به دلیل کیفیت ساخت و قیمت مناسب، جک سوسماری اکتیو مدل AC3102B به یکی از محصولات موفق بازار تبدیل گردیده است.

مزایا:

- بدنه فلزی مستحکم و با روکش رنگ پودری کوره ای از نوع الکترواستاتیکی

- سایش کم قطعات داخلی در استفاده بلند مدت و در نتیجه داشتن عمر مفید طولانی

- پیستون داخلی پولیش شده با آبکاری کروم

- چرخ های پهن با قابلیت دورانی در چرخ عقب

- مجهز به دسته حمل و کشش جک جهت کشیدن و بردن راحت آن به زیر خودرو

 

معایب:

- دسته کوتاه با توجه به ظرفیت تحمل جک

- نیاز به چک دوره ای برای آب بندی و روغن ریزی احتمالی

 

 

2 - جک سوسماری اکتیو 3 تن مدل AC-3103

مورد دوم از گروه جک های Active که در کنار فرزند قبلی تیم پر فروش جک سوسماری اکتیو را تشکیل می‌دهد، نوع 3 تن با نام 3103 است. سری جک سوسماری Active 3103 در چند مدل پایه بلند و کورسی ساخته شده که نوع کورسی آن با کد AC-3103P و مدل AC-3103PX شناخته می‌شود. اما جک سوسماری اکتیو مدل AC3103 از نوع پایه بلند بوده و با ظرفیت 3000 کیلوگرم می‌تواند هر کاربری را برای بلند کردن ماشین‌های شخصی و سواری بی‌نیاز کند. توانایی بلند کردن بین ارتفاع 140 میلی متر تا 520 میلی متر بسیار مناسب بوده و ساخت طبق استانداردهای روز اروپا و همینطور داشتن بدنه مستحکم و با کیفیت باعث شده تا فروش این جک سوسماری نیز با استقبال متقاضیان مواجه شود.

مزایا:

- کیفیت عالی کار و تحمل وزن بالا بدون نقص

- استفاده آسان به لطف دسته چرخان 360 درجه دو تکه

- بدنه با رنگ کوره ای ضد زنگ و ضد خوردگی

- ماکزیمم ارتفاع بلند کردن بیشتر از نیم متر جهت کار آسان

 

معایب:

- وزن زیاد نسبت به محصولات مشابه

- عملکرد متوسط پیچ خلاص کن و نیاز به احتیاط هنگام پایین آوردن خودرو

 

 

3 - جک سوسماری نووا 2 تن مدل NTF-2202

یکی دیگر از جک های با ظرفیت تحمل 2000 کیلوگرمی که خریداران زیادی در بازار دارد، جک سوسماری Nova 2202 است. مکانیزم کار آن از نوع پایه بلند بوده و از جمله محصولات چینی درجه یک و مرغوب در میان جک‌های بازار به حساب می‌آید. نووا این کالا را با بدنه دو رنگ مشکی و آبی ارائه کرده و مهمترین ویژگی آن داشتن ایمنی بالا در صورت تکان خوردن‌های احتمالی ماشین حین استفاده است. ماکزیمم ارتفاع 34 سانتی متر و مینیمم ارتفاع 14 سانتی متر بازه ای استاندارد و پرکاربرد در جک سوسماری بوده که در این مدل نیز وجود دارد. به دلیل طراحی حرفه ای و جمع و جور و البته کیفیت ساخت، مدل 2202 برای مصرف خانگی بسیار مطلوب است.

مزایا:

- خوش ساخت با بهترین مواد اولیه و درجه یک و عمر مفید بالا

- کارکرد و مکانیزم امن در هنگام تکان خوردن ناخواسته خودرو

- دسته قابل جداسازی و قیمت مناسب با توجه به راندمان کاری

- قابل استفاده برای خودروهای سواری سنگین تا دو تن

 

معایب:

- نداشتن ترمز در چرخ های عقب

- نیاز به چکینگ روغن ریزی بصورت دوره ای

 

 

4 - جک سوسماری کنزاکس 2 تن مدل KFJ-202

شرکت Kenzax نیز در داشتن یک جک سوسماری پر فروش بی بهره نیست. مدل 202 این تولید کننده، یک جک پایه بلند با ظرفیت 2000 کیلوگرم است که با طرحی آشنا و رنگ زرد معروف کنزاکس ساخته شده است. هر چند که این محصول بنا به نظر و تجربه کاربران، از کیفیت نه چندان بالا در مواد اولیه استفاده شده در بدنه و اتصالات رنج می‌برد. اما عملکرد عمومی مناسبی دارد و با بیشترین ارتفاع فک در حالت باز شده برابر 335 میلی متر و در ارتفاع کم برابر 135 میلی متر به خوبی نیازهای هر کاربر را مرتفع می‌کند.

مزایا:

- دارای دسته حمل و کشش جک بر روی بدنه

- چرخ های پهن و مستحکم برای جابجایی راحت

- استفاده آسان و راحت با باز و بست سریع

- به همراه کیف حمل ضد ضربه و اورینگ های یدکی

 

معایب:

- کیفیت ساخت متوسط و سوال بر انگیز بدنه و اتصالات

- وزن زیادتر نسبت به محصولات با ظرفیت مشابه

 

 

5 - جک سوسماری رونیکس 2 تن مدل RH-4911

سازنده و مارک آشنای دیگری که سهمی در بهترین مدل های جک سوسماری ایران دارد کمپانی Ronix نام می‌گیرد. این شرکت مدل 4911 را معرفی کرده که توان و ظرفیت 2 تنی دارد و بصورت پایه بلند ساخته شده و در کنارشان امکان جابجایی و بالا بردن اجسام و خودرو از 14 سانتی متر تا 34 سانتی متر مهمترین مشخصات فنی مدل RH4911 هستند. بدنه تمام فلزی و فولادی با رنگ قرمز کوره ای و پودری که از درون و بیرون جوشکاری شده، میزان عایق بودن جک را بالا می‌برد. در کنار این موارد، امکان چرخیدن 360 درجه چرخ ها و دسته بلند و همینطور فناوری بالابرنده پیشرفته از موارد قابل توجه و نکات مثبت دیگر جک سوسماری رونیکس 2 تن است.

مزایا:

- دسته بلند چرخان و روکش شده پلیمری برای استفاده راحت تر

- دارای شیر اطمینان هیدرولیک و سیستم محافظت در برابر فشار زیاد

- بدنه ضد خش با رنگ کوره ای الکترواستاتیکی مرغوب و با کیفیت

- چرخ های بزرگ با امکان حرکت دورانی چرخ سوم

 

معایب:

- ارائه بدون کیف نگهداری و حمل

- قیمت بالاتر نسبت به محصولات با قدرت مشابه

 

 

6 – جک سوسماری رونیکس 3 تن مدل RH-4912

فرزند بزرگتر خانواده Trolley Jack یا جک سوسماری های رونیکس، یعنی مدل 4912 که با ظرفیت 3 تن عرضه می‌شود دیگر محصول پر فروش این شرکت در بین این گروه محصولات صنعتی و جک تعمیرگاهی است. ظرفیت بلند کردن تا مینیمم ارتفاع 130 میلی متر و ماکزیمم ارتفاع 465 میلی متر در کنار یک دسته فوق بلند دو تکه 54 سانتی متری از نکات قابل توجه در این مدل جک سوسماری رونیکس 3 تن است. این دسته بلند امکان استفاده راحت و انتقال جک تا زیر و وسط بدنه ماشین را به راحتی فراهم می‌کند. ضمن اینکه تمام نقاط قوت محصول قبلی یعنی سیستم محافظت در برابر فشار و تکنولوژی پیشرفته انتقال داخلی روغن در این مدل هم وجود دارد.

مزایا:

- ظرفیت بالا و بازه عالی و کاربردی جابجایی ارتفاع خودرو

- دسترسی آسان به زیر بدنه جسم و ماشین با کمک دسته بلند

- بدنه فولادی با لایه رنگ کوره ای و ضد خش و ضد خوردگی

- هواگیری راحت و آسان به کمک شیر اطمینان

- چرخ های گردان 360 درجه برای دسترسی آسان به سایر نقاط

 

معایب:

- وزن سنگین جهت حمل و جابجایی

- فروش بصورت بدون کیف حمل

 

 

7 - جک سوسماری رابین 2 تن مدل JG-2

مثل تمام دسته های ابزارآلات، در بین جک سوسماری گاراژی هم برخی مدل های محبوب وجود دارد که شاید مارک و برند سازنده آن از تنوع محصولات بسیاری در بازار برخوردار نیست اما چند محصول معدودش از رضایت و استقبال زیادی بهره مند شده است. جک سوسماری 2 تن رابین بدون شک یکی از همین موارد است و این مدل توانسته با پیشنهادات خرید و انتخاب زیادی از سمت فروشندگان و خریداران روبرو شود. اگر چه این کالا با امکانات و لوازم جانبی عالی و کاملی ارائه نمی‌شود اما کیفیت ساخت و راندمان کاری بالای خود جک باعث شده تا مشتریان از کیفیت ارائه شده راضی باشند. این جک سوسماری می‌تواند خودرو را بین فاصله 125 میلی متر تا 320 میلی متر بالا ببرد.

مزایا:

- کیفیت ساخت خوب و کارکرد مطمئن مناسب مصارف خانگی

- امکان بلند کردن تمام ماشین های عمومی سواری پر مصرف مثل پراید، پژو و...

- استفاده آسان و استحکام و ثبات بالا در زیر شاسی خودرو

- چرخ های بزرگ روکش دار و روان

 

معایب:

- عملکرد متوسط پیچ خلاص هنگام نزدیک شدن ماشین به زمین

- جعبه حمل کیفیت پایین و ضعیف

 

 

8 - جک سوسماری 3 تن تبریز اصل

مورد بعدی یکی از جک های سوسماری صنعتی سایز کوتاه ساخت ایران است که به نام جک سوسماری اصل تبریز در بازار معروف شده و با ظرفیت 3000 کیلوگرم ساخته می‌شود. بدنه ای فولادی با روکش رنگ قرمز پودری کوره ای در کنار اتصالات پین و پرچی (غیر جوشکاری) خبر از یک مدل با ساختمان با کیفیت می‌دهد. پمپ قابل جداسازی و دسته بلند با ظرفیت بالا و بردن خودرو تا 45 سانتی متر نیز نشان از این دارد که هر اتومبیل سواری و باری سبک را می‌تواند در خانه و کارگاه، آپاراتی، تعمیرگاه و مکانیکی ها بلند کند. در واقع کاربری اصلی این جک به دلیل شکل و ساختار بدنه، کیفیت ساخت و البته ظرفیت تحمل بار در زیر گروه جک سوسماری صنعتی و کارگاهی و مخصوص استفاده در تعویض روغنی و تعمیر جلوبندی ماشین ها جای می‌گیرد.

مزایا:

- کیفیت ساخت بالا با بدنه پرچ شده درجه یک

- مجهز به شیر اطمینان جهت جلوگیری از خالی کردن ناگهانی جک

- دارای پدال تنظیم دلخواه ارتفاع با دقت مناسب

- بدون لرزش و با ثبات و استحکام حین کار

- دسته بلند با بدنه و چرخ های فلزی از بهترین مواد اولیه

 

معایب:

- کیفیت متوسط خرک و نیاز به دقت در انتخاب محل قرارگیری

- وزن زیاد و سختی در حمل و برداشتن از زمین

 

 

9 - جک سوسماری هیوندای 2 تن مدل HL-2035-TJ

آخرین مورد پیشنهادی در معرفی بهترین جک سوسماری در بازار کشور در این لیست، محصولی از برند Hyundai کره جنوبی و ساخت کشور چین است. جک سوسماری پایه بلند 2000 کیلویی با بازه تنظیم ارتفاع بین 13 سانتی متر تا 35 سانتی متر که در همان نگاه اول خود را به عنوان یک جک با کیفیت نشان می‌دهد. بدنه فولادی آبی رنگ با لایه پودری و کوره ای الکترواستاتیکی در کنار یک دسته ارگونومیک روکش شده با دستگیره پلیمری و همینطور دسته کشش جک در میان بدنه به همراه دو چرخ جلویی بزرگ با کیفیت و روکش دار در کنار چرخ کوچک میانی گردان 360 درجه همگی از کیفیت خوب این محصول هیوندای خبر می‌دهند.

مزایا:

- وزن بسیار پایین نسبت به ظرفیت جک و حمل آسان

- جابجایی و انتقال راحت به کمک چرخ های روان و بزرگ

- روکش پلیمری دسته اصلی برای اعمال فشار راحت تر و بالا بردن خودرو در ارتفاعات بالا

- ثبت در کار بدون حرکت اضافه و تکان خوردن

- کیفیت ساخت بالا و عمر مفید طولانی مدت

 

معایب:

- دسته کششی میانی غیر فلزی (پلاستیکی)

- چرخ گردان کوچک نسبت به ظرفیت و باقی اجزاء جک

 

 

پرفروش ترین جک سوسماری کدام است؟

بعد از معرفی این لیست پیشنهادی بهترین مارک جک سوسماری و ارائه نکات مثبت و منفی هر کدام طبق تجارب استفاده کاربران، می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین جک های سوسماری بازار تنها شامل یک برند و یک مدل نیستند بلکه به میزان استفاده و قدرت و ظرفیت انتخابی خریدار ارتباط دارند. گاهی برای یک کاربر ماکزیمم میزان ارتفاع مهم است؛ گاهی ثبات در هنگام استفاده و تکان نخوردن و در مواردی دیگر هم، داشتن دسته 360 درجه گردان و یا امکان حمل و جابجایی آسان به اولویت یک انتخاب تبدیل می‌شود. اما بدون شک در هر مدل جک سوسماری کورسی یا پایه بلند، داشتن یک شیر و سوپاپ اطمینان جهت عدم خالی کردن ناگهانی پمپ روغن و وجود خلاص کن با کیفیت از جمله موارد ضروری یک جک سوسماری عالی و خوب به حساب می‌آید. در استفاده از جک سوسماری در خانه دقت کنید هیچگاه از آنها برای رفتن کامل شخص و کاربر به زیر ماشین و کار طولانی مدت استفاده نکنید! این جک‌ها به تنهایی فقط برای تعویض لاستیک، چک و تعمیر جزیی و کارهایی از این قبیل مناسب هستند. برای رفتن کامل زیر یک ماشین و تعمیرات بلند مدت، باید ابزار مخصوص یعنی خرک و بالابر ایمن و ثابت خودرو و همینطور شرایط استاندارد آن (مثل چال خودرو) را فراهم کرده و یا در غیر این صورت به مکانیکی و تعمیرگاه حرفه ای مراجعه کرد.

 

 

شما می‌توانید برای مشاهده پر فروش ترین ابزار جک و خرید جک سوسماری در قدرت و ظرفیت های متنوع از تمام سازندگان و مارک های معتبر با خدمات پس از فروش و مشاوره و راهنمایی فنی و تخصصی رایگان با ارسال رایگان و فوری به فروشگاه ابزار مارکت مراجعه کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید