10 دستگاه پولیش پرفروش در بازار ایران

بدون شک در حال حاضر نمی‌توان تنها با بررسی چند گزینه به بهترین دستگاه پولیش رسید. تنوع این محصولات و ماشین پوست و پولیش زنی در فروشگاه ها و صنعت کشور به جایگاهی رسیده که حالا پرفروش ترین دستگاه های پولیش بازار ایران با ویژگی ها و مشخصات فنی مختلفی و کاربری های گوناگون در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. اما به راستی بهترین دستگاه پولیش خودرو کدام است؟ بین برندهای سازنده دستگاه پولیش زن و ماشین پوست کدام را باید برگزید؟ تفاوت کار با دستگاه پولیش خودرو و سطوح دیگر چه تفاوتی را در انتخاب این ابزارهای محبوب رقم می‌زند؟... ما در این مطلب به بررسی کامل 10 دستگاه پولیش پر فروش پرداخته‌ایم.

 

بررسی و مقایسه بهترین دستگاه پولیش

مثل بسیاری از گروه های ابزار، در پولیش کاری نیز نوع کاربری و نیاز فرد، جنس سطح قطعه در کنار ویژگی‌ها و طراحی دستگاه پولیش مثل سایز صفحه و پد، قدرت خروجی، سرعت چرخش موتور و... برای انتخاب صحیح و مناسب بهترین دستگاه پولیش ارتباط مستقیم دارد. بر همین اساس و در ادامه مطلب، لیستی از عالی ترین دستگاه های پولیش بازار طبق نظر و تجربه کاربران ارائه می‌شود.

 

1 - دستگاه پولیش دی سی ای 1020 وات مدل ASP03-180

اولین مورد پیشنهادی به یکی برندهای محبوب چینی یعنی DCA با محصول پر فروش و قدیمی خود به نام دستگاه پولیش دی سی ای مدل ASP03-180 می‌رسد. یک ماشین پوست ساده با موتور 1020 وات و سرعت گردش تنظیم شونده 1000 تا 3600 دور دقیقه توسط دیمر که برای تمام کارهای ساب و پولیش معمولی و روزمره روی بدنه ماشین و سطوح فلزی مناسب است. کمپانی DCA شبیه به این محصول، یک مدل دیگر با عنوان دستگاه پولیش دی سی ای مدل ASP04-180 هم ساخته که مثل مدل قبلی با پد و صفحه 180 میلی متری ارائه می‌شود اما دارای قدرت 1400 وات و ماکزیمم سرعت 3800 دور در دقیقه است.

  • مزایا:

- کارکرد نرم و مناسب برای مصارف ساده و خانگی

- دقت و قدرت پرداخت بالا با توجه به توان موتور

- گستردگی تنظیم سرعت در پله های 6 عددی طبق نیاز کاربر

- عمر مفد طولانی به همراه گارانتی شرکتی

- عملکرد با راندمان مناسب در دور های پایین

  • معایب:

- صدای کمی بالا در دور زیاد

 

2 - دستگاه پولیش رونیکس 1200 وات مدل 6110

همانند بسیاری از لیست ها منتخب ابزار، در فهرست عنوان های بهترین دستگاه پولیش خودرو نامی از شرکت Ronix هم دیده می‌شود. ماشین پولیش رونیکس مدل 6110 با موتور و توان 1200 وات و سایز پد و صفحه 180 میلی متری، جزو یکی از موفق ترین دستگاه های پولیش بازار است. طراحی خاص بدنه با روکش کله گی گیربکس در کنار دسته کمکی D شکل به کار بر اجازه می‌دهد تا کار ساب و پوست زنی را براحتی انجام دهد. دیمر این مدل سرعت چرخش صفحه را بین 600 تا 3000 دور در دقیقه تنظیم می‌کند و چرخ دنده های آن از آلیاژ فولاد مرغوب و درجه یک ساخته شده است.

  • مزایا:

- بهره مندی از بلبرینگ های NSK ژاپن ضد گرد و غبار

- روکش ضد حرارت گیربکس جهت عدم انتقال گرما به دست

- دسته کمکی D شکل و کابل نخ دار بلند 3 متری

- طراحی خوش دست با وزن مناسب حدود 3.5 کیلوگرم

- قیمت مناسب تر با توجه به سایز دستگاه های پولیش همرده

  • معایب:

- قدرت متوسط در سرعت های پایین

 

3 - دستگاه پولیش آروا 1200 وات مدل 5601

مدل بعدی به یک ماشین پوست دیگر با توان 1200 وات ساخت چین از کمپانی ARVA می‌رسد. دستگاه پولیش آروا مدل 5601 با بدنه پلاستیک فشرده و عایق شده دوبل به همراه یک پد سایز 180 میلی متر و کابل برق ضخیم و بلند ساخته شده است. شبیه به این محصول، ابزار دیگر به نام ماشین پولیش آروا مدل 5602 هم توسط این برند ایرانی به بازار ارائه شده که با توان 1500 وات، دسته کمکی جانبی و روکش کله گی گیربکس در اختیار خریداران قرار گرفته است. هر دوی این مدل ها با دیمر تنظیم سرعت بین 600 تا 300 دور در دقیقه برای تمام پروژه‌های پولیش کاری فلزی، چوبی و... گزینه مناسبی هستند.

  • مزایا:

- دارای دسته کمکی D شکل برای عملکرد نرم

- دستری آسان به ذغال ها جهت تعویض سریع

- بلبرینگ های داخلی عایق ضد نفوذ گرد و غبار

- وزن مناسب برای کارهای طولانی مدت

  • معایب:

- کیفیت متوسط متریال بکار رفته در ساخت بدنه

 

4 - دستگاه پولیش اوربیتال ماکیتا 900 وات مدل PO6000C

از جمله عناوینی که بسیاری از کاربران آن را به عنوان بهترین دستگاه پولیش خودرو می‌شاسند می‌توان به دستگاه پولیش ماکیتا مدل PO6000C اشاره کرد. این محصول از کمپانی Makita از کشور ژاپن با طراحی بدنه حرفه ای و قسمت جلویی بدنه طبق ارگونومی دست و غبار گیر، چرخش اوربیتال، محافظ خاک قابل جداسازی، برای پولیش زنی درجه یک و پیشرفته دستگاهی کامل است. توان 900 وات و تنظیم سرعت 0 تا 780 دور در دقیقه اگر چه در ظاهر قدرت متوسطی دیده می‌شود، اما راندمان دستگاه و دقت کاری آن با توجه به پد سایز 150 میلی متری آن بسیار بالاست.

  • مزایا:

- چرخش اوربیتال برای پوشش بیشتر سطح پولیش زنی

- دارای حالت کار سخت Force Mode برای بار برداری بیشتر

- دارای حالت کار نرم Fine Mode جهت صاف کاری دقیق روی سطوح حساس

- قدرت از بین بردن خراش، شیار و... تمامی خطوط آسیب زده به سطح قطعه

- مجهز به پد پلیمری پشت گیربکس جهت خواباندن دستگاه بصورت برعکس بدون آسیب دیدن

  • معایب:

- قیمت بالا با توجه به سایز دستگاه های پولیش

 

5 - دستگاه پولیش نک 1200 وات مدل NEK 1218 PO

محصول بعدی به یکی دیگر کمپانی های چینی و برند NEK به نام دستگاه پولیش نک مدل NEK 1218 PO می‌رسد. ماشینی با قدرت 1200 وات می‌رسد که ویژگی های منحصر بفردی دارد. دیمر این دستگاه پولیش NEK نه به شکل کلاسیک و ترانزیستوری با 6 مرحله، بلکه به صورت دیجیتال طراحی شده و می‌تواند پله های بسیار زیاد از سرعت را بین محدوده 0 تا 3000 دور در دقیقه با چرخش کاملا دقیق ارائه دهد. سایز پد استاندارد 180 میلی متر این ماشین پوست را برای کارهای حساس و انواع پولیش ماشین آماده می‌کند.

  • مزایا:

- دیمر سرعت چرخش با نمایشگر دیجیتال و تنظیم گسترده تا 30 پله

- دسته D شکل برای تسلط کامل روی قطعه کار

- وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم و بدون هیچگونه خستگی در کار ممتد

- ارائه با کیف حمل و نگهدارنده با کیفیت BMC

- قیمت مناسب با توجه به امکانات و راندمان کاری محصول

  • معایب:

- عدم دسترسی به ذغال ها از بیرون بدنه

 

6 - دستگاه پولیش هیوندای 1300 وات مدل HP1318-EP

کمپانی Hyundai کره جنوبی که ابزارهای برقی آن بیشتر تحت لیسانس و در کشور چین تولید می‌شود نیز در بین محصولات برتر پولیش کاری بازار سهمی دارد. دستگاه پولیش هیوندای مدل HP1318-EP یک ماشین پوست با موتور 1300 واتی و سایز صفحه 180 میلی متر است. بدنه دو پارچه پلاستکی فشرده با عایق دوبل در کنار دسته بلند مشکی رنگ اصلی و دسته جانبی دی شکل روی گیربکس فلزی، از این ابزار یک نمونه موفق در بین ابزارهای ساب و پولیش ساخته است. مهمترین مشخصه این تولید هیوندای، جنس با کیفیت متریال اولیه و مواد بکار رفته در آن است.

  • مزایا:

- طراحی خوش دست با دسته های ارگونومیک

- سویییچ خاموش/روشن بزرگ ماشه ای ضامن دار

- ساخته شده از مواد اولیه با جنس مرغوب و با کیفیت

- توان و قدرت بالا مخصوصا در حداکثر سرعت

  • معایب:

- وزن سنگین تر نسبت به مدل های همرده

 

7 - پولیش دو دسته محک 120 وات مدل AP-120V

برند ایرانی Mahak نیز با یک محصول خاص و ویژه بین ماشین های پوست در این لیست دیده می‌شود. دستگاه پولیش محک مدل AP-120V در چین ساخته شده و به صورت دو دسته طراحی شده و ابعاد بسیار جذاب و جمع و جوری دارد. این ماشین پوست زنی با توان 120 وات و قطر صفحه 25 سانتی متری عرضه شده که سرعت چرخش آن بین 2800 تا 3500 دور در دقیقه تغییر می‌کند. این ماشین پولیش برای تمام کارها مثل پولیش کاری سنگین و حرفه ای بدنه خودرو مناسب نیست و تنها برای کاربرانی مناسب است که به پولیش زنی مقطعی و موضعی نیاز دارند.

  • مزایا:

- قطر پد بزرگ 250 میلی متری و پوشش گسترده سطح

- ابعاد کوچک با خوش دستی کامل و در اختیار کار

- چرخش نرم و قابلیت لرزش همزمان

- قیمت ارزان و مناسب نسبت به دیگر محصولات

- ایده آل برای پولیش کار موضعی و در نقاط سخت

  • معایب:

- قدرت نه چندان بالا و نامناسب برای پولیش کاری سنگین

 

8 - دستگاه پولیش رونیکس 1400 وات مدل 6112

محصول بعدی شرکت ایرانی RONIX در این لیست که باز هم در کشور چین تولید شده، دستگاه پولیش رونیکس مدل 6112 نام دارد. بزرگترین مشخصه فنی آن توان موتور 1400 واتی است که با سایز صفحه استاندارد 180 میلی متر و دیمر تنظیم سرعت بین 800 تا 3000 دور در دقیقه همراه شده است. این قدرت در کنار چرخش نرم باعث شده تا راندمان کار و پولیش زنی با دقت و کیفیت بالایی انجام گیرد. در کنار این مشخصات، داشتن وزن زیر 3 کیلوگرم با توجه به توان باعث شده تا فرآیند پولیش زنی طولانی تر با این مدل رونیکس با راحتی بیشتری روبرو شود.

  • مزایا:

- وزن مناسب و سبک حدود 2.8 کیلوگرم با توجه به قدرت خروجی دستگاه

- اقلام همراه متنوع مثل ذغال یدکی، پیچ M8، واشر، صفحه پولیش، آچار آلن و...

- دسته D شکل سرتاسری گیربکس

- استفاده از بلبرینگ های ضد گرد و غبار

  • معایب:

- بالا رفتن حرارت گیربکس در سرعت های بالا

 

9 - دستگاه پولیش توسن 1500 وات مدل 3415P

مورد دیگر پر فروش ترین ماشین پوست باز هم از یک شرکت ایرانی یعنی برند Tosan با عنوان دستگاه پولیش توسن مدل 3415P است. دستگاهی کاملا زیبا با طراحی خوش دست خصوصا در قسمت سر ابزار و گیربکس که به صورت خمیده ساخته شده و توان 1500 وات دارد. کیفیت ساخت بالا، راندمان و خروجی راضی کننده با کمک صفحه 180 میلی متری و سرعت عالی 1000 تا 4000 دور در دقیقه، هر کاربری برای پولیش خودرو و سطوح فلزی و چوبی بی نیاز می‌کند.

  • مزایا:

- مجهز به دیمر الکترونیکی از نوع کنستانت

- دارای سوییچ پاور ماشه ای بزرگ با ضامن قفل کن

- روکش ضد حرارت سری گیربکس

- کابل برق بلند به همراه اقلام جانبی پد چسبی و لاستیکی، آچار، دسته و...

- قدرت کاری بالا و بدنه از متریال مرغوب و جنس درجه یک

  • معایب:

- آستانه پایین گرم شدن بدنه و قطعات در کارهای ممتد و طولانی

 

10 - دستگاه پولیش کرون 1500 وات مدل CT13528

ماشین پوست قدرتمند بعدی با توان موتور 1500 وات به برند محبوب Crown می‌رسد. ابزاری که با سرعت چرخش 520 دور تا 4000 دور در دقیقه و سایز پد قطر 180 میلی متر توانسته به عنوان دستگاه پولیش کرون مدل CT13528 یکی از محصولات موفق در بازار ایران باشد. این مدل نیز با پوسته عایق حرارتی روی کله گی گیربکس ارائه شده و با کمک دسته جانبی ضد لغزش و تعریق دست کاربر، جهت پولیش کاری بدنه خودرو، رنگ کاری و دیگر فعالیت های فنی و کارگاهی مناسب است.

  • مزایا:

- لرزش پایین حین کار و کنترل سرعت چرخش گسترده

- دارای سیستم Soft Start و راه اندازی اولیه و نرم موتور

- وزن بسیار مناسب حدود 2.6 کیلوگرم با توجه به قدرت خروجی

- بدنه ساخته شده از مواد اولیه مرغوب و مستحکم

- دسترسی راحت به ذغال ها و دارای سوییچ بزرگ ماشه ای

  • معایب:

- صدای کمی بالا در سرعت زیاد چرخش صفحه

 

بهترین دستگاه پولیش کدام است؟

برای رسیدن به بهترین دستگاه پولیش خودرو و جواب به این سوال که دستگاه پولیش چی بخرم؟ قطعا اولین پاسخ نیاز شماست. از آنجا که بسیاری از افراد در بازار پرفروش ترین مدل های پولیش برقی به دنبال یک ماشین پوست بره و بهترین دستگاه پولیش خودرو هستند، با توجه به توان و چرخش نرم در کنار دقت کار بالا در سرعت های کم و زیاد، می‌توان بین این مدل های ذکر شده و مدل های دیگر بازار براحتی دستگاه پولیش مناسب را انتخاب کرد.

شما می‌توانید برای خرید دستگاه پولیش در انواع مختلف برقی و بادی به فروشگاه آنلاین ابزار مارکت مراجعه کرده و بعد از مقایسه کامل بین مشخصات فنی و ویژگی ابزارها و کمک فنی و مشاوره از کارشناسان مجربه، به انتخاب نهایی خود برسید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید