بهترین دریل شارژی رونیکس (بررسی جامع 10 مدل پرفروش)

برای رسیدن به بهترین دریل شارژی رونیکس Ronix باید چند فاکتور مشترک در این محصولات را در نظر گرفت. به علاوه، برخی نکات و مشخصات انحصاری دیگر در سری های مختلف دریل پیچگوشتی شارژی رونیکس نیز حائز اهمیت بوده و تفاوت آنها را رقم می‌زند. این ویژگی‌های تخصصی در هر سری در کنار توان فنی باعث می‌شوند تا یک مدل دریل شارژی رونیکس کاربری خانگی یا کارگاهی بگیرد و با توجه به راندمان و نوع کار، به دستگاهی محبوب در بین علاقمندان بدل گردد. در ادامه این مطلب پر فروش ترین و موفق ترین دریل های شارژی رونیکس را بررسی کرده‌ایم.

 

بهترین دریل شارژی های رونیکس

مواردی که در ادامه مطلب می‌آید تنها موارد دریل شارژی رونیکس در بازار نیست اما این عناوین ذکر شده با میزان موفقیت و استقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه شده‌اند. راندمان بالا، کیفیت ساخت و عمر مفید طولانی، قیمت مناسب ابزار در کنار لوازم جانبی و امکان استفاده دستگاه در شرایط مختلف از جمله فاکتورهایی است که در نظرات و تجربه کار کاربران به خوبی دیده می‌شوند.

 

1 - دریل شارژی رونیکس لیتیوم 12 ولت مدل 8012C

مورد اول یکی از از محبوب ترین های این برند به نام دریل شارژی رونیکس مدل 8012C است. دستگاهی 12 ولت که با طراحی بدنه کامپکت، سه نظام اتوماتیک دو تکه 10 میلی متری و ماکزیمم گشتاور 21 نیوتن متر برای کارهای سبک خانگی و فنی بسیار مفید خواهد بود. این مدل چند ورژن دیگر هم در بازار دارد که فرق آنها در تعداد متعلقات و لوازم جانبی است. مدل 8012C با یک باتری 1.5 آمپر و یک شارژر ارائه می‌شود اما دریل شارژی رونیکس مدل 8012 یک باتری اضافه و یک کیف حمل BMC هم دارد. ورژن سوم این کالا با نام کیت شارژی 19 پارچه رونیکس مدل RS-8012 از جمله عناوین جدیدی است که در کنار کیف و باتری اضافه، با مته، متر نواری، بیت سر پیچگوشتی، جعبه پیچ و رول پلاک، رابط سری منعطف شلنگی و... ارائه می‌شود.

مزایا:

- دارای 3 ورژن قابل خرید با لوازم مختلف با توجه به نیاز کاربر

- بدنه با روکش لاستیکی ضد ضربه، طراحی ارگونومیک و وزن سبک

- گیربکس دو سرعته و دارای چراغ LED روشن کننده سطح نور

معایب:

- عدم کارایی بالا برای کارهای سنگین کارگاهی

 

2 - دریل شارژی رونیکس لیتیوم 12 ولت مدل 8612

دومین عنوان پیشنهادی در فهرست بهترین مدل دریل شارژی رونیکس به یکی از مدل های سری 86 می‌رسد. دریل شارژی رونیکس مدل 8612 در نسل اول با باتری ساخت شرکت سامسونگ ارائه شد و در این سالیان اخیر جزو موفق ترین دریل های شارژی بازار به حساب می‌آید. طراحی زیبا و جمع و جور با دسته بلند روکش شده و چراغ LED به همراه نشانگر میزان شارژ باقیمانده باتری روی بدنه از مهمترین نکات فنی آن است. از آنجا که باتری های سامسونگ ابزارآلات شارژی بعد از چند سال به سختی وارد کشور شده است، شرکت رونیکس به تازگی یک ورژن دیگر از این مدل با نام دریل شارژی رونیکس مدل 8612N عرضه کرده که تفاوت این مدل با نسخه قبلی تنها در شرکت سازنده باتری دیده می‌شود.

مزایا:

- فوق العاده سبک و حدود 1 کیلوگرم با ابعاد کاملا خوش دست و دسته بلند

- مناسب انواع کارهای خانگی و ساده جهت پیچ بندی سریع

- موتور مقاوم در برابر رطوبت و آب با بدنه ضد ضربه

معایب:

- جنس متوسط و نه چندان عالی کیف BMC

 

3 - دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس لیتیوم 12 ولت مدل 8812

یکی دیگر از مدل های خانواده Ronix که به دلیل طراحی جذاب و وزن سبک خود به جایگاه مناسبی در میان کاربران رسیده، دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8812 است. این دستگاه می‌تواند با ابعاد جمع و جور و کامپکت، وزن تنها حدود 1 کیلوگرم و به کمک گیره فلزی بدنه براحتی روی انواع میز کار، سازه و لباس کار آویزان بماند. جعبه دنده دو سرعته تمام فلزی، باتری 1.5 آمپر لیتیومی، و سه نظام خودکار سایز 10 میلی متر برای تمامی کارهای کوچک و ساده، خصوصا باز و بست پیچ ها روی چوب و MDF عالی است. وجود یک باتری اضافه و همراهی با کیف حمل BMC نیز از دیگر نکات مثبت این ابزار محسوب می‌شود.

مزایا:

- عملکرد فوق العاده برای باز و بست پیچ در کار با چوب

- گشتاور 30 نیوتن متر و امکان تنظیم 18+1 حالت گشتاور

- دسته بلندتر و کاملا خوش دست روکش شده + گیره فلزی جهت آویز روی سازه و میز

- دارای چراغ روشن کننده سطح کار و نشانگر شارژ باتری

معایب:

- نامناسب برای سوراخکاری سنگین و استفاده از مته بزرگ

 

4 - دریل شارژی چکشی رونیکس لیتیوم 12 ولت مدل 8101K

عنوان بعدی پرفروش که شاید بنظر بسیاری از کاربران بهترین نوع دریل شارژی رونیکس لقب گرفته، علاوه بر نقاط قوت نمونه‌های قبلی 12 ولت، مکانیزم کوبشی هم دارد. در واقع می‌توان گفت که دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8101K با یک طراحی کامپکت، در برخی بخش ها مثل ارائه باتری های لیتیومی 2 آمپر ساعت سری 81 و داشتن قابلیت چکشی، نسل پیشرفته تری از دریل شارژی های 12 ولت را عرضه کرده است. برای همین در جهت کار پیچ بند و دریل کاری ساده فلزات، چوب و همینطور سوراخکاری بتن و دیوار قابل استفاده خواهد بود.

مزایا

- از جمع و جور ترین و کوچکترین دریل های شارژی چکشی بازار

- امکان سوراخکاری دیوار با مته های کوچک الماسه و دارای گیربکس 21+1+1 حالته

- چراغ دار با کیف BMC و باتری اضافه 2 آمپری سری مشترک 81 رونیکس

معایب:

- دسته کوتاه و روکش غیر فلزی گیربکس

 

5 - دریل شارژی رونیکس نیکل 12 ولت مدل 8212

این دستگاه به عنوان نسل های اول و قدیمی تر دریل شارژی Ronix شناخته می‌شوند و در بازار امروز کشور به سختی یافت خواهند شد. دریل شارژی رونیکس مدل 8212 بر خلاف تمام دریل شارژی های جدید (که با باتری لیتیومی ارائه می‌شوند)، باتری نیکل کادمیوم یا همان NI-CD دارد. این باتری ها نقاط ضعف و قوت متفاوتی با باتری های Li-Ion داشته و باعث می‌شود دستگاه برای براخی کاربری های خاص و قدرتمندتر عملکرد بهتری داشته باشد. دلیل وجود این مدل در این لیست، به دلیل عمر مفید طولانی قطعات داخلی و رضایت خاطر مشتریان قدیمی تر کمپانی رونیکس است که باعث شده همچنان این مدل را در اختیار داشته باشند. سری دریل شارژی 82 رونیکس دو عوض دیگر و قویتر به نام های دریل شارژی رونیکس مدل 8214 با باتری 14.4 ولت و همینطور دریل شارژی رونیکس مدل 8218 با باتری 18 ولت دارد که قدرت و گشتاور خروجی را بالاتر هم می‌برند.

مزایا:

- ارائه با باتری های تایوانی نوع نیکل – کادمیوم

- قدرت بالا در پیچ بندی و سوراخکاری

- عمر مفید طولانی و رفع نیازهای مختلف کاربر در سال های متمادی

معایب:

- قدیمی بودن سری ساخت و سختی در یافتن و خرید دستگاه در بازار

 

6 - دریل شارژی چکشی رونیکس لیتیوم 14.4 ولت مدل 8614

سری 86 دارای یک مدل دیگر با نام دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8614 بوده که با باتری 14.4 ولت لیتیومی عرضه می‌شود. اولین چیزی که چشم ها را در این مدل جلب می‌کند سه نظام اتوماتیک بزرگ فلزی و مستحکم آن است و برای همین جهت کار پیچ بندی و سوراخکاری بسیار کاربردی خواهد بود. ماکزیمم سرعت 1500 دور بر دقیقه با گیربکس تمام فلزی دو سرعته و گشتاور 30 نیوتن متر از جمله نقاط قوت این دریل شارژی است. مدل 8614 با دو باتری، یک شارژر و جعبه BMC ارائه می‌شود اما ورژن دیگری از آن با نام دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8614K نیز وجود دارد که در کنار این اقلام دارای 100 عدد مته است.

مزایا:

- قدرت بالا و نزدیک به دریل های 18 ولتی

- پیچ بندی نرم و سوراخکاری توانمند به کمک سه نظام اتوماتیک فلزی

- امکان خرید نسخه همراه با متعلقات و 100 عدد مته

معایب:

- وزن بیشتر محصول حین کار نسبت به محصولات همرده

 

7 - دریل شارژی رونیکس لیتیوم 14.4 ولت مدل 8014

در بین مدل های پرفروش با ظرفیت 14 ولتی، یکی دیگر از اعضای این گروه بزرگ به نام دریل شارژی رونیکس مدل 8014 قرار دارد که با باتری لیتیوم – یونی 14.4 ولت و قدرت 1.5 آمپر عرضه می‌شود. دریل های شارژی 14 ولت در محدوده نیمه صنعتی جای می‌گیرند چرا که از 12 ولت قوی تر و از 18 ولت ضعیف تر هستند. بنابراین توصیه می‌شود کاربران با مصارف غیر خانگی و استفاده کارگاهی نسبت به تهیه آنها اقدام کنند. تمامی امکانات مدل 8012 روی این عنوان هم قرار دارد اما حتی با باتری بزرگتر، وزن آن تغییر چندانی نکرده و در حدود 1200 گرم و کاملا سبک مانده است. این مدل با کیف BMC، فست شارژر و یک جفت باتری فروخته می‌شود؛ اما کمپانی سازنده آن محصولی به نام کیت شارژی 14 ولت 33 پارچه رونیکس مدل RS-8014 ارائه کرده که نسخه کامل همین دستگاه با بسیاری از لوازم اضافه و جانبی مثل تستر الکتریکی، پیچگوشتی، مته، کاتر، انبردست و... است.

مزایا:

- وزن سبک و خوش دست با توجه به ظرفیت باتری

- گیربکس دو سرعته و ماکزیمم گشتاور بالا در پیچ بندی

- امکان خرید دو ورژن دستگاه با باتری و یا کیت کامل با تمام لوازم جانبی

معایب:

- عدم داشتن قدرت بالا در سوراخکاری با مته بزرگ

 

8 - دریل شارژی چکشی رونیکس لیتیوم 16 ولت مدل 8616K

اولین چیزی که در این ابزار جلب توجه می‌کند میزان ولتاژ عجیب آن است!... دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8616K با باتری 16 ولت و قدرت 1.5 آمپرساعت ارائه می‌شود که اولین سری های تولیدی آن با باتری شرکت سامسونگ باعث شد تا توجه خریداران به آن جلب شود؛ اما در سری های جدید این مدل، شرکت سازنده باتری تغییر کرده و راندمان دستگاه تحت تاثیر قرار گرفته است. در هر صورت مدل 8616 طراحی مناسب و قدرت خروجی نیمه صنعتی دارد که با کلاچ 20 حالته و گشتاور 30 نیوتن متر و همینطور کوبش چکشی بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف می‌کند.

مزایا:

- ماکزیمم سرعت بالاتر نسبت به محصولات همرده

- فروش با جعبه بزرگ BMC، باتری اضافه، شارژر و پک مته و سوکت 100 تایی

- شارژ سریع و امکان استفاده از تمام باتری های سری 86 رونیکس

معایب:

- کیفیت نه چندان مطلوب مته های همراه

- قدرت نه چندان بالا در سوراخکاری چکشی با مته بزرگ

 

9 - دریل شارژی چکشی رونیکس لیتیوم 18 ولت مدل 8018

عضو دیگر دریل پیچگوشتی های شارژی سری 80 رونیکس، قدرتمندترین مدل این گروه و دارای باتری های لیتیوم – یونی 20 ولت با توان 1.5 آمپرساعت است. دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8018 با باتری های بزرگ خود و سه نظام 10 میلی متری مخصوص پروژه های طولانی و نسبتا سنگین مثل کابینت زنی، کناف کاری، پیچ بندی روی چوب و MDF و.. به کار می‌رود. تورک 18+3 حالته و گشتاور 30 نیوتن متری این ابزار با بدنه ضد ضربه روکش شده و کلید ضد نفوذ گرد و غبار از جمله مشخصات فنی دستگاه است. شرکت Ronix با استفاده از این دریل یک ورژن و نسخه جدید با نام کیت شارژی 18 ولت رونیکس مدل RS-8018 به بازار عرضه کرده که غیر از باتری اضافه و کیف، تعداد زیادی از لوازم پر مصرف مثل: متر، بسته رولپلاک، انبردست، آچار آلن کارتی، پیچ گوشتی، مته و بیت پیچگوشتی، پیچ گوشتی ساعتی، نوار چسب، کاتر به همراه 10 عدد تیغ کاتر، کمان اره، سوکت بکس و... هم در آن دیده می‌شود.

مزایا:

- مناسب برای شیفت های کار طولانی و پیچ بندی و سوراخکاری ساده پرقدرت

- وزن سبک و حدود 1300 گرم با توجه به ظرفیت باتری

- قابل خرید در دو نسخه با کیت و لوازم جانبی کامل و کاربردی

معایب:

- ظرفیت معمولی باتری (1.5 آمپر) و سه نظام کوچک با توجه به قدرت دستگاه

 

10 - دریل شارژی چکشی رونیکس لیتیوم 20 ولت مدل 8620

در پیشنهادات مربوط به بهترین مدل دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس دستگاهی با باتری های لیتیومی بزرگ 20 ولتی هم دیده می‌شود. دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8620 مکانیزم چکشی هم دارد و با گیربکس پر قدرت تمام فلزی خود امکان فشار و گشتاور تا 35 نیوتن متر را فراهم می‌آورد. فروش دستگاه با دو باتری 1.5 آمپر به همراه فست شارژر و کیف BMC بوده و روی بدنه چراغ LED روشن کننده سطح تعبیه شده است.

مزایا:

- سیستم شارژ سریع و دارای چراغ نشانگر میزان باقیمانده شارژ باتری

- وزن کاملا سبک دریل با توجه به باتری بزرگ و ظرفیت بالا

- امکان سوراخکاری راحت بر روی تمام قطعات چوبی، فلز، بتن و دیوار

معایب:

- قیمت بالا و ظرفیت آمپر معمولی باتری با توجه قدرت دستگاه

 

11 - دریل شارژی چکشی رونیکس براشلس لیتیوم 20 ولت مدل 8900K

از جمله توانمند ترین و جدیدترین محصولات کمپانی Ronix در این گروه دستگاه که به عنوان قوی ترین دریل شارژی رونیکس نیز شناخته می شود، کیت دریل شارژی چکشی رونیکس براشلس مدل 8900K با باتری Li-Ion و 20 ولت نام می‌گیرد که بسیاری از خریداران آن را بهترین دریل شارژی رونیکس می‌دانند. این ابزار دارای موتور بدون ذغال یا همان Brushless بوده که تا 4 برابر عمر بیشتر و قدرت بالاتر از موتور ذغالی دارد. گیربکس صنعتی دو سرعته 21+3 حالته و مکانیزم چکشی آن امکان پیچ بستن و سوراخکاری ساده و چکشی در هر متریال و قطعه ای را فراهم می‌کند. تغذیه دستگاه توسط باتری های 2 آمپری جدید سری 89 رونیکس بوده که امکان تعویض آن به 4 آمپری هم وجود خواهد داشت. این مدل با دو ورژن یکی با دو باتری، فست شارژر و کیف حمل BMC و نسخه دیگری با نام دریل شارژی چکشی رونیکس براشلس مدل 8900 با تنها یک باتری و شارژ ارائه می‌گردد.

مزایا:

- سری تاپ لاین Top Line با قدرت فوق العاده موتور براشلس در تمام کارهای سوراخ زنی و پیچ بندی

- سیستم شارژ فوق سریع و امکان استفاده از باتری تنها بعد از 20 دقیقه شارژ

- قیمت مناسب در مقایسه با محصولات هم قدرت برندهای خارجی

معایب:

- وزن کمی سنگین ابزار بعد از نصب باتری هنگام کار در ارتفاع

 

12 - دریل شارژی چکشی رونیکس براشلس لیتیوم 20 ولت مدل 8905K

آخرین مورد پیشنهادی در این لیست از قوی ترین دریل شارژی رونیکس در سری 89 است که به عنوان یک کیت ابزار ارائه می‌شود. دریل شارژی چکشی رونیکس مدل 8905K با سه نظام فلزی سایز 13 میلی متر و موتور مقاوم در برابر نفوذ رطوبت ساخته شده است. وجود باتری 20 ولتی 2 آمپر ساعت در کنار موتور بدون ذغال (براشلس) این عنوان را به یکی از بهترین انتخاب ها برای انواع سوراخکاری پر قدرت ساده و چکشی و همچنین پیچ بندی در انواع چوب، MDF و فلز تبدیل می‌کند.

- ماکزیمم قدرت عالی با گشتاور خروجی 55 نیوتن متر

- قابل مقایسه با مدل های خارجی همرده و داشتن قیمتی مناسب تر

- موتور براشلس با 4 برابر قدرت و عمر مفید بیشتر نسبت به ذغالی

- دور بالا تا 2000 دور بر دقیقه و تعداد ضربه تا 30000 کوبش بر دقیقه در حالت چکشی

معایب:

- جنس متوسط جعبه BMC با توجه به کلاس ساخت و قدرت دستگاه

 

 

در این مطلب به محصولاتی اشاره شد که در لیست بهترین مدل دریل شارژی رونیکس قرار گرفته‌اند. قدرت و کیفیت کاری این دریل ها کم و بیش از سوی کاربران نمره قبولی گرفته‌اند اما در نهایت یک دریل پیچگوشتی شارژی خوب و مناسب با توجه به نوع کاربری خانگی یا کارگاهی بودن آن انتخاب می‌شود.

شما می‌توانید برای خرید دریل شارژی رونیکس به صورت تکی یا با کیت و تمام لوازم جانبی، به همراه گارانتی رسمی و مستقیم از شرکت با ضمانت و تضمین اصالت کالا به فروشگاه آنلاین ابزار مارکت مراجعه کنید.

 

 

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید