معرفی و بررسی 10 نمونه از بهترین مدل دستگاه جوش آروا

نام Arva و اینورتر آروا در صنعت چندان قدیمی نیست اما بسیاری از کاربران و فروشندگان امروزه چند مورد از تولیدات این شرکت را به عنوان بهترین مدل دستگاه جوش آروا می‌شناسند. اگر چه تیم اصلی فنی و تخصصی این شرکت حالا نزدیک به دو دهه است که در کنار هم هستند، اما فعالیت برند آروا در تولید دستگاه و ابزار بعد از سال‌ها واردات، به همین حدود 2 سال قبل که کارخانه و اولین خطوط تولید این شرکت تاسیس شد برمی‌گردد. البته که واردات توسط این برند همچنان ادامه دارد اما آروا ساخت دستگاه جوش را هم آغاز کرده و بسیاری از عناوین تولیدی این شرکت با کیفیت و قیمت مناسب و نطرات مثبت کاربران روبرو شده است. از آنجا که اسم «آروا ابزار موفقیت» امروزه در بازار دستگاه جوش ایران به یکی از شعارها و پیشنهادات خریداران و فروشندگان بدل گشته، در این مطلب که در واقع راهنمای خرید دستگاه جوش های آروا برای شما است قصد داریم 10 مدل از پرفروش ترین اینورتر جوشکاری و دستگاه جوش آروا به همراه مزایا و معایب دستگاه جوش آروا که رضایت خاطر بیشتری به همراه داشته را بررسی کنیم.

 

 

بهترین مدل های دستگاه جوش آروا

1 - اینورتر جوشکاری آروا 200 آمپر مدل 2111

با یکی از محصولات به تازگی بروز شده این شرکت شروع می‌کنیم که اتفاقا فروش خوبی هم دارد. دستگاه جوش 200 آمپری که قبلا با تکنولوژی ماسفت ساخته می‌شد و حالا با سوییچ الکترونیکی IGBT به بازار عرضه شده است  و برخلاف بسیاری از اینورترها که دارای چرخه کاری 60 درصد هستند، این مدل با چرخه کاری 70 درصد ارائه می‌شود. داشتن 2 ولوم تنظیم جریان و آرک فورس به همراه نمایشگر دیجیتال از جمله نقاط قوت ظاهری آن است. اما از نکات ساختمان داخلی آن می‌توان به وجود 3 عدد برد جداگانه از نوع DIP و 4 عدد IGBT با قدرت 60 آمپری اشاره کرد که این ساختار در زمان تعمیر دستگاه هم از هزینه‌های آن کم می‌کند. به همین دلایل مدل 2111 جزو اولین پیشنهادها در لیست پرفروش ترین اینورتر آروا و دستگاه جوش آروا قرار می‌گیرد.

مزایا:

- چرخه کاری 70 درصد و با استاندارد بالاتر از اکثر دستگاه های جوشکاری 200 آمپر

- قابل استفاده به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در داربست و سازه‌ها با وزن سبک و ابعاد جمع و جور

- مجهز به فن خنک کننده دور بالا ساخت تایوان

معایب:

- حذف کلید تنظیم ولتاژ و تکنولوژی VRD در ورژن جدید

 

 

2 - اینورتر جوشکاری آروا 160 آمپر مدل 2117

از جمله مدل های ساخت ایران بین 10 مدل از پرفروش ترین اینور های آروا که برای مصارف خانگی و جوشکاری های سبک و کم حجم ایده آل بوده اینورتر 2117 است. مهمترین شاخصه این دستگاه جوشکاری، ابعاد بدنه کوچک و جمع و جور آن است که تنها برابر با 22x10x15.5 سانتی متر بوده و براحتی در کیف ابزار جای می‌گیرد. به دلیل وزن پایین با دست قبل حمل است جزو کوچکترین اینورترهای کشور محسوب می‌شود. داشتن چرخه کاری بالا به همراه فن با سرعت زیاد، خنک کنندگی سریع و سیستم قطع کن حفاظتی هوشمند رضایت خاطر و راندمان این مدل آروا را دو چندان می‌کند.

مزایا:

- بدنه فوق العاده کوچک با ابعاد جمع و جور

- چرخه کاری بالا و برابر 85 درصد برای کار با ماکزیمم جریان 160 آمپر

- ساختار داخلی و کیت الکترونیک با برد نوع دیپ و دارای 2 عدد IGBT

معایب:

- توان ذوب دائمی الکترود تنها تا سایز 2.5 میلی متر (مقطعی تا سایز 3.2 میلی متر)

- بدون دسته حمل و قابل جابجایی تنها با بند دوشی

 

 

3 - اینورتر جوشکاری آروا 200 آمپر مدل 2113

از دیگر دستگاه جوش های 200 آمپری آروا به مدل 2113 می‌رسیم که به دلیل توان خروجی بالا قابلیت ذوب الکترود تا سایز 4 و 5 به صورت دائمی را دارد. (هر چند که توصیه می‌شود برای استفاده دائم از الکترود سایز 5 از اینورتر بالاتر از 200 آمپر استفاده گردد.) داشتن ولوم تنظیم شدت قوس و چراغ های هشدار وضعیت غیر عادی به همراه سیستم محافظتی داخلی و داشتن 4 عدد خازن و 6 عدد IGBT با قدرت 40 آمپر همگی حکایت از قدرت بالای این مدل دارد و برای کاربرانی که جوشکاری ممتد انجام می‌دهند بسیار مناسب است.

مزایا:

- کیفیت جوش بالا و راندمان 85 درصدی در چرخه کاری 60 درصد

- داشتن شش عدد سوییچ IGBT و توان ذوب الکترود 5 به صورت دائم

- ایده آل برای جوشکاری طولانی مدت در کارهای ساختمان سازی، داربست و ...

معایب:

- تک برد بودن و نگرانی هزینه و مشکلات بیشتر در زمان تعمیر

- طول کوتاه کابل انبر و کابل برق

 

 

4 - اینورتر جوشکاری آروا 180 آمپر مدل 2114

مدل 2114 آروا در بین دستگاه جوش ها کاربردی مابین خانگی و صنعتی دارد چرا که ماکزیمم جریان نامی آن 180 آمپر است. البته چرخه کاری پایین این مدل و عدم امکان کار با الکترود سایز 4 به صورت دائم کمی از نقش صنعتی آن کم می‌کند. اما به طور کلی این مدل به دلیل وجود 3 خازن و دو ولومه بودن یعنی قابلیت تنظیم جریان و شدت قوس یا همان Arc Force در بیشتر کارهای سبک و نمای ساختمان مناسب است.

مزایا:

- فن دور بالا با سرعت 5500 دور در دقیقه

- عمر مفید طولانی به دلیل کیفیت بالای ساخت و سیم کشی داخلی

- مصرف برق کمتر از اینورترهای 200 آمپر

معایب:

- چرخه کاری 45 درصد و پایین تر از بیشتر مدل های هم رده

- عدم توان کار با الکترود 4 میلی متر به صورت دائم

 

 

5 - اینورتر جوشکاری آروا 200 آمپر مدل 2160

نوبت به یکی از کامل ترین و شاید بهترین دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری آروا در رنج 200 آمپر می‌رسد که دستگاهی فول دیجیتال با امکانات مختلف است. مدل 2160 از سری Digital Plus شرکت Arva می‌تواند با الکترود سلولزی هم کار کند و به دلیل کاربری صنعتی از جمله پرفروش ترین دستگاه جوش ها در بازار کشور است. تمامی تنظیمات و کم و زیاد کردن شدت جریان، آرک فورس و البته قابلیت Hot Start با کمک یک ولوم + پنل دیجیتال انجام شده و وجود 2 عدد فن 5500 دور کار خنک کنندگی را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد. علاوه بر این موارد، خاصیت ضد چسبندگی الکترود به سطح کار و فناوری تنظیم کننده هوشمند ولتاژ یا همان VRD در زمان افت و نوسان شبکه از دیگر نقاط قوت محصول است.

مزایا:

- فناوری تنظیم و کارکرد به صورت دیجیتال با نمایشگر رنگی

- امکانات و تکنولوژی کامل با تنظیم آرک فورس، Anti Stick، هات استارت و VRD

- قابلیت کار با الکترود سلولزی

معایب:

- چرخه کاری 50 درصد و پایین تر از استاندارد اینورترهای 200 آمپر

 

 

6 - اینورتر جوشکاری آروا 220 آمپر مدل 2102

از پرفروش ترین دستگاه جوش های تکفاز Arva که می‌تواند تا الکترود سایز 5 میلی متر به صورت دائمی کار کند، مدل 2102 با خروجی نامی 220 آمپر است. این مدل در واقع برادر بزرگتر نسخه 160 آمپری بوده که وزن و ابعاد بزرگتری دارد و برای کارهای صنعتی با چرخه کاری استاندارد 60 درصد ایده آل خواهد بود. به دلیل وجود ولوم تنظیم شدت قوس، سیستم حفاظت مدارهای داخلی در مقابل اضافه بار و اضافه دما و همچنین نوسان گیر افت برق شبکه، راندمان دستگاه بالا بوده و برای استفاده صنعتی روی انواع سازه های فلزی نگرانی وجود ندارد.

مزایا:

- قدرت بالا و امکان کار با الکترود سایز 5 میلی متر

- خروجی آمپر بالا و برابر 220 آمپر جهت کار در چرخه کاری استاندارد

- سیم کشی داخلی با کیفیت و دارای عمر مفید طولانی با 3 برد جداگانه و 6 عدد خازن

معایب:

- داشتن تنها یک فن 5500 دور با توجه به قدرت و آمپر بالای دستگاه

 

 

7 - اینورتر جوشکاری آروا 200 آمپر مدل 2170

در بین دستگاه جوش های 200 آمپری آروا مدل 2170 که به نام مگا Mega هم شناخته می‌شود دارای مشخصات مهمی چون فناوری VRD و امکان جوشکاری تیگ TIG است. این مدل به تازگی با نسخه‌ای بروز شده در اختیار بازار و متقاضیان قرار گرفته که در ورژن جدید با حذف ولوم آرک فورس، یک پنل دیجیتال به همراه نمایشگر به آن اضافه شده است. دارا بودن قابلیت نوسان گیر ولتاژ به همراه سیستم حفاظتی و قطع کن مدار در برابر اضافه جریان و حرارت بالا در کنار ویژگی Anti Stick ضد چسبیدن الکترود به سطح کار از جمله موارد قابل توجه در این دستگاه است.

مزایا:

- داشتن قابلیت های VRD، ضد چسبندگی الکترود و Hot Start

- ساخت در دو ورژن تک ولوم و دو ولوم با قابلیت های متفاوت (نسخه دو ولوم قدیمی تر است و ولوم آرک فورس دارد.)

- امکان جوشکاری با الکترود سایز 4 میلی متر به صورت دائمی و 5 میلی متر به صورت مقطعی

معایب:

- ساختار تک برد مدارات داخلی

 

 

8 - اینورتر جوشکاری آروا 250 آمپر مدل 2115

مورد بعدی یکی از دستگاه های جوشکاری آروا با قدرت و خروجی بالاست که می‌تواند تا جریان نامی 250 آمپر را روی الکترود و قطعه اعمال کند. این مدل جزو محکم ترین اینورترهای جوشکاری نام می‌گیرد که به دلیل کیفیت ساخت درجه یک بدنه عمر مفید طولانی دارد. مدل 2115 با راندمان عالی، مناسب کارگاه های صنعتی با شیفت و ساعت های کاری بالا و ممتد است. جوشکاری MMA با این مدل 250 آمپری رضایت بخش بوده و نوسان گیر دستگاه از تاثیرگذاری منفی در نتیجه جوش جلوگیری خواهد کرد.

مزایا

- امکان کار راحت با تمام سایزهای الکترود تا سایز 5 میلی متر به صورت دائمی

- دارای ولوم آرک فورس و تنظیم جریان طبق نیاز کاربر

- قابلیت تغییر حالت جوشکاری از الکترود MMA به حالت جوش تیگ

معایب:

- وزن زیادتر از حد معمول و نسبتا سنگین

 

 

9 - اینورتر جوشکاری آروا 200 آمپر ماتریکس مدل 2172

مدلی تقریبا جدید در میان اینورترهای 200 آمپری آروا ارائه شده که ماتریکس نام دارد و با کد فنی 2172 فروخته می‌شود. دستگاهی کامل با تمام امکانات جانبی مثل جوش الکترود و تیگ TIG، به همراه قابلیت ضد چسبندگی و تنظیم ولتاژ هوشمند VRD برای جلوگیری از تاثیر افت شبکه و برق ورودی روی کارکرد دستگاه، در کنار سیستم های هوشمند قطع کن محافظتی و اضافه بار که برای هر نوع کاربر خانگی و صنعتی مناسب خواهد بود. فناوری ترکیبی IGBT و PWM قرار گرفته در در فرآیند جوشکاری مدل 2172 باعث می‌شود تا نسل جدید اینورترهای آروا در مدل ماتریکس از راندمان و سوییچ کردن قابل قبولی برخوردار باشد.

مزایا:

- کاربری دیجیتال با تنظیم اتوماتیک هوشمند و داخلی شدت قوس ARC

- مجهز به 2 عدد فن بزرگ پر سرعت جهت کولینگ سریع به روش هوا خنک

- دارای دو حالت کاری جوشکاری MMA و جوشکاری تیگ TIG

- امکان ذوب الکترود به صورت دائمی تا سایز 4 میلی متر و به صورت مقطعی در سایز 5 میلی متر

معایب:

- طول و قطر متوسط کابل انبر اتصال و جوش

 

 

10 - اینورتر جوشکاری آروا 315 آمپر مدل 2119

آخرین مورد پیشنهادی در لیست پرفروش ترین اینورتر آروا و دستگاه جوش آروا به مدلی توانمند با ماکزیمم خروجی جریان 315 آمپر می‌رسد. قدرتمندترین اینورتر آروا که با برق تکفاز 220 ولت تغذیه می‌شود و برای استفاده تمامی جوشکاران و استادان کار در پروژه‌های صنعتی، انواع سازه فلزی، اسکلت و داربست با لوله و تیرآهن های مختلف کوچک و بزرگ، ساختمان سازی و... مناسب است. مجهز بودن به کلید تغییر حالت جوشکاری بین الکترود و تیگ به همراه دو ولومه بودن دستگاه و امکان تنظیم قوس یا آرک فورس جوش و داشتن فناوری های حفاظتی قطعات داخلی اینورتر در مقابل افزایش بار و حرارت، از جمله ویژگی‌های مهم مدل 2119 است.

مزایا:

- سوییچ الکترونیکی IGBT با 8 عدد ترانزیستور 60 آمپر

- چرخه کاری 85 درصد با آمپر بالا و عالی برای جوشکاری ممتد و با کیفیت

- قدرت فوق العاده و ایده آل برای مصارف صنعتی با الکترود سایز 5 میلی متر

معایب:

- کابل انبر اتصال و جوش کوتاه با توجه به قدرت دستگاه

 

 

در این مقاله که در واقع راهنمای خرید دستگاه های جوش آروا برای شما است با 10 مورد از بهترین مدل دستگاه جوش آروا آشنا شدیم. بررسی کردیم که تفاوت محصولات این شرکت در کجاست و پرفروش ترین اینورتر جوش آروا با چه مشخصات فنی به خریدار و کاربر عرضه می‌شود. ضمن اینکه با ارائه تجربیات استفاده و نظرات کاربران در مورد مزایا و معایب آنها می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین مدل های دستگاه جوش آروا تنها به یک مورد محدود نشده و اکثر تولیدات این شرکت دارای ساخت با کیفیت بالا و عمر مفید طولانی هستند. به دلیل داشتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی همیشگی و بلند مدت، اینورترهای آروا با میزان رضایت خوبی از سوی خریداران روبرو شده اند.

 

 

شما می‌توانید برای خرید دستگاه جوش آروا با 70 ماه گارانتی رسمی شرکتی و ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا در هر مدل دلخواه در کنار ارسال رایگان و فوری به تمام نقاط کشور به همراه مشاوره و راهنمایی فنی و تخصصی پیش از سفارش و خرید آنلاین به فروشگاه اینترنتی ابزار مارکت مراجعه کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید