مروری بر اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزار و یراق آلات – تبریز، اردیبهشت 1402

شکل گیری و افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی ابزار و یراق آلات در کشور

تا به امروز نمایشگاه های ترکیبی و تخصصی زیادی در حوزه صنعت در شهرهای کشور برگزار شده‌اند که هیچکدام به طور اختصاصی تنها مربوط به ابزارآلات نبوده و یا مجریان اصلی برگزاری آن صنف و اتحادیه ابزار کشور نبودند. در واقع ابزارها، قسمت جانبی و شاید حاشیه‌ای از آن رویدادهای گذشته به حساب می‌آمدند. اما نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزار و یراق ساختمانی و صنعتی با هدف تمرکز کامل بر معرفی، ارائه و عرضه تمام ابزارآلات ساختمانی، خانگی، کارگاهی، عمومی و... در شهر تبریز، توسط صنف ابزار کشور و در محل نمایشگاه های بین‌المللی این شهر و سالن پروین اعتصامی در تاریخ 7 تا 10 اردیبهشت 1402 برگزار شد.

 

 

ایده برگزاری نمایشگاه بین المللی ابزار تبریز

وقتی تصمیم و فکر اولیه اجرای چنین نمایشگاهی توسط مدیریت مجله و سایت صدرا به عنوان تخصصی‌ترین مجله ابزار در ایران بین مسئولان، مدیران و صاحبان و نمایندگان برندهای معتبر داخلی و خارجی مطرح شد، شاید همه به استقبال زیاد مردم از این نمایشگاه فکر نمی‌کردند. اما در همان روز افتتاح و با حضور رییس سازمان صنعت و معدن استان، مدیران و مجریان صنعت و ابزار کشور، رسانه‌ها و البته مردم، چه از تبریز و استان آذربایجان شرقی و چه دیگر استان ها و برخی شهرهای ایران مثل کردستان، مازندران، ارومیه و... نمایشگاه حتی یک ساعت زودتر از زمان رسمی از پیش تعیین شده، یعنی در ساعت 14 آغاز به کار کرد.

 

 

حضور جدی تمام برندهای معتبر از جمله رونیکس در نمایشگاه ابزارآلات تبریز

علیرغم خارج بودن مکان سالن نمایشگاه بین المللی تبریز از داخل شهر تبریز، به راحتی می‌شد حضور متعدد مردم و متخصصان و علاقمندان این حیطه را مشاهده کرد. در مجموع 57 برند معتبر ایرانی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند و از جمله آنها می‌توان به رونیکس، کنزاکس، صبا الکتریک، APN، هیوندای، لکا، شپخ، ولف، تاپکس، DCA و... اشاره کرد که در چند سالن و راهرو قرار گرفته بودند.

 

 

در این میان اما بدون شک بزرگترین غرفه نمایشگاه که به نوعی بر باقی برندهای حاضر در سالن سایه انداخته بود مربوط به برند رونیکس می‌شد. غرفه عظیم، زیبا و چشمگیر رونیکس با مساحت 1400 متری، دکوراسیون جذاب، نمایش و ارائه طیف و تعداد متنوعی از محصولاتش چه در گروه ابزارآلات اصلی با بیش از 2400 عنوان و چه در گروه لوازم جانبی با حدود 34000 قطعه مختلف، بخش قابل توجهی از حضور هر روزه مخاطبان و مراجعه کنندگان را به خود اختصاص داد. پذیرایی، مشاوره و بحث فنی و تخصصی با بسیاری از مشتریان، نمایندگان، سرمایه گذاران و اساتید حوزه صنعت و ابزار و یراق کشور باعث شد تا شلوغ ترین غرفه این رویداد هر شب تا دقایقی بعد از اتمام ساعت کاری و رسمی نمایشگاه هم در خدمت آنها باشد. این شلوغی به پویایی کل سالن نمایشگاه هم کشیده شده بود و قشرهای مختلف مردم چه تکی و چه با خانواده تا آخرین دقیقه باز بودن غرفه‌ها در سالن حضور داشتند و از بازدید ابزارها بهره می‌بردند.

 

 

با این حضور پر رنگ کمپانی رونیکس و برندهای دیگر، پای گروه‌های بیشتری مثل مغازه داران، خرده فروشان و پخش کنندگان ابزار در بازارهای مختلف شهرهای دیگر و راه دور مثل سیستان، تهران و... بخصوص در رروزهای بعدی نمایشگاه به سالن پروین اعتصامی تبریز باز شد و غرفه‌ها با فعالیت بیشتری روبرو شدند. در کنار این گروه مردم، بزرگان و مدیران صنعت ابزار کشور هم فرصت را غنیمت دانسته و با حضور در غرفه کمپانی رونیکس و دیگر غرفه‌ها، پس از بازدید از امکانات و تنوع محصولات هر برند، به گفتگو و بررسی روزهای آینده این صنعت پرداختند و برای اجرای نمایشگاهی بزرگتر، پویاتر با حضور بیشتر برندهای معتبر ابراز امیدواری کردند.

 

 

حضور تیم تخصصی ابزار مارکت در نمایشگاه ابزار تبریز 1402

شرکت و سایت تخصصی ابزارمارکت نیز به عنوان یکی از با سابقه ترین و اولین سایت‌ها و فروشگاه های تخصصی ابزار به صورت آنلاین در کشور، که نزدیک به دو دهه است با تمام برندها و شرکت‌های معتبر ابزارآلات پیوند دوستی و همکاری کامل دارد، به سهم خود بازدیدی از نمایشگاه داشت. مدیریت شرکت ابزار مارکت، آقای صدوقی با حضور در این رویداد و بازدید از تمام غرفه‌ها و البته حضور در غرفه همکار رسمی ابزارمارکت یعنی کمپانی رونیکس، دیدار و جلسه‌ای دوستانه با مدیرعامل مجموعه رونیکس، آقای رامخو داشتند. در این دیدار به همکاری بیشتر، کمک به رفع موانع و عرضه بهتر محصولات پرداخته شد و اهداف بزرگتری برای نمایشگاه های آینده تخصصی ابزارآلات و همینطور ارائه پیشرفته تر و سریعتر تولیدات و ابزارها در بازار ترسیم شد.

 

 

اولین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی ابزار و یراق صنعتی و ساختمانی در تبریز با تجربه‌ای موفق برای هر دو سو و گروه‌های این حوزه صنعتی، یعنی عرضه کنندگان و متقاضیان، و رسیدن به هدف مهم و امیدوارکننده‌ی شکل گیری یک ارتباط بهتر دوطرفه جهت چشم اندازی روشن تر، در تاریخ 10 اردیبهشت 1402 پایان یافت.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید