راهنمای خرید اره دیسکی یا اره گرد بر! راهنمای 100% کاربردی + عکس

اره گرد بر چیست؟! راهنمای خرید اره گرد بر یا اره دیسکی

 
 


یکی از مواردی که در صنایع چوب بسیار مهم است و صنعتگران و هنرمندان این حوزه به آن اهیمت بسیاری میدهند برش چوب و صفحات چوبی با دقت و ظرافت بسیار بالا است که از طریق اره هایی که برای این منظور طراحی شده اند انجام می شود.از مهمترین اره های موجود در بازار برای برش های دقیق و تمیز که برای برش نهایی قطعات کار مورد استفاده قرار میگیرد اره دیسکی یا اره گرد بر است که بنا به نوع تیغ اره مورد استفاده روی آن میتوان برای برش چوب یا ام دی اف از آن استفاده کرد و برش های دقیق و تمیزی را ایجاد نمود.

 


از دیگر انواع اره های مورد استفاده برای برش نهایی اره میزی و اره دور کن است که در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود که در مقاله ایی به صورت مجزا در مورد این اره ها صحبت شده است و در اینجا در مورد راهنمای خرید و نکات مهم در انتخاب اره دیسکی یا اره گرد صحبت خواهیم کرد.

 

 

نام درست این اره، اره دیسکی است که در بازار به دلیل تیغ اره گرد آن به اشتباه به آن اره گرد بر میگویند که بر خلاف این نام اشتباه اره دیسکی برای برش های مستقیم مورد استفاده قرار میگیرد و برای برشهای گرد و منحنی از اره های فلکه یا اره عمود بر استفاده می شود. این نوع از اره در دو اندازه بزرگ و مینی اره دیسکی وجود دارد.

 

اره دیسکی های مینی یا مینی اره دیسکی

برخی از شرکت های تولید کننده ابزارهای برقی نوعی از اره دیسکی را به بازار معرفی کردند که روی پلتفرم و بدنه مینی فرز تولید شده است و روی یک مینی فرز متعلقات برای برش چوب اضافه شده است و تیغ اره چوب بر با سایز های کوچک تر را می توان براحتی روی آن نصب و از آن به عنوان اره دیسکی استفاده کرد که به همین دلیل به آنها مینی اره دیسکی یا مینی اره گرد بر یا اره گرد بر مینی میگویند که در بازار مدلهای مختلف آن موجود است و برای کارهای ظریف و محدود می توان از آنها استفاده کرد.

 


مینی اره دیسکی بیشتر در کارگاه هایی استفاده میشود که دقیقا نیاز خاص به اره دیسکی ندارند و صرفا برای مواقع معدودی که نیاز به برش چوب یا محصولات چوبی دارند استفاده می شوند.

 

انواع اره دیسکی یا اره گرد بر بر اساس منبع تغذیه

اره های دیسکی به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند که مهمترین آنها اره دیسکی برقی ، اره دیسکی شارژی ، اره دیسکی بنزینی ، اره دیسکی بادی است

اره گرد بر برقی یا اره دیسکی برقی

از پرکاربرد ترین انواع اره دیسکی اره های برقی هستند که در سایز تیغ اره های مختلف وجود دارند و مناسب با هر نوع کاری سایز اره مناسب آن وجود دارد.

 


به عنوان مثال برای برش صفحات MDF نیاز به استفاده از اره های با تیغ های سایز بزرگ نیست و همین قدر که اره بتواند بزرگترین ضخامت صفحات که صفحات کابینت است را برش دهد کافی است ولی برای برش چوب های با ضخامت بالا نیاز به استفاده از اره دیسکی های با قطر تیغ اره بزرگ است مثلا برای برش الوار یا تخته های چوب با ضخامت بالا که در ساخت انواع پالت چوبی یا ساخت آلاچیق و خانه های چوبی بکار میروند بهتر است از اره دیسکی های با قطر تیغ اره بزرگ استفاده کنید.
سایزهای معمول تیغ اره های دیسکی از 127 میلیمتر تا 235 میلیمتر وجود دارند که معمول ترین این سایزها که بیشتر در بازار وجود دارند و بیشتر مورد استفاده در صنعت هستند از سایز 160 شروع شده و در سایزهای 165 میلی متر، 180 و 185 میلی متر ، 190 میلی متر ، 230 و 235 میلی متر است که در برندهای معروف سازنده اره دیسکی یا اره گرد بر مورد استفاده قرار میگیرد.

 


برای انتخاب اره دیسکی مناسب باید به عمق برش اره دقت کنید چون سایز تیغ اره بیان گر قطر کلی تیغ اره است ولی در هنگام کار تنها چیزی که مهم است عمق برش اره در زاویه 90 درجه و زوایای دیگر است که از 50 میلی متر تا 90 میلی متر به نسبت قطر کلی تیغ اره متغیر است و در هنگام انتخاب اره دیسکی مناسب ضخامت چوب یا صفحه چوبی مورد نظر خود را با توجه به میزان عمق برش اره تعیین نمایید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که عمق برش در زاویه 45 درجه به کمترین میزان خود میرسد یعنی اگر یک اره دیسکی که در حالت عمود و 90 درجه تا 85 میلی متر را برش میدهد در زاویه 45 درجه این میزان به حداکثر 58 میلی متر میرسد.

 


برای مثال اگر برای ساخت و ساز کابینت و دکوراسیون که از صفحات MDF استفاده میکنند میتوان از اره دیسکی های با عمق برش 55 تا استفاده کرد چون بیشترین ضخامت صفحه های قابل برش در حدود 5 سانتی متر یا 50 میلی متر است و نیازی به استفاده از اره دیسکی بزرگتر نیست ولی این صرفا عمق برش در زاویه 90 درجه است و اگر میخواهید در زاویه های غیر از 90 درجه عمق برش زیادی داشته باشید باید از اره دیسکی های بزرگ تر استفاده نمایید.

 


اره گرد بر های برقی در تمام موارد با برق تک فاز شهری با ولتاژ 220 ولت کار میکنند که با توان موتور های مختلفی با توجه به اندازه و سایز تیغه وجود دارند.

 


اره دیسکی شارژی

امروزه با پیشرفت فوق العاده تکنولوژی ساخت باتری های لیتیومی ابزار های شارژی بیش از هر زمانی مورد استفاده قرار می گیرند و از کاربری بالایی برخوردارند و به زودی در آینده بسیار نزدیک ابزارهای شارژی جای ابزارهای برقی را خواهند گرفت و به ندرت از ابزارهای برقی استفاده میشود. همین حالا نیز در بسیاری از کشورهای پیشرفته از ابزارهای شارژی به جای ابزارهای برقی استفاده می کنند.

 


اره دیسکی شارژی نیز به همین ترتیب جای خود را در بین ابزارهای مورد استفاده در صنایع چوب باز کرده است و در بسیاری از کارگاه های ساخت و خدمات دکوراسیون و کابینت مورد استفاده قرار میگیرند و به دلیل شارژی بودن و قابل حمل بودن اره دیسکی شارژی در هنگام نصب کابینت و دکوراسیون های خانگی یا دکور نمایشگاه ها بسیار کاربردی بوده و از انعطاف بسیاری برخوردار است و براحتی میتوان از آن در هر جایی استفاده کرد بدون نیاز به برق شهری و بدون نیاز به توجه و مراقبت از سیم برق دستگاه در هنگام کار اره دیسکی.

 


اره دیسکی های شارژی با توجه به کیفیت ساخت آنها و یا برند و کشور سازنده میتوانند از اره دیسکی های برقی نیز پرقدرت تر باشند و با توجه به شارژی بودن آنها و عدم نیاز به برق از انعطاف بسیار زیادی نیز برخوردارند.


از بهترین مارک اره دیسکی شارژی میتوان به اره گرد بر شارژی متابو و اره دیسکی شارژی آاگ نام برد که این برندها دوتا از بهترین تولید کننده های ابزارهای برقی و شارژی و ابزارهای صنعتی میباشند که ابزار مارکت نماینده رسمی این دو برند با اصالت و نام آشنا است که با بهترین قیمت محصولات این برندهای معتبر و به خصوص اره دیسکی های برقی و شارژی این دو ابر قدرت بازار ابزار دنیا در ابزار مارکت موجود است و میتوانید آنلاین از طریق سایت ابزار مارکت خریداری نمایید و با ارسال رایگان در محل کار خود دریافت نمایید.

 

 

اره دیسکی بنزینی

 

در مکان هایی مانند کارخانه های چوب بری یا مزارع تولید چوب یا جنگل ها که کار چوب بری انجام میدهند علاوه بر استفاده از اره های زنجیری بنزینی و اره های موتوری در بعضی مواقع نیاز به اره دیسکی برای برش های دقیق و تمیز دارند که توسط آن الوارهای تمیز و دقیق تولید کنند به همین خاطر به دلیل عدم وجود برق در این مکان ها چه برای شارژ کردن باتری ها و چه برای اتصال اره به برق نیاز به استفاده از ابزارهای است که با انرژی سوخت های فسیلی مانند بنزین راه اندازی شوند.
اره دیسکی های بنزینی غالبا با تیغ اره های با سایز بزرگ ساخته و طراحی میشوند و برای استفاده های معمول در کارهای نجاری و دکوراسیون مناسب نیستند

 

اره دیسکی بادی

نوع دیگر اره دیسکی، اره دیسکی بادی یا پنوماتیک است که به وسیله باد کار کرده و بیشتر برای مواقع خاص یا کارگاه های بزرگ استفاده می شود.

 

 

 

انواع اره دیسکی یا اره گردبر بر اساس کاربری

اره گرد بر بر اساس کاربری به اره دیسکی چوب بر و اره دیسکی فلز و و اره دیسکی برش مصالح و سنگ تقسیم می شود که به اختصار در این مقاله هر یک از انواع اره دیسکی را توضیح خواهیم داد.

اره دیسکی چوب بر

این نوع اره دیسکی ها برای استفاده از کارگاه های نجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

اره نفوذی یا اره دیسکی نفوذی

اره نفوذی از انواع اره دیسکی است که با توجه به کار این اره که برش های طولی دقیق و تمیز است ویژگی حرکت روی ریل را همراه با خود دارد تا علاوه بر کار عادی خود بتواند با دقت بیشتری در طول الوار یا تخته حرکت کند و برش های با زوایای گوناگون و با عمق برش های مختلف را بتوان با آن ایجاد کرد

اره نفودی به لحاظ شکل ظاهری تفاوت های جزئی با اره دیسکی دارد که بتواند براحتی روی ریل مخصوص خود حرکت کرده و کار برش را انجام دهد. ریل اره نفوذی در برندهای مختلف نیز تفاوت های دارند که در برندهای با کیفیت و با تولید بهتر از ریل های ضخیم تر و با عرض بیشتری استفاده میشود و این قابلیت وجود دارد تا بتوان در موقعیت های مختلفی اره را روی ریل قرار داد.

 


اره نفوذی مانند اره دیسکی های معمولی قابلیت تنظیم زاویه و تنظیم عمق برش را دارند و در مواقع مورد نیاز میتوان از این قابلیت ها به طور مناسب استفاده کرد و اصولا قابلیت تنظیم عمق برش و تنظیم زاویه در اره های نفوذی بسیار دقیق تر از اره دیسکی های معمولی است.

 


ریل در اره نفوذی کمک میکند تا اتفاقاتی مانند سر خوردن اره از روی صفحه یا الوار، حرکت اشتباه و بدون دقت کاربر، کج رفتن و خارج شدن از خط برش به هیچ عنوان در اره نفوذی اتفاق نمی افتد و ریل فلزی (غالبا آلومینیومی) کمک میکند تا دقت برش بسیار بالاتر رفته و برای برش های بسیار دقیق و تمیز مورد استفاده قرار گیرد.

 


اره دیسکی نفوذی یا اره نفوذی در هنگام نصب کابینت برای برش دقیق صفحات و یا برش تمیز صفحات بسیار پرکاربرد است و میتوان هنگام نصب در محل کار از آن استفاده زیادی کرد و حتی در کارگاه هم میتوان بجای اره میزی یا دورکن از آن استفاده کرد و به دلیل برش های بسیار دقیق و تمیز برای نوار کردن یا پی وی سی کردن لبه صفحات میتوان از آن استفاده کرد.

 

اره دیسکی فلز بر

اره دیسکی ها به دلیل کارایی بالا و قابلیت های بسیار مناسب برای استفاده در مواد مختلف نیز بکار برده میشود و از مهمترین آنها اره های فلز بر است که تیغ اره های متفاوت از اره دیسکی های چوب بر دارد و البته مقدار چرخش و دور آنها نیز با اره دیسکی های چوب بر متفاوت است و فقط در شکل ظاهری و نوع کاربرد با اره دیسکی های چوب بر یکسان است.

 


اره دیسکی های فلز بر با تیغ اره های الماسه برش های بسیار تمیز و بدون داغ کردن فلز میزند که برخلاف سنگ فرز یا پروفیل بر ها که فلز را بسیار داغ کرده و ایجاد پلیسه و آتش زیادی میکند اره دیسکی های فلز بر بدون ایجاد جرقه ی زیاد و بدون داغ کردن زیاد فلز آن را برش داده و برش بسیار تمیزی را نیز میدهد.

 


برای مشاهده انواع اره فلز بر الماسه یا اره دیسکی فلز بر الماسه میتوانید به سایت ابزار مارکت مراجعه نمایید و انواع فلز بر الماسه را مشاهده نمایید و به صورت آنلاین با ارسال رایگان خریداری نمایید.

 


اره دیسکی برش مصالح و سنگ

 
 

یکی دیگر از انواع اره دیسکی ها اره های بتن بر است که برای برش بتن ، مصالح ساختمانی ، آسفالت ، کاشی و سرامیک و انواع مصالح ساختمانی مانند سنگ و آجر و ... بکار برده می شود.

 

اره دیسکی شیار زن

اره دیسکی مرمر بر

انواع اره دیسکی یا گرد بر بر اساس مکانیزم

به طور کلی اره دیسکی بر اساس مکانیزم به دو نوع زیر تقسیم می شود:

اره دیسکی مارپیچ

ره دیسکی مستقیم


اره های گرد یا اره های دیسکی با دو نوع مکانیزم متداول وجود دارند که معمول ترین آنها اره دیسکی هایی است که شفت موتور به طور مستقیم به تیغ اره متصل شده است و نوع دوم اره دیسکی هایی هستند که توسط یک چرخ دنده مارپیچ شفت موتور به تیغ اره متصل می شود.

 


به طور معمول این دو نوع اره از لحاظ کارکرد تفاوت چندان زیادی با یکدگیر ندارند و فقط ممکن است به لحاظ گشتاور و تنطیم دور چرخش تیغ اره، اره های با دنده مارپیچ عملکرد بهترین داشته باشند ولی غالبا قیمت اره های دیسکی دنده مارپیچ از اره های شفت مستقیم بالاتر بوده و گران تر است.

 

 

 

 

ویژگی ها، امکانات و قسمت های مختلف اره دیسکی یا اره گردبر

 

 
 

برش با زاویه  

از مهمترین ویژگی های اره های دیسکی قابلیت برش با زوایای مختلف است که برای فارسی بری یا برش های طولی با زاویه های مختلف میتوان از آن استفاده کرد و البته با دقت این برش ها را انجام داد.

 


تنظیم زاویه اصولا در اره های مختلف در محل یکسانی قرار دارند که توسط یک اهرم یا پیچ تنظیم میتوان زاویه برش را تنظیم کرد و با زاویه های بین صفر تا 45 درجه برش های طولی را انجام داد. قابلیت تنظیم زاویه با تغییر زاویه سطح کفی اره تغییر میکند و اندازه گذاری هایی که روی شیار تنظیم زاویه حک شده است میتوان به طور دقیق زاویه برش را تنظیم نمود.

 


همانطور که گفته شد تنظیم زاویه در اره های نفوذی بسیار دقیق تر از اره دیسکی های معمول میباشند و برای برش های خیلی دقیق بهتر است از اره نفوذی استفاده کرد.

 


قابلیت تنظیم عمق برش


تنظیم عمق برش در اره دیسکی مانند تنظیم زاویه در آن توسط یک شیار که اندازه گذاری روی آن درج شده است انجام میپذیرد که توسط یک اهرم یا پیچ قابل تنظیم و محکم شدن است و با باز کردن پیچ یا اهرم میتوان میزان بیرون آمدن تیغ اره را از داخل صفحه کفی اره تنظیم نمود.

 


در اره های نفوذی نیز دقیقا مانند اره دیسکی این کار قابل انجام است با این تفاوت که در اره های نفوذی بدنه اره بالا و پایین میرود و عمق برش تنظیم میشود ولی در اره های دیسکی معمولی صفحه کفی اره قابل تنظیم است.

 


در مدلهابی مختلف که در شرکت های متفاوت ساخته میشوند امکانات ظریفی وجود دارند که در هنگام کار میتوانند بسیار کاربردی و مفید باشند که در هنگام انتخاب اره دیسکی مناسب میتوان به آنها توجه نمود. به عنوان مثال در برخی از برند ها علاوه بر پیچ و اهرم تنظیم زاویه یا عمق برش یک پیچ کوچک نیز قرار داده شده تا اگر در هنگام کار اهرم یا پیچ تنظیم زاویه یا عمق برش به صورت تصائفی باز شد این پیچ بتواند حداکثر میزان عمق برش یا زاویه را حفظ کند و باعث خرابی در کار یا ضرر نشود. که این میتواند در هنگام انتخاب نکته مهمی باشد.

 


کفی یا صفحه کفی اره دیسکی یا اره گرد


اره دیسکی از سه قسمت عمده تشکیل شده است که عبارتند از بدنه اصلی که دسته و موتور اره روی آن قرار گرفته است و یک قسمت که تیغه اره روی آن قرار میگرید که تشکیل شده از تیغه و حفاظ تیغه و قسمت کفی که قسمت های تنظیم عمق برش و تنظیم زاویه و کفی اصلی روی این قسمت قرار دارد که این کفی کار قرار و نشیمن اره را انجام میدهد که تیغه با بیرون آمدن از زیر کفی کار برش را انجام میدهد.

 


روی کفی اره دیسکی دو شیار تنظیم خط برش وجود دارد که در دو حالت عمود و 45 درجه میتوان از این شیار ها استفاده کرد و خط برش را روی آنها تنظیم نمود تا بتوان با دقت کار برش را انجام داد.

 


در اغلب اره های دیسکی یک گونیا برای تکیه به لبه کار وجود دارد که در واقع کار گونیا اره میزی را انجام میدهد و میتوان آن را به یکی از لبه های تخته یا صفحه تکیه داد و با راحتی بیشتری کار برش دقیق را انجام داد.
برای راحت تر برش دادن با اره دیسکی میتوان توسط یک گونیا یا تکیه گاه کاملا صاف و مستقیم که روی صفحه با گیره نصب میشود اره را به آن تکیه داد و در راستای این خط کش برش را انجام داد.

 


محافظ تیغه اره

در اره دیسکی یک قطعه بسیار مهم وجود دارد که روی تیغ اره را به طور کامل می پوشاند و در هنگام کار و برش به صورت خودکار به عقب رفته و از جلوی خط برش و از جلوی تیغ اره کنار می رود.

 


محافط تیغ اره به دو منظور از قطعات حیاتی هر اره دیسکی است که هم از دست و بدن کاربر محافظت میکند و هم از دندانه های کارباید تیغ اره نیز محافظت میکند.
محافظ تیغ اره توسط یک مکانیزم ساده است که با برخورد با لبه کار هنگام برش با کمتری میزان مقاومت کنار رفته و اره به جلو پیش میرود که این هنگام برش به میزان بسیار زیادی به امنیت و ایمنی دستگاه کمک میکند و اجازه نمیدهد تا دست و بدن کاربر با تیغ اره در حال چرخش برخورد کند و نیز بعد از اتمام برش محافظ به سرعت به جای خود بازگشته و هنگام زمین گذاشتن اره تیغ اره با زمین یا سطح میز برخورد نکرده و به دندانه های تیغ آسیب نرسد.

 


محافظ اره دیسکی از دو قسمت ثابت و متحرک تشکیل شده است که قسمت متحرک از قسمت پایینی تیغ اره محافظت کرده و قسمت ثابت از قسمت بالایی تیغ اره محافظت میکند.

 


اهرم یا شاسی قفل تیغ اره

برای تعویض تیغ اره دیسکی یک شاسی یا اهرم در نظر گرفته شده است که با فشار دادن که جابجا کردن آن شفت اره قفل شده و میتوان با وسیله یک آچار مهره وسط تیغ اره را باز کرد و تیغ اره را تعویض نمود. در مدلهای قدیمی تر اره دیسکی پیچ قفل تیغ اره توسط دو آچار باز میشد و مشکلات زیادی را برای تعویض تیغ اره به همراه داشت که با نصب قفل شفت این مشکل برطرف شده و براحتی می توان تیغ اره را باز کرد

 

 

 


پورت خروجی گرد و غبار و خاک اره

 
 

روی محافظ ثابت اره دیسکی یک خروجی در جهت گردش تیغ اره تعبیه شده است که بوسیله آن خارک راه حاصل از برش به بیرون از دستگاه هدایت میشود و با گردش هوای زیادی که توسط چرخش تیغ اره در درون محافظ اتفاق می افتد عمده خاک اره حاصل از برش از طریق خروجی خاک اره به بیرون هدایت میشود.

 


در مدلهای جدید اره دیسکی در انتهای خروجی خاک اره یک لوله استاندارد تعبیه شده است تا بتوان آن را مستقیما به جاروبرقی صنعتی متصل نمود و تمام خاک اره حاصل از برش را در جاروبرقی جمع آوری نمود تا در محل برش هیچ گرد و خاکی پراکنده نشود و محیط ایمن تری را برای کار کاربر محیا سازد.

 


ترمز تیغ اره دیسکی

یکی از ویژگی های بسیار مهم که در اره دیسکی های امروزی قرار داده شده است ترمز تیغ اره است که بلافاصله پس از رها کردن کلید روشن خاموش دستگاه تیغ اره در عرض چند ثانیه از چرخش باز می ایستد که این در هنگام کار با این دستگاه یکی از ویژگی های بسیار مهم بشمار میرود چون این توقف سربع تیغه از بسیاری از تصادفات و اتفاقات ناگوار در هنگام کار جلوگیری میکند و در حفظ ایمنی کاربر کمک زیادی میکند.

 


در حالی که اره دیسکی های قدیمی که فاقد این ترمز تیغ اره بودنند پس از رها کردن کلید روشن دستگاه تیغ اره تا مدت زیادی به چرخش ادامه میداد و حتی ممکن بود تا یک دقیقه پس از رها کردن کلید تیغ اره در حال چرخش باشد در حالی که با وجود ترمز تیغ اره پس از چند ثانیه تیغ اره متوقف و از حرکت باز می ایستد.

 

 

نشانگر لیزری خط برش در اره دیسکی

در برخی از مدلهای اره دیسکی در برندهای مختلف بر روی دسته جلویی اره دیسکی یک نشانگر لیزری نصب شده است که برای تنظیم روی خط برش مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از ان میتوان از فاصله بیشتری خط برش را با لبه تیغ اره تنظیم نمود.

 

 

بهترین مارک اره گرد بر

از بهترین انواع اره دیسکی ها میتوان به اره دیسکی متابو ( اره گرد بر متابو ) اره گرد بر آاگ ، اره دیسکی ماکیتا ، اره دیسکی توسن ، اره گرد بر رونیکس و اره دیسکی هیوندای اشاره کرد که میتوانید براحتی انواع مدلهای این برندهای مطرح را در سایت ابزار مارکت مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید.
در آخر لازم به ذکر مجدد است که نام اره گرد بر یک اشتباه مصطلح است و نام صحیح این اره ، اره دیسکی یا اره گرد است نه اره گرد بر

 


لیست راهنمای خرید اره گرد یا اره دیسکی
برای خرید اره دیسکی مناسب کار خود به موارد بالا توجه نمایید و برای جمع بندی تمام مواردی که ذکر شد در انتها به صورت لیست به موارد مهم در انتخاب و خرید اره گرد بر یا اره دیسکی اشاره خواهد شد.
1- سایز تیغ اره یا سایز اره دیسکی مناسب با کار شما
2- نوع انرژی مصرفی اره که برق ، بنزین یا باتری است
3- نوع اره دیسکی که اره نفوذی ، اره دیسکی دنده مارپیچ، اره دیسکی شفت مستقیم یا مینی اره گرد بر
4- نوع متریال یا نوع کار که اره برای نجاری، فلز کاری یا برش کاشی و سرامیک و مصالح ساختمانی

 

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید